• Anonym (36)

Gravid med andra barnet efter 17 år!

Hej

Jag behöver skriva av mig lite. Jag är jätteglas, jätterädd och mest av allt förvirrad!

Det är så att jag sitter här med ett positivt graviditetstest i handen. Vår dotter är 17 år och vi ville ha fler barn, men efter en kraftig influensa förlorade maken nästan hela sin spermieproduktion så det blev inga syskon. Det var en enorm sorg och många år av försök, men nör dottern var runt tolv gav vi upp. Vi fick beskedet att utan ivf skulle det inte gå. Vi accepterade det hela och först för några år sedan lade sig sorgen. Det började kännas bra med bara ett barn och när dottern nu ändå snart är vuxen ville vi inte börja om.

Och nu är jag gravid! Hur det ens gått till begriper jag inte! Och hur gör man nu? Det har gått så lång tid att jag känner mig som en nybörjare igen. Hur klarar kroppen detta när man är 17 år äldre? Vågar man bli glad, tänk om det händer något? Vad ska dottern säga och vad blur det för relation när det är 18 år mellan barnen?

Någon som har varit med om samma?

• Svar på tråden Gravid med andra barnet efter 17 år!
  • Anonym (Petra)

Wow! Stort grattis. Jättespännande men jag förstår att det även är lite ... oroligt - med allt. 

Alltså jag tycker att det är en stor gåva ni får och eftersom både du och din man välkomnar ett barn till så är det ju bara superkul!

Stort lycka till!

Kram

• Anonym (Jag)

Stort grattis! Så häftigt :)

Jag är gravid i v.14 med mitt tredje barn.

De äldre kommer fylla 13 och 9 när lillan föds. Jag är också 36 :)

I början kändes det läskigt att börja om och storebror var inte imponerad alls. Den blivande storasystern är nog den gladaste av oss alla :)

Nu känner jag mig så redo att få en bebis! Vill så gärna börja handla bebiskläder och boa i hennes blivande rum, men vågar inte förrän RUL.

• Anonym (Hoppsan)

Hur har det gått ts? Tänker på dig då och då och undrar. Glad

• Anonym (36)

Jag är nu i vecka 26 och har äntligen slutat må illa. Men jag är ganska trött och får lätt ont i ryggen. RUL gick bra och ser ut att bli en pojke . Vi alla längtar!

• Anonym (Hoppsan)
    Anonym (36) skrev 2020-10-27 10:24:06 följande:
    Jag är nu i vecka 26 och har äntligen slutat må illa. Men jag är ganska trött och får lätt ont i ryggen. RUL gick bra och ser ut att bli en pojke . Vi alla längtar!
    Men så bra! Jag mådde illa till v.25 och 27 så det vet jag hur det känns. Nu är det "bara" slutspurten kvar, så spännande! Glad Uppdatera oss gärna igen. 
  • Anonym (Syskon)

Tänker på er, hoppas allt går bra!????

• Anonym (Hoppsan)

Hur har det gått? {#emotions_dlg.flower}

• Hoppas2022

Hoppas att det gått bra för dig :)

Jag fick själv min sista med 16 års mellanrum från första. Allt har gått jättebra mellan syskonen. Det enda jag saknar är mer tid för de äldre. Nu hoppas jag på ytterligare en bebis :)

• Anonym (36)

Den 2/2 föddes vår TJEJ. Två ultraljud så pojke så vi trodde inte våra ögon. Allt gick bra och storasyster är så stolt. En biverkning är att hon blivit bebissjuk.... Så jag oroar mig för henne nu. Små barn små problem... ;)

• Hoppas2022
    Anonym (36) skrev 2021-03-23 13:10:46 följande:

Den 2/2 föddes vår TJEJ. Två ultraljud så pojke så vi trodde inte våra ögon. Allt gick bra och storasyster är så stolt. En biverkning är att hon blivit bebissjuk.... Så jag oroar mig för henne nu. Små barn små problem... ;)

Så kul :) Grattis till tjejen! Min äldsta är likadan, han har fått bebisfeber och säger att han ska ha måånga barn när han gifter sig :)

Så märkvärdigt med ultraljudet, man har ju hört en del där de sagt tjej men blivit kille. Det är första gången jag hör talas om tvärtom :)
  • Anonym (Oj)
    Anonym (36) skrev 2021-03-23 13:10:46 följande:

Grattis!!!
  • Anonym (Hoppsan)

Grattis till lilla tjejen då! Glad  

• fluu

Grattis!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (36)

Tack så mycket!

• Anonym (D)

Grattis till den lilla tjejen!

Storasyster har ju ett toppenläge där hon kan få alla fördelar av en bebis utan nackdelarna.
    Hon kommer ju kunna gosa och gulla med lillasyster, vara med henne när hon är glad och nöjd och sedan lämna tillbaka henne när det är en riktigt äcklig blöja eller när pyret är på dåligt humör...

• Anonym (36)
    Anonym (D) skrev 2021-03-25 15:43:02 följande:

Grattis till den lilla tjejen!

Storasyster har ju ett toppenläge där hon kan få alla fördelar av en bebis utan nackdelarna.
    Hon kommer ju kunna gosa och gulla med lillasyster, vara med henne när hon är glad och nöjd och sedan lämna tillbaka henne när det är en riktigt äcklig blöja eller när pyret är på dåligt humör...

Tack! Jag hoppas att hon ser det så. Nu låter det mer som om hon vill ha en bebis nununu istället för att bli veterinär som hon ville innan.... Bajsblöjor klarar hon fint faktiskt. 
  • Anonym (D)

Mycket bättre att få en bebis när man har en utbildning och inkomst. 

Har hon någon pappa med i planerna?

Föreslå att hon börjar veterinärsutbildningen, och är hon fortfarande bebissugen kan hon efter år 3 ta uppehåll och ta ett jobb som djurvårdare medan hon försöker skaffa barn. Då får hon möjlighet att spara lite pengar och får en OK föräldrapenning. 

Sedan kan hon studera vidare och slutföra veterinärutbildningen.

Perfekt kompromiss!

• Anonym (36)
    Anonym (D) skrev 2021-03-25 16:44:39 följande:

Mycket bättre att få en bebis när man har en utbildning och inkomst. 

Har hon någon pappa med i planerna?

Föreslå att hon börjar veterinärsutbildningen, och är hon fortfarande bebissugen kan hon efter år 3 ta uppehåll och ta ett jobb som djurvårdare medan hon försöker skaffa barn. Då får hon möjlighet att spara lite pengar och får en OK föräldrapenning. 

Sedan kan hon studera vidare och slutföra veterinärutbildningen.

Perfekt kompromiss!

Det vet hon såklart, jag hoppas bara att hon lyssnar på förnuftet. Hon har en bra pojkvän som jag hoppas lugnar ner henne. 
Svar på tråden Gravid med andra barnet efter 17 år!