• ALLIEVERDO

Tips på personliga fina roliga bröllopspresenter

Hej,

Fick en liten snabb inbjudan till bröllop om 1 månad. Svägerskan. Jag vill gärna göra något personligt. Hade jag haft massa pengar gadd ju saken löst sig snabbare. Men tyvärr inte.

Så snälla. Tips på roliga saker och fina saker. Framför allt personliga. ????

• Svar på tråden Tips på personliga fina roliga bröllopspresenter
  • ALLIEVERDO

Har ni förslag på några fina texter rubriker jag kan skriva ovanför eller på det jag tillslut beslutar mig för.

Om jag tex får någon att skissa eller måla dom. Vad kan va en fin tex över eller bild version av dom.. ????

Tex två ringar i ett snöre och joined together

Eller ja ni vet.. Sådant..

Jag och min man har Always And Forever som vår "grej" så att säga..

Behöver tips. Tack alla. Hade man haft mer tid hade det varit lättare

• Litorina

Eftersom det är ett kyrkbröllop, välj något ur Korinthierbrevet! Bibeln när den är som bäst. :)

1 Korinthierbrevet 13

Svenska Folkbibeln

Kärlekens väg

13 Om jag talade

både människors

och änglars språk

men inte hade kärlek,

vore jag endast

en ljudande malm

eller en skrällande cymbal.[a]

2 Och om jag ägde

profetisk gåva

och kände alla hemligheter

och hade all kunskap,

och om jag hade all tro

så att jag kunde flytta berg

men inte hade kärlek,

så vore jag ingenting.

3 Och om jag delade ut

allt vad jag ägde

och om jag offrade min kropp

till att brännas,[b]

men inte hade kärlek,

så skulle jag ingenting vinna.

4 Kärleken är tålig och mild,

kärleken avundas inte,

den skryter inte,

den är inte uppblåst,

5 den uppför sig inte illa,

den söker inte sitt,

den brusar inte upp,

den tillräknar inte det onda.

6 Den gläder sig inte

över orättfärdigheten

men har sin glädje i sanningen.

7 Den fördrar allting,

den tror allting,

den hoppas allting,

den uthärdar allting.

8 Kärleken upphör aldrig.

Men profetiorna skall upphöra

och tungomålstalen skall tystna

och kunskapen skall förgå.

9 Ty vi förstår till en del

och profeterar till en del,

10 men när det fullkomliga

kommer, skall det förgå

som är till en del.

11 När jag var barn,

talade jag som ett barn,

tänkte jag som ett barn,

och förstod jag som ett barn.

Men sedan jag blivit man,

har jag lagt bort det barnsliga.

12 Nu ser vi en gåtfull spegelbild,[c]

men då skall vi se

ansikte mot ansikte.

Nu förstår jag endast till en del,

men då skall jag känna fullkomligt,

liksom jag själv har blivit

fullkomligt känd.

13 Nu består tron, hoppet och

kärleken, dessa tre,

men störst av dem är kärleken.

• Litorina

Ferlin har också varit kär :)

Kärleken kommer och kärleken går,

ingen kan tyda dess lagar.

Men dej vill jag följa i vinter och vår

och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,

kuvas av intet i världen.

rosor slår ut ur den hårdaste mark

som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.

• Litorina

Hittade den här också, men sen ska jag sluta spamma din tråd med kärlekspoesi!

Fujiwara No Yoshitaka, 954-974 e kr

Från japanska av Shozo Matsushita och Per Erik Wahllund

Innan vi möttes

min älskade var mitt liv

av ringa värde ?

Nu kan jag plötsligt icke

få leva det länge nog

• Litorina
    Litorina skrev 2020-06-21 16:40:14 följande:

Hittade den här också, men sen ska jag sluta spamma din tråd med kärlekspoesi!

Fujiwara No Yoshitaka, 954-974 e kr

Från japanska av Shozo Matsushita och Per Erik Wahllund

Innan vi möttes

min älskade var mitt liv

av ringa värde ?

Nu kan jag plötsligt icke

få leva det länge nog

Frågetecknet ska vara ett tankstreck.
  • Henrie

Det finns ju bröllopsböcker, du kan börja m att klistra in fina bilder - och sen fyller gäster och bröllopsparet in m mer, tex "vi och vårt bröllop '

• Tow2Mater
    ALLIEVERDO skrev 2020-06-21 15:25:31 följande:
    Åh du där sa du nåt jätte smart.. Har ju en kusin som målar.. Frågan är om hon målar människor... Måste kolla. Tack ????
    Eller deras husdjur om de har ett.
  • Jagochdublirvi

Hur bra koll har du på deras kompiskrets? Med lite detektivarbete (tex via Facebook om inte annat) kan du kanske kunna luska reda på kontaktuppgifter till deras kompisar, kontakta dom och fråga om de vill skicka en videohälsning till brudparet. Hälsningen skickar de sedan till dig och du sammanställer det till en film med något videoredigeringsprogram. Jag brukar använda iMovie. På så vis får alla de släkt och vänner som i vanliga fall kanske hade närvarat vid bröllopet möjlighet att visa att de tänker på brudparet och du kan ge en väldigt personlig present till dom som jag kan garantera att de kommer att bli rörda över. Det enda som krävs av dig är lite tid och lite detektivskills och behöver inte kosta ett öre.

• laxar123
    Jagochdublirvi skrev 2020-06-22 09:31:33 följande:

Hur bra koll har du på deras kompiskrets? Med lite detektivarbete (tex via Facebook om inte annat) kan du kanske kunna luska reda på kontaktuppgifter till deras kompisar, kontakta dom och fråga om de vill skicka en videohälsning till brudparet. Hälsningen skickar de sedan till dig och du sammanställer det till en film med något videoredigeringsprogram. Jag brukar använda iMovie. På så vis får alla de släkt och vänner som i vanliga fall kanske hade närvarat vid bröllopet möjlighet att visa att de tänker på brudparet och du kan ge en väldigt personlig present till dom som jag kan garantera att de kommer att bli rörda över. Det enda som krävs av dig är lite tid och lite detektivskills och behöver inte kosta ett öre.

jätte rolig idé! kanske lägga in en 'surprise' av någon kändis han gillar också ? har sett att många köpt till bröllop och födelsedagar från dom här https://memmo.me/se/sv ? dr alban kanske dom gillar? XD 
  • ALLIEVERDO
    Jagochdublirvi skrev 2020-06-22 09:31:33 följande:

Ååh det va ju en superbra idé och så min stil. Älskar foto och film..

Meeen skiter sig nog för de är väldigt lite på Facebook och har inte bra koll på kompisae. Kunde gjort med släkt ev men blir också lurigt så ingen känns utanför. Blir jävla gnäll.

Å hinna få tag i alla osv då jag just nu ökar i tid på jobbet med en utmattning och ja livet allmänt. Men ååh detta hade ju varit så kul. Hmm.

Brukar I movie funka på mobilklipp?
  • ALLIEVERDO

Någon som vet om det finns nån sida eller program där man själv kan göra nån slags ritning eller få omgjorda bilder i skiss och sätta ihop osv visioner av en egen tavla eller annat? Hade eg velat ha någon som kan måla en vision jag har av deras hus, familj, väg hit och framtida väg ttp med datum. Har som sagt en vision. Men inte lätt att då tag i nån och kostar en del med, vilket vi inte har råd med just nu då detta bröllop kom väldigt ekonomiskt fel tid å så snabbt.

Så fundera på om man kunde trixa på nåt sätt själv tro ????

• Themis

Det första jag hade frågat mig är: Uppskattar brudparet personliga presenter?

Att andra älskar att dreja vaser, sticka sjalar i neongarn, göra cupcakes med 200 olika spritsmunstycken eller hålla på med scrapbooking är roligt för dem, men kanske inget som alla tycker är fint eller en bra present. 

Jag brukar fokusera på vad mottagaren faktiskt önskar sig/vad deras inredningsstil är snarare än på vad jag själv skulle vilja ge bort.

Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • ALLIEVERDO
    Themis skrev 2020-06-28 16:09:48 följande:

Det första jag hade frågat mig är: Uppskattar brudparet personliga presenter?

Att andra älskar att dreja vaser, sticka sjalar i neongarn, göra cupcakes med 200 olika spritsmunstycken eller hålla på med scrapbooking är roligt för dem, men kanske inget som alla tycker är fint eller en bra present. 

Jag brukar fokusera på vad mottagaren faktiskt önskar sig/vad deras inredningsstil är snarare än på vad jag själv skulle vilja ge bort.

Sant så sant. Dock vet jag att iaf frugan gillar personligt så hon sjölc hjälpt att ge mig personliga presenter och sjölc gillar det. Men sen vill man ju ändå inte ha vad som helst. Så försöker få det till pedoanligr men ändå nåt vettigt hmm. Svårt. De har precis byggt nytt hus med så man vill ju inte förstöra deras inredning med nåt de inte gillar heller hehe. Jätte svårt veta va de vill ha och behöver. Då bröllopet blev så kort varsel
  • Anonya

En vinflaska med personlig etikett. Finns många ställen att beställa etiketten från. Så tar man bara med den till Systemet för att se att den passar över flaskans originaletikett. 

• ALLIEVERDO

Såå synd att jag har så kort tid på mig nrä jag kommer på massa idéer.

Nu har jag 2 idéer som jag behöver er hjälpa TT brainstorma och se om nåt funkar.

Alt ett. En fin hjärta lykta med ev bröllops datum på och skriva nån fin text vers som innehåller första gnistan, låga och föralltid brinna..

Någon som är bra på stt då ihop nåt fint med det?

Alt 2. Roligt ge en korg med fina praktiska eller roliga saker som behövs när de nu är gifta.. Förslag tack ???? så jag snabbt kan börja leta..

Alt 3. En låda med små lådor i där de ska öppna för varje årsdag de närmsta 5 eller 10 och det ska va nåt son påminner om ni vet bomulls bröllops osv. Meeen.. När jag söker blir jag inte klok. För det står ju inte samma på alla sidor. Så hur ska man veta vad som gäller?? Samt vad en del ämne ens är haha. Eller vad man kan hitta. Återigen tips mottages gärna på små saker som är roliga eller praktiska elelr romantiska i dessa teman. Ska se om jag får med bild på det jag menar

• Tow2Mater

För Alt 2: En (extra) fjärrkontroll till TVn, ett par öronproppar och en sovmask, ett schema som listar alla hushållsysslor så de kan fördelas rättvist, en burk huvudvärkstabletter,

Svar på tråden Tips på personliga fina roliga bröllopspresenter