• AndreaBD

    Robotdammsugare Xiaomi, vilken?

    Funderar på att köpa en ny robotdammsugare, då den gamla är uråldrig. Xiaomi ska vara bäst och jag vill satsa på en bra maskin. Men det finns så många modeller. Ska man satsa på en S6?  Men det finns flera varianter av den också. 

  • Svar på tråden Robotdammsugare Xiaomi, vilken?
  • AndreaBD
    Alan1818 skrev 2020-06-19 16:16:21 följande:

    Hej,

    Du bör köpa S6 MaxV. Den är i särklass bäst. Använder sig av både laser och kamera som hjälper den att undvika hinder längs dess väg. Batteriet är helt fenomenalt och den kan t.o.m. moppa.

    www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/robotdammsugare/xiaomi-roborock-s6-maxv-robotdammsugare-p51592


    Moppa kan ju så gott som alla Xiaomi. Men den funktionen är inte så användbar heller. Vattnet måste väl bli smutsig ganska snabbt? Svårt att förstå skillnaderna mellan kartläggning av lägenhet. Just den där MaxV ska ha en speciell funktion, att man kan programmera in enskilda rum? 
  • Alan1818

    Moppa kan allas Xiaomis modeller, det är sant. Alla kan det inte lika bra. S6 MaxV har en funktion som reglerar vattenflödet, något som de andra modellerna förutom S5 Max inte har. Håller dock med dig om att den funktionen har sekundär betydelse. Använder den typ aldrig på min. S6 MaxV har stöd för multifloors och benämning av olika rum.

    Varför jag rekommenderar den här modellen är främst p.g.a. dess överlägsna navigeringsförmåga. Kombination av laser och kamera gör att den här modellen utkonkurrerar alla andra. Kameran gör också att den kan undvika att kollidera med olika hinder som den stöter på i sin väg. Det gör att du exempelvis inte behöver plocka undan så mycket innan den skall städa.

  • AndreaBD
    Alan1818 skrev 2020-06-19 17:50:49 följande:

    Moppa kan allas Xiaomis modeller, det är sant. Alla kan det inte lika bra. S6 MaxV har en funktion som reglerar vattenflödet, något som de andra modellerna förutom S5 Max inte har. Håller dock med dig om att den funktionen har sekundär betydelse. Använder den typ aldrig på min. S6 MaxV har stöd för multifloors och benämning av olika rum.

    Varför jag rekommenderar den här modellen är främst p.g.a. dess överlägsna navigeringsförmåga. Kombination av laser och kamera gör att den här modellen utkonkurrerar alla andra. Kameran gör också att den kan undvika att kollidera med olika hinder som den stöter på i sin väg. Det gör att du exempelvis inte behöver plocka undan så mycket innan den skall städa.


    Hm.... tack så mycket. Det är intressant. 
Svar på tråden Robotdammsugare Xiaomi, vilken?