Ska Sverige ha en kvinnlig och manlig statsminister samtidigt?
Allstå två personer samtidigt ska vara statsministrar
En sådan tanke strider mot grundlagen, regeringsformens 6:e kapitel §1: "Statsministern tillsätter övriga statsråd."
Per definition anger alltså grundlagen att vi endast kan ha en statsminister. Jag ser absolut inga skäl till att ändra grundlagen i just detta avseende.
Man kan ha en som identifierar sig som både man och kvinna.
Då krävs det ju också att vi har några statsministrar till som kan representera olika åldersgrupper, etniciteter, för att inte tala om alla könstillhörigheter och läggningar...
Vad vore poängen med ett så idiotiskt system?
Då får dom dela på lönen.
Nä, kvinnor har inget i politiken att göra (oftast).
Nä, kvinnor har inget i politiken att göra (oftast).
Ser hellre att Sverige har en kompetent statsminister som omväxling till oduglingarna som suttit hittills. Manlig eller kvinnlig kvittar.
Ser hellre att Sverige har en kompetent statsminister som omväxling till oduglingarna som suttit hittills. Manlig eller kvinnlig kvittar.
Det finns personer som vill att det ska vara en manlig EU-kommissionär och en kvinnlig samtidigt.
Plus andra saker i samhället.
Vill bara veta vad folk tycker om kvinnlig och manlig statsminister samtidigt.
Nej vi ska endast ha en statsminister som utses baserat på kompetens, inte huruvida denne har en kuk eller fitta. Att vi idag inte heller har någon utsedd efter kompetens ändrar inget.
Dom har ju det i Miljöpartiet och dom tycker det är utmärkt att språkrören har olika organ, Isabella Lövin har en slida och Per Bolund en penis.
Jag tror det är oerhört viktigt att Isabella Lövin har slida. Nu ska det vara en kvinna med som lämnar in bidrag till Mellon, så hon ska ska sitta i en gynekologstol när hon lämnar in bidraget så att de kan se att hon har en slida. Hon ska också lämna in en blodig binda så att dom kan se att hon har haft menz.
Jag har aldrig sett Isabella Lövins slida, men jag är övertygad om att hon har oerhört stora läppar, en riktig "fladdermus" :D Jag tror också att hon har menz i slidan.