Anonym (E) skrev 2020-07-05 21:02:19 följande:
Ska jag vara ärlig bryr jag mig inte längre om han är lycklig. Jag har brytt mig så länge utan respons. Vi har kommit till läget där vi helt enkelt bör göra slut.
Barnen är i skolåldern, så det går ju att kommunicera med dem även när de inte är hos mig. Det gör ju att det hela känns lite enklare iallafall. Men det känns som att man kommer missa väldigt mycket av deras liv.
Ja du kommer dessvärre missa en del av deras liv. Tyvärr är svåra beslut svåra just för att det finns något att förlora med båda alternativen.
Vet inte vilka andra alternativ du har annat än att säga som det är till din man och förhoppningsvis att både du och din man lyckas gå igenom skilsmässan på ett sätt som i sig inte lämnar negativa spår i barnen. I slutändan är det inte just att föräldrar skiljs som lämnar djupa spår, utan hur den sköts.
Men ja... du kommer förlora en viss tid med barnen. Dock ska du komma ihåg att genom att skiljas ger du dig själv chansen att träffa någon som du vill ha en givande och kärleksfull relation med. Det är ovärderligt det också? att visa barn att kärlek och känslor kan och får uttryckas.
Jag har haft väldigt svårt för att ta emot kärlek, pga att hon inte kunde ta emot kärlek från min styvpappa. Jag börjar bli bekvämare med ömhet, men det är efter många års analyserande och timmar i terapi.