Anonym (Johan) skrev 2020-05-31 13:01:51 följande:
Jag min flickvän har varit tillsammans i fem år och i nuläget har hon en ?vän med fördelar?. Vi är mellan 25-30 år och detta började som en fantasi hos mig, att hon ligger med andra män. Det tog länge och mycket tydligheter innan hon träffade en man och hamnade i säng efter en utekväll där han skjutsade hem henne.
Nu umgås de som vänner och ligger med varandra då och då. Vi och den andra mannen vet om vad som gäller och det är ömsesidigt att de bara är vänner som också ligger med varandra. Det har aldrig varit några tveksamheter mellan mig och flickvännen kring detta och vi är 100% säkra på och med varandra. Annars hade det inte fungerat.
Jag gillar att hon tar för sig i livet och jag kan tackla svartsjukan när den kryper sig på. Vi har kommit varandra närmare och detta ger oss alla så mycket. Jag förstår att detta inte fungerar för alla men för oss gör det det. Att de är vänner och kan umgås utan att ha sex kan jag också förstå att många har svårt för, men för mig känns det bara bra och jag är glad att det funkar så.
Jag får veta alla detaljer om jag vill och om jag skulle vara det minsta tveksam så avbryter hon direkt.
Nu blev det en långt text, men jag svarar gärna på frågor om det är något ni undrar och jag läser gärna era berättelser kring ämnet.
Oh ja!
Jag är kvinna och lever med en man (sen +10 år) och i vår relation är det jag som är mest öppen för det. Redan när vi började dejta pratade vi mycket om mellanmänskliga relationer, kärlek, sex, fysisk intimitet osv. Inom vissa områden synkar vi helt, inom vissa har vi kompromissat och inom vissa är vi ärligt talat inte helt kompatibla men lever med det ändå.
Generellt kan väl sägas att jag ser sex som... tja, inte något så himla annorlunda än allt annat i livet. Jag tycker att det är härligt om min partner gör saker som är härligt, oavsett om det är att äta en riktigt god middag, garva så han gråter på stand up eller komma i någons mun. :P
För honom är sex och kärlek närmare förknippat. Båda av oss försöker förstå och respektera den andras syn på det, samtidigt som vi konstaterat att vi inte känner likadant och ingen har mer rätt eller fel. För mig kan sex vara en härlig upplevelse, jämförbart enligt ovan med en annan härlig upplevelse. För honom är det mer... tja, en kärlekshandling. Det är lite opraktiskt dock, eftersom jag skulle kunna ligga med andra och njuta av det utan att det betyder något speciellt, men det skulle såra honom så jag låter bli. Han skulle kunna ligga med andra och jag skulle uppskatta det, men han tycker inte det är särskilt gött så han låter bli.
Så kompromissen har väl främst blivit att vi då och då haft trekanter där det egentligen snarare varit så att jag haft sex med båda två och han mest haft sex med mig. Utöver med en väldigt nära vän där även han haft penetrerande sex med henne (till min glädje!).