• RenLuft

    Hur kan man ta reda på vad som egentligen attraherar en?

    Jag vet inte vad som attraherar mig, men jag tycker främst kvinnor som är ''neutrala'' i utseendet attraherar mig främst. Jag har svårt att förklara vad jag menar. Men det är någonting, men det är inte enbart utseendet. När en kvinna faktiskt geuint bryr sig om andra, kan jag känna attraktion.

    Men ibland händer det att jag bara tittar på någon och jag känner direkt: ''Jag måste få lära känna henne!''.

    En kvinna som jag ''bara'' tycker är vacker/snygg, händer inte så mycket i min kropp. Ibland dyker inte ens lust upp. Jag bara tycker de är vackra.

    Men det är attraktionen som mest lockar mig och då vill jag snacka med personen, lära känna m.m.

    Som idag. Idag fick jag en tvättkorg. När hon öppnade dörren och gav mig korgen så tänkte jag direkt: ''Åhhh, vad jag vill lära känna henne. Prata med henne. Veta vem hon är''. Men tyvärr, ingenting jag kände att jag kunde göra. Det skulle ju bara anses fånigt från en person som bara kom dit för att hämta en sak. Jag vet inte om det alltid har varit såhär, där snygga kvinnor inte fått igång mig.

    Jag vet egentligen inte ens vad som attraherar mig. Oftast räcker det med att jag får titta på personen. Men det är inte hennes utseende, det är som om utseendet visar upp hennes karaktär. Men jag har ingen förklaring vad det är riktigt. Hur är det ens möjligt att man inte kan veta vad som lockar en och kan man ta reda på det. I sådan fall hur då?

  • Svar på tråden Hur kan man ta reda på vad som egentligen attraherar en?
  • Fjäril kär

    Man får lära sig vad de där subtila sakerna egentligen står för och vilka slags egenskaper de kan representera.

    Att en person har utstrålning, karisma, självförtroende, pondus etc - såna egenskaper som är diffusa men som brukar omnämnas som "det" är ju attraherande och det har ju inget med utseende att göra.

  • elalaroné

    Det är enkelt när du börjar tänka efter gemensamma nämnare på kvinnor/män du träffat tex. på fester. Vilka drar du dig till? Vilka skulle dina närmaste vänner säga är din "typ"? För vad man lockas av är unikt och därför kommer det upprepa sig.
    För mig är det "nördiga", tillbakadragande män men som har något att komma med tex. en hobby eller ett arbete. De är bra på att ställa frågor tillbaka, föra en konversation. Gissningsvis för de vet att en sån snygg tjej (som jag är, fått höra) behöver lockas in med annat än deras utseende (för de vet att de inte är så snygga).

  • RenLuft
    pepsimax skrev 2020-05-29 23:37:22 följande:

    Är du man?


    Jag är en man, ja.
    elalaroné skrev 2020-05-31 19:37:09 följande:

    Det är enkelt när du börjar tänka efter gemensamma nämnare på kvinnor/män du träffat tex. på fester. Vilka drar du dig till? Vilka skulle dina närmaste vänner säga är din "typ"? För vad man lockas av är unikt och därför kommer det upprepa sig.
    För mig är det "nördiga", tillbakadragande män men som har något att komma med tex. en hobby eller ett arbete. De är bra på att ställa frågor tillbaka, föra en konversation. Gissningsvis för de vet att en sån snygg tjej (som jag är, fått höra) behöver lockas in med annat än deras utseende (för de vet att de inte är så snygga).



    Ja, jag skall se om jag kan fråga någon kamrat. Jag vill minnas att en tjejkompis snabbt förstod vilka damer jag drogs till mest. Och det är väl egentligen kvinnor som ser/är lite tuffa av sig. Ibland lite kill-aktigt, kan jag tycka de då ser väldigt fräna ut. Ger en utstrålning av att de är intressanta. Tyvärr är de ovanliga tycker jag och jag har inte kommit i någon kontakt med dessa. När jag väl ser de, är de på gatorna eller någonstans. Det är främmande typer helt enkelt, aldrig hänt att en kompis är bekant med de, så man har inte fått chansen att kunna skaka hand. Skulle vara lustigt om jag skulle gå fram till en sådan människa på ett fik från ingenstans och hälsa. Vill ju liksom inte störa. Men vem vet, jag kanske borde egentligen göra sådant?

    Samtidigt kan jag själv tycka att intelligenta, mycket sympatiska och ödmjuka kvinnor är någonting för mig. Lite sådär, söta av sig och vill andra människor väl. Inte bara bryr sig om sig själva och sin familj, i princip. Utan geuint verkligen bryr sig om sin omgivning. Det är nog därför jag kan tycka att Vänster-tjejer kan vara trevliga att snacka med. Samma sak med vegan-tjejer. Jag är varken vegan eller Vänster. Men jag tycker människor/kvinnorna därifrån är väldigt trevliga och rara av sig. Skulle däremot kunna tänka mig bli vegetarian av moraliska och hälsoskäl.

    Men ibland märker jaga tt jag bli attraherad av en kvinna utan att jag ens riktigt vet varför. Det bara blir det i princip blixt snabbt, utan att jag ens snackat med personen. Det pirras i kroppen. Därav skapade jag denna tråd. Jag vet inte ens vad anledningen är.
  • absalon

    Väldigt svår fråga. Tänk om man går omkring och är attraherad - och attraherar andra - utan att själv veta om det. En gång i kvartalet låter jag därför min psykoterapeut tala om för mig att alla, som jag träffat på sistone, inte alls attraherar mig. Lugnast så. Inte minst i dessa coronatider. Då kan jag i lugn och ro syssla med min frimärksamling. Men lite rädd är jag för att en verklig tjusig filatelissa ska dyka upp utan förvarning.Drömmer

Svar på tråden Hur kan man ta reda på vad som egentligen attraherar en?