Anonym (tobbe) skrev 2020-05-20 00:05:47 följande:
I majoriteten av fallen är det inte kvinnors fria vilja. Sen om du tycker att det är ett så bra yrke då kan du ju sälja din röv finns många kåta gubbar som skulle lägga upp en slant för det. Sen att jämföra en murare med en sexarbetare är bara korkat. En murare har dels en massa arbetsskyddskrav. En murare kan byta arbeta om han inte trivs. En murare har inte både fysiska och psykiska problem efter arbetslivet. Visst kroppen kan ta stryk i många yrken men psyket tar inte lika mycket stryk. Testa att bli våldtagen flera ggr om dagen och se vad det gör med dig.
Hade jag tyckt att prostitution var ett "så bra yrke" så hade jag väl förmodligen redan varit prostituerad (kan dock inflika att du aldrig hade haft råd med mig, så sluta dregla).
"En murare har dels en massa arbetsskyddskrav. En murare kan byta arbeta om han inte trivs.".
Och där har vi grunden till hela mitt argument. Tack så mycket. Du har just förklarat skillnaden mellan ett reglerat yrke som sker lagligt och ute i det öppna (muraren), och ett illegalt yrke som förpassats till den undre världen där inga som helst avtal och skydd råder. Det är den principiella skillnaden här.
En sexarbetare som jobbar på en bordell i ett land där yrket är lagligt och reglerat har anställningsavtal, arbetsskyddskrav och kan byta arbete när hen känner för det. Det är människor ungefär som dig, som vägrar inse att efterfrågan gör det omöjligt att någonsin utplåna yrket men som envist gnäller om förbud, som paradoxalt nog förpassar dessa stackars kvinnor till osäkra liv i den undre världen.
"Testa att bli våldtagen flera ggr om dagen och se vad det gör med dig".
Är det vad du tror sker på bordellerna i säg Tyskland, och om svar JA.
Anser du att kvinnor inte kapabla nog att själva bestämma vad de gör med sina kroppar om de väljer att sälja sex?
"Visst kroppen kan ta stryk i många yrken men psyket tar inte lika mycket stryk."
Boxare...