• Anonym (J)

Jag gillar inte onani, är jag ovanlig?

Jag är en 29 årig tjej som är gift. Saken är att jag näst intill aldrig har onanerat.

Har testat med dildo och någon gång med fingrarna men jag tänder inte på det eller känner att det är skönt?!

Min man tycker jag är väldigt unik som inte onanerar! Till exempel fingrna känner jag inte av och med dildo så känner jag ingen större lust, blir liksom inte våt.

Om min man däremot kör dildon på mig blir jag väldigt upphetsad och våt och samma om han använder sina fingrar i mig.

Är jag verkligen så udda som inte onanerar? Gör alla kvinnor det? :)

• Svar på tråden Jag gillar inte onani, är jag ovanlig?
  • Amadeus2

Om får orgasm med din pojkvän och tycket att det räcker så är det väl bra. Läst om kvinnor som får sin första orgasm i sextioårs åldern. 

• Anonym (Inget konstigt.)

Det är inga fel på dig alls. Din sexualitet är något du vill ge uttryck för med en annan människa, för att detta är vad du tänder på helt enkelt. Jag är likadan, har inga som helst behov eller intressen av egocentriska soloakter. Meningslöst. Och vi två är knappast de enda som känner så. 

• KimLinnefeldt

Att du alls ställer frågan tyder på att du nånstans är lite sugen, eller nyfiken. Tänk om jag missar något, typ. I så fall rekommenderar jag att du undersöker vad som tänder dig mentalt - porrfilm, egna fantasier, anonym sexchatt. Och skaffa en Satisfyer, en massageapparat som snabbt skickar de flesta kvinnor upp i himlen.

• Anonym (B)

Det är så många (åtminstone här på FL) som tror att det finns vissa saker alla måste göra för att vara normala.. Genom åren har jag lärt mig att alla fungerar olika och att det inte finns EN självklar grej som ALLA gör eller borde göra.

TS, får du inte ut nåt av att onanera så är det ju helt rimligt att du inte gör det. Jag tycker inte det är nåt du behöver fundera vidare på. Själv onanerar jag ibland och det är enda sättet för mig att få orgasm, jag har alltså aldrig fått orgasm med en annan människa och önskar jag kunde få det, precis som du kan. (Jag är nästan dubbelt så gammal som du.)

Alla är vanliga på nåt sätt och alla är udda på nåt sätt. Strunt i om nån tycker att du 'borde' onanera, det måste du ju inte!

• Tyra myra
    Anonym (J) skrev 2020-06-17 16:46:56 följande:
    Jag gillar inte onani, är jag ovanlig?

Jag är en 29 årig tjej som är gift. Saken är att jag näst intill aldrig har onanerat.

Har testat med dildo och någon gång med fingrarna men jag tänder inte på det eller känner att det är skönt?!

Min man tycker jag är väldigt unik som inte onanerar! Till exempel fingrna känner jag inte av och med dildo så känner jag ingen större lust, blir liksom inte våt.

Om min man däremot kör dildon på mig blir jag väldigt upphetsad och våt och samma om han använder sina fingrar i mig.

Är jag verkligen så udda som inte onanerar? Gör alla kvinnor det? :)

Nej, du är inte konstig på något sätt.  Vi är olika, har olika erfarenheter  och går igång på olika saker. 

Ni verkar ha ett bra sexliv och du känner inte behov av att onanera så fundera inte mera över om du är konstig. 
  • Anonym (Wtf)

TS frågade för 6 år sedan. Tvivlar på att hon vill återuppta tråden om hon nu ens är kvar.

• Anonym (gnällspik)
    Anonym (Wtf) skrev 2026-04-02 11:41:51 följande:

TS frågade för 6 år sedan. Tvivlar på att hon vill återuppta tråden om hon nu ens är kvar.

Och vad vill du tillföra ?  Är du intresserad av ämnet eller vill diskutera det ?

Varför känner du dig tvingad att tala om att tråden är gammal ? Är det bäst före datum på vissa trådar/ämnen?

Jag tycker att ämnet är intressant och vill gärna följa diskussioner krig att vi alla ör olika och att man inte är konstig bara för att man inte passar in i FL-mallen. Speciellt inom sex och samlevnad området.

VI ÄR ALLA INDIVIDER OCH DÄRFÖR UPPLEVER VI LIVET OLIKA
  • Anonym
    Anonym (gnällspik) skrev 2026-04-03 13:12:25 följande:
    Och vad vill du tillföra ?  Är du intresserad av ämnet eller vill diskutera det ?

Varför känner du dig tvingad att tala om att tråden är gammal ? Är det bäst före datum på vissa trådar/ämnen?

Jag tycker att ämnet är intressant och vill gärna följa diskussioner krig att vi alla ör olika och att man inte är konstig bara för att man inte passar in i FL-mallen. Speciellt inom sex och samlevnad området.

VI ÄR ALLA INDIVIDER OCH DÄRFÖR UPPLEVER VI LIVET OLIKA
    Du ser inget problem när folk alltid diskuterar med en long gone TS och inte de som puttar upp tråden? Sett hundratals trådar dras upp, ytterst få gånger det ger något för någon. En fräsch tråd är till 99% bättre för en diskussion vilket ibland dock inte verkar vara målet.
  • Anonym (gnällspik)
    Anonym skrev 2026-04-03 13:16:15 följande:
    Du ser inget problem när folk alltid diskuterar med en long gone TS och inte de som puttar upp tråden? Sett hundratals trådar dras upp, ytterst få gånger det ger något för någon. En fräsch tråd är till 99% bättre för en diskussion vilket ibland dock inte verkar vara målet.
    Efter vad jag förstår så är det trådstarten och dess ämne som diskuteras. Inte den person som startat tråden.

Varför skulle det vara bättre med 100-tals trådar i samma ämne?

Tycker inte att någon tråd som diskuterar samma ämne är fräschare än någon annan, Däremot kan jag tycka att det är väldigt tjatigt näs samma personer diskuterar samma ämne i oändligt många trådar. Som om det skulle förändra något.

Dessa personer envisas med att veta hur allt ska vara och fungera sexuellt. De verkar helt fokuserade vid onani, orgasm och hur ofta man har samlag. Vi vanliga människor som lever det vanliga livet vet att det varierar och att det inte finns något normalt.

Det är mera onormalt att ideligen göra inlägg i dessa trådar.. Det borde räcka att ge sina synpunkter en eller ett på gånger.
  • Anonym (Jj)

Om du inte vill så behöver du ju inte göra det. Det är ju ingen som tvingar dig :)

Men jag skulle nog säga att jag tror att de flesta inte onanerar med dildo eller fingrar inuti utan mest stimulerar klitoris. Jag gör det aldrig med dildo, tycker inte alls det är skönt. Använder bara vibrator utanpå. 

Sen är det ju också så att många kvinnor inte kommer av sex med partnern. För mig är det liksom olika saker , jag får ut något annat av sex med min partner (närhet osv, tänder på att han njuter, skönt på ett annat sätt) än jag får av sex med mig själv. Jag gillar inte heller så mycket att bli slickad.

En annan sak jag tänkte på är ju att ibland , speciellt när man har småbarn som jag har nu (vet inte om du har det) kanske man inte har tid eller ork att ha sex med varandra så ofta som man egentligen vill. Då kan det vara lättare för båda att lösa det själva ibland. 

Men alla är ju olika , det finns inget rätt eller fel. Man ska ju inte göra något bara för att alla andra gör det utan för att man själv vill. 

• Anonym (S)

Ska jag ha sex ska det vara med någon jag älskar och tänder på. Alltså är onani helt uteslutet. Sex är så mycket mer är bara ha nåt i fittan och gnugga sönder underlivet. Trygghet, närhet, synintryck, dofter, smaker.

Svar på tråden Jag gillar inte onani, är jag ovanlig?