Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Jonnis

Värk några dagar efter ägglossning, har det hänt dig??

Hej!

Hade ägglossning för 6 dagar sen och sen ett par dagar har jag konstant ?svag mensvärk?. Jag fattar att jag inte kan vara gravid än då ägget inte ens har hunnit fästa än.

Men jag känner igen känslan från tidigare graviditeter men det var långt mycket senare.

Har alltså inte haft så innan och det är börjar bli jobbigt. Det känns obehagligt att sitta i vissa ställningar.

Finns någon förklaring? Kan det bero på eventuella förberedelser? Kan det vara ägget som vandrar som man kan känna? Kan det vara urinvägsinfektion eller något som är fel?

Hur vanligt är detta?

• Svar på tråden Värk några dagar efter ägglossning, har det hänt dig??
  • Anonym (Me2)
    Anonym (ibland) skrev 2020-06-16 13:50:00 följande:

Åh vad fint av dig att fråga! <3 Det gick bra, jag testade i lördags, bim+2, och fick ett superstarkt plus (eller ja streck var det)! Hur går det för dig, du närmar dig bim väl? :)

Grattis! Upplever likande i detta nu, och kan inte minnas att jag brukar känna såhär. Har svag molvärk till och från.. När började ditt och hur kändes det i styrka osv? :)
  • Anonym (ibland)
    Anonym (Me2) skrev 2020-06-16 21:31:21 följande:
    Grattis! Upplever likande i detta nu, och kan inte minnas att jag brukar känna såhär. Har svag molvärk till och från.. När började ditt och hur kändes det i styrka osv? :)
    Tack! Åh så spännande. Hur många dagar kvar till bim? 

Här kommer en superdetaljerad beskrivning, haha.
    Mina bröst började ömma på ÄL+2 (vilket såklart inte hade med graviditet att göra om nu inte äl var tidigare än jag trodde), väldigt mycket tidigare än vanligt. Jag var också trött men ja, båda dom här sakerna var ju förmodligen efterdyningar av äl. Sen fortsatte det och jag fick också en konstig, rastlös, nästan nervös känsla i kroppen.

ÄL+4 började molvärk i magen, men ÄL+7 (BIM-7) började den minska ganska markant, samma med brösten. Tyckte det var konstigt med molvärken för den brukar komma precis innan mens och sen gå över till mensvärk. 

BIM-5 började jag känna mig frusen och också vakna konstiga tider på morgonen, typ gryning, och hade svårt att somna om. BIM-4 blev jag otroligt varm, det kändes som det ångade om mig och jag är annars väldigt frusen av mig. Lite närmare inpå BIM blev jag lätt yr och illamående om jag vred mig för snabbt. Här började jag verkligen misstänka något. 

Plussade sen alltså BIM+2. Alla symptom har minskat, förutom värmen. Jag testade också dagen efter första testet för säkerhets skull, båda var väldigt starka så jag oroar mig inte så mkt över att molvärken försvunnit. Har humörsvängningar istället. {#emotions_dlg.djavulsk}

Hoppas det här var till någon hjälp!
  • Lionessa85
    Jonnis skrev 2020-06-12 11:12:26 följande:

Åh vad nervigt! :) jag har långt kvar till BIM. 10 dagar för att vara exakt. Har fortfarande värk i magen, det har inte släppt utan är där konstant. Googlade till och med på gaser i magen för att se så att en sån smärta inte kan sitta så långt ner haha.

Jag läste att smärta också kan bero på utebliven ägglossning, sköldkörtelbesvär eller cancer. Detta är varför man ALDRIG ska googla på sånt här haha

Hej läste ditt inlägg och det låter som mitt ?besvär? som jag har haft sen 18 år, funktionella cystor dvs ägget släpps från follikeln (blåsan) men follikeln återgår inte till sin ?gamla? storlek. Inget farligt alls men du kanske vill be gyn kika. Dessutom kan de kanske se om du haft ägglossning ifall det är så. Jag har haft så hela mitt liv 1-2 ggr om året vid ägglossning, jag är 35 idag och försöker med första bebis dessutom hade jag en minimal cysta som tryckte på lite men sprack 3 dagar efter ÄL. Lycka till, håller tummarna för bebisar!
  • Anonym (Me2)
    Anonym (ibland) skrev 2020-06-16 22:17:50 följande:

Tack! Åh så spännande. Hur många dagar kvar till bim? 

Här kommer en superdetaljerad beskrivning, haha.

Mina bröst började ömma på ÄL+2 (vilket såklart inte hade med graviditet att göra om nu inte äl var tidigare än jag trodde), väldigt mycket tidigare än vanligt. Jag var också trött men ja, båda dom här sakerna var ju förmodligen efterdyningar av äl. Sen fortsatte det och jag fick också en konstig, rastlös, nästan nervös känsla i kroppen.

ÄL+4 började molvärk i magen, men ÄL+7 (BIM-7) började den minska ganska markant, samma med brösten. Tyckte det var konstigt med molvärken för den brukar komma precis innan mens och sen gå över till mensvärk. 

BIM-5 började jag känna mig frusen och också vakna konstiga tider på morgonen, typ gryning, och hade svårt att somna om. BIM-4 blev jag otroligt varm, det kändes som det ångade om mig och jag är annars väldigt frusen av mig. Lite närmare inpå BIM blev jag lätt yr och illamående om jag vred mig för snabbt. Här började jag verkligen misstänka något. 

Plussade sen alltså BIM+2. Alla symptom har minskat, förutom värmen. Jag testade också dagen efter första testet för säkerhets skull, båda var väldigt starka så jag oroar mig inte så mkt över att molvärken försvunnit. Har humörsvängningar istället. 

Hoppas det här var till någon hjälp!

Åh tack för utförligt svar! Är bara på ÄL+3 insåg jag nu haha (dagarna har varit långa) så förmodligen bara efterdyningar från ÄL eller något PMSigt men känner ändå inte igen det jag känner. Brukar inte ha några PMS symtom utan molvärk kommer 1-2h innan mensen.. MEN det jag känner är svag svag molvärk till och från som varierar mellan vänster och höger sida och "mitten" och konstig/nervös känsla i kroppen. Det påtagliga är ändå den molande känslan och lite tryck neråt, som jag inte brukar ha! Ahja så tidigt ännu, så bara att väääänta ;)
  • Anonym (ibland)
    Anonym (Me2) skrev 2020-06-17 07:42:36 följande:
    Åh tack för utförligt svar! Är bara på ÄL+3 insåg jag nu haha (dagarna har varit långa) så förmodligen bara efterdyningar från ÄL eller något PMSigt men känner ändå inte igen det jag känner. Brukar inte ha några PMS symtom utan molvärk kommer 1-2h innan mensen.. MEN det jag känner är svag svag molvärk till och från som varierar mellan vänster och höger sida och "mitten" och konstig/nervös känsla i kroppen. Det påtagliga är ändå den molande känslan och lite tryck neråt, som jag inte brukar ha! Ahja så tidigt ännu, så bara att väääänta ;)
    Det är verkligen exakt som jag hade, så stort lycka till! Solig
  • Jonnis
    Anonym (ibland) skrev 2020-06-16 13:50:00 följande:

Åh vad fint av dig att fråga! <3 Det gick bra, jag testade i lördags, bim+2, och fick ett superstarkt plus (eller ja streck var det)! Hur går det för dig, du närmar dig bim väl? :)

Men wow!! Stort grattis!! ????
  • Anonym (ibland)
    Jonnis skrev 2020-06-17 11:40:43 följande:
    Men wow!! Stort grattis!! ????
    Stort tack! Hjärta
  • Anonym (Längtan)
    Jonnis skrev 2020-06-11 12:32:55 följande:

Hej!

Hade ägglossning för 6 dagar sen och sen ett par dagar har jag konstant ?svag mensvärk?. Jag fattar att jag inte kan vara gravid än då ägget inte ens har hunnit fästa än.

Men jag känner igen känslan från tidigare graviditeter men det var långt mycket senare.

Har alltså inte haft så innan och det är börjar bli jobbigt. Det känns obehagligt att sitta i vissa ställningar.

Finns någon förklaring? Kan det bero på eventuella förberedelser? Kan det vara ägget som vandrar som man kan känna? Kan det vara urinvägsinfektion eller något som är fel?

Hur vanligt är detta?

Hur gick det för dig? Har exakt lika som dig :)
  • Ssandra

Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som vill bli gravida! Där vi kan diskutera allt mellan himmel och jord på resan mot bebis! Skriv pm till mig om du vill vara med, namn och efternamn samt hur din Facebook profilbild ser ut!

Den är alltså hemlig, ingen förutom dom jag bjudit in kan se att gruppen ens finns!

Välkomna!

• Jensan88
    Ssandra skrev 2020-08-09 18:15:23 följande:

Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som vill bli gravida! Där vi kan diskutera allt mellan himmel och jord på resan mot bebis! Skriv pm till mig om du vill vara med, namn och efternamn samt hur din Facebook profilbild ser ut!

Den är alltså hemlig, ingen förutom dom jag bjudit in kan se att gruppen ens finns!

Välkomna!

Det finns redan en aktiv fb-grupp. Haka på oss :)

Ni andra som vill vara med skicka meddelande till mig så fixar jag in er i vårt mysiga gäng. :)
  • Anonym (Undran)

Hej!

Tänkte bara se hur de gått för er? Fick ni alla en liten bebis? Jag har själv nämligen fått symtom med typ mensvärk nu 4 dagar efter ÄL :)

• Jonnis
    Anonym (Undran) skrev 2022-10-02 07:45:46 följande:

Hej!

Tänkte bara se hur de gått för er? Fick ni alla en liten bebis? Jag har själv nämligen fått symtom med typ mensvärk nu 4 dagar efter ÄL :)

Hej! Det blev inget den gången men några månader senare blev det ett plus och en bebis :) lycka till, håller tummarna!
Svar på tråden Värk några dagar efter ägglossning, har det hänt dig??