• Anonym (sommarminnen)

Är du intresserad av tillfälliga sexuella

relationer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du intresserad av tillfälliga sexuella
  • Anonym (Nope)

Aldrig i livet. Det är ett så sjukligt avvikande beteende. Det är för emotionellt störda människor.

• JonasSa
    Anonym (Passionnn) skrev 2020-07-06 20:45:54 följande:
    Åh vad roligt med övningsdejt! Noll press att behöva vara perfekt pga man vet det är övning och man ska bedöma personen efteråt som hjälp bara, hihi, hade varit grymt!

Är du kvinna?
    Skicka pm om du vill vara övningsdejten!

• Anonym (sommarminnen)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2020-07-06 17:25:58 följande:
    Träffade en sådan man för några veckor sedan. Fastnade verkligen för honom när vi skrev med varandra. När vi träffades märkte jag att han bara var ute efter sex, han pratade om sex 80% av tiden på vår första dejt, - om vad han ville göra med mig, hur sexig jag var, att han blev tokig av att se mig, han hade svårt att behärska sig.. 

Han fick inget såklart utan jag gick hem och träffade aldrig honom mer. Nätdejting, nej tack.

Ja, det är synd att alla män på nätet är likadana.
  • Anonym (sommarminnen)
    MammAmma skrev 2020-07-06 14:42:20 följande:
    Så hålla det lite lagom kanske, även om många av er kanske fått lära er att alla kvinnor har enormt bekräftelsebehov?
    Kanske för att det ÄR så. Eller håller du inte med om att de flesta kvinnor har stort bekräftelsebehov?
    Jag kan inte komma på nån kvinna jag har träffat som inte hade det. 
    Nån annan man här? Era erfarenheter?
  • Anonym (Passionnn)
    Anonym (sommarminnen) skrev 2020-07-07 07:27:45 följande:

Kanske för att det ÄR så. Eller håller du inte med om att de flesta kvinnor har stort bekräftelsebehov?

Jag håller med, men känner mig som bland de värre gällande behovet av bekräftelse, jag har många vänner som inte alls ger mig känslan av att de någonsin behöver bekräftelse så.. Men många försöker dölja det, så kanske bara partnern vet sådant isf.

Uu, vad man önskar att man var befriad från denna last!
  • JonasSa
    Anonym (sommarminnen) skrev 2020-07-07 07:23:27 följande:
    Ja, det är synd att alla män på nätet är likadana.

Jag lovar att alla män inte är likadana!

Blir dock nyfiken varför någon som börjar prata sex på det sättet fortsätter om den andra inte hakar på.

• Anonym (sommarminnen)
    JonasSa skrev 2020-07-07 09:12:52 följande:

Blir dock nyfiken varför någon som börjar prata sex på det sättet fortsätter om den andra inte hakar på.

Det vet jag, är själv man.
    Jag var ironisk. Hon skrev "nätdejting, nej tack".
    Hon avskrev allt med den typen av dejting. För därute IRL är inte män "så".
    Yeah right.
  • Anonym (sommarminnen)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2020-07-06 19:41:10 följande:
    Ja kanske, men som en light variant. Man träffas när det funkar med varannan vecka livet och annat. Njuter av varandra sällskap På flera plan utan att det måste leda till pretentiös dejting eller "dela allt" förhållande.

Men antingen ska det vara helt kravlöst eller så ska man ha ambitionen att flytta ihop, vilket gör det svårt och finna en sådan vän.
    Skulle du kunna träffa t ex 2 olika män så?
    Jag är intresserad av 2 kvinnor, som jag skulle vilja ha det så med. Träffa båda, fast inte samtidigt.
  • Anonym (Singeltjej)
    JonasSa skrev 2020-07-07 09:12:52 följande:

Det handlar väl både om brist på respekt och brist på förmåga att tolka/läsa av en annan människas önskningar och sinnesstämning.
  • Martina1970
    JonasSa skrev 2020-07-05 09:59:51 följande:

Jag har stort närhetsbehov och under tiden jag söker henne jag vill ha en seriösare relation har jag inga som helst problem med att ha tillfälliga sexuella relationer. Fast de som har känslor med är bättre.

Precis så resonerar jag också! Jag behöver sex även om jag inte är i ett förhållande.

Sen blir sexet annorlunda med någon man är kär i, blir liksom en helhet, inte bara fysiskt, och det är klart att jag vill ha det någon mer gång i livet. Men tills dess, kul sex med vettiga män, är inte heller så dumt
  • Anonym (sommarminnen)
    Martina1970 skrev 2020-07-07 10:26:28 följande:
    Precis så resonerar jag också! Jag behöver sex även om jag inte är i ett förhållande.

Sen blir sexet annorlunda med någon man är kär i, blir liksom en helhet, inte bara fysiskt, och det är klart att jag vill ha det någon mer gång i livet. Men tills dess, kul sex med vettiga män, är inte heller så dumt
    Håller med, om allt Flört
  • Martina1970
    JonasSa skrev 2020-07-05 15:06:25 följande:

Ni är ju några kvinnor som har tydlig uppfattning om hur man som man ska föra sig för att passa er. Ni har säkert pratat med väninnor om era och deras upplevelser.

Så jag tänkte höra om råd till mig själv.

Jag är en man som lever et aktivt och stabilt liv. Jag har lätt att umgås med andra, både män och kvinnor. Jag hoppas hitta någon som jag kan inleda en romans med, låta det utveckla sig om det känns rätt för visst vill jag ha rätt partner på sikt. Dock inte i stress för att måste hitta henne just nu. Som komplement till TS så kan jag tänka mig tillfälliga sexuella kontakter även om jag tycker at de med känslor är bättre.

Hur ska jag se till att jag inte skrämmer bort kvinnan jag har intresse i?

En otroligt svår fråga, då kvinnor, precis som män, är individer

Så jag kan bara svara utifrån mitt perspektiv.

I början av förhållandet: dyk ALDRIG upp hos henne oanmäld, tjata inte om att få träffa hennes släkt/barn,

prata inte mer än nödvändigt om dina ex/sexuella förbindelser, fria inte efter en vecka!

Var öppen och ärlig, lyssna och lägg på minnet vad kvinnan berättar, visa intresse för hennes liv, ge henne utrymme för sina intressen, vänner och ev. barn, skoja med henne, ha kul ihop!

Ja, finns nog mycket mer

Önskar Dig lycka till
  • MammAmma
    Anonym (sommarminnen) skrev 2020-07-07 07:27:45 följande:

Jag vet inte, känner inte så många kvinnor.

Men uppenbarligen finns vi som inte behöver/gillar det, jag kan ju knappast vara ensam i världen om att bli avtänd av det. Jag tycker det är skitdrygt iaf.

Det är inte så att jag blir avtänd om en kille säger att jag är söt eller underbar. Absolut inte, även om jag har svårt för att ta emot komplimanger för att det gör mig besvärad och generad. Det är när det, enligt mig, uppnår överdrivna dimensioner. Jag behöver inte höra dessa saker varenda dag, det är tjatigt och jag slutar tro på uppriktigheten bakom.

Det är samma sak med kärleksbetygelser, orden tappar innebörden om man slänger sig med dem lättvindigt. Har jag liksom sagt idag att jag älskar dig, så kan du nog tryggt förutsätta att jag älskar dig även imorgon, eller nästa vecka. Oavsett, jag talar om sen om det nånsin ändras xD
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (sommarminnen) skrev 2020-07-07 10:15:35 följande:

Skulle du kunna träffa t ex 2 olika män så?

Jag är intresserad av 2 kvinnor, som jag skulle vilja ha det så med. Träffa båda, fast inte samtidigt.

För ett tag sedan träffade jag en man som jag gärna hade träffat mycket mer (vilket är ovanligt för mig), men han hade flera andra kk:s på regelbunden basis och det var faktiskt rätt avtändande. Lämnade mig med känslan att jag lika gärna kunde varit vem som helst som hade tid o lust. Vill känna mig lite mer attraktiv än så.

Så varför inte leka med en i taget, våga ge någon lite tid? Men tror många hela tiden jagar efter något nytt o bättre.
  • JonasSa
    Anonym (Singeltjej) skrev 2020-07-07 10:22:35 följande:
    Det handlar väl både om brist på respekt och brist på förmåga att tolka/läsa av en annan människas önskningar och sinnesstämning.
    Mycket dålig respekt, det finns seriösare män oavsett vad man söker.
  • JonasSa
    Martina1970 skrev 2020-07-07 10:43:12 följande:
    En otroligt svår fråga, då kvinnor, precis som män, är individer

Så jag kan bara svara utifrån mitt perspektiv.

I början av förhållandet: dyk ALDRIG upp hos henne oanmäld, tjata inte om att få träffa hennes släkt/barn,

prata inte mer än nödvändigt om dina ex/sexuella förbindelser, fria inte efter en vecka!

Var öppen och ärlig, lyssna och lägg på minnet vad kvinnan berättar, visa intresse för hennes liv, ge henne utrymme för sina intressen, vänner och ev. barn, skoja med henne, ha kul ihop!

Ja, finns nog mycket mer

Önskar Dig lycka till
    Tack, då tror jag att jag gör hyffsat rätt kopplat till de råden, men som du säger så är alla individer och det är mycket som ska stämma.
Svar på tråden Är du intresserad av tillfälliga sexuella