• Anonym (doublevision)

Kvinna med hull vs smala kvinnor

Såg en annons, var nån mirakelkur för kvinnor att gå ner i vikt. 
    Före-bilden var på en kvinna som hade ett par extrakilon, efter-bilden var på en smal/slank kvinna.
    Mina ögon drogs hela tiden till hon som hade mer hull, mer kurvor.
    Det var nästan så att det vattnades i munnen på mig.

Vilket föredrar du?
    Många kvinnor tror inte på när män säger att de vill ha kurviga kvinnor.
    Vad tror du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna med hull vs smala kvinnor
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (slankt alltid) skrev 2020-07-12 22:25:36 följande:

Ja så kan det vara. Finns inte så många av dem heller eftersom kvinnokroppar generellt utvecklas åt mer kurvigt håll pga sin biologi. Fett och kurvor fyller visst en viktig funktion och har med deras östrogennivåer att göra. Mest unga kvinnor som är så där smala. Har sett några snygga kurviga också. Återstår att se om jag faller för någon i framtiden:)

Nja, har inte bara med östrogen att göra. Har ju mycket med att de flesta kvinnor inte rör på sig i kombination med att man äter för mycket och dåligt.

Men det är sant att det är mest unga tjejer som är smala. Så smala som unga tjejer kan vara är väldigt sällsynt bland 25+. Tyvärr , gör det ju inte saken bättre då jag börjar bli för gammal för unga tjejer. De vill träffa någon yngre.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (slankt alltid) skrev 2020-07-12 22:27:49 följande:

Jag skrev nyss om det i min kommentar att sådana kroppar generellt tillhör tonåringar och väldigt unga, samma för killar. Även män blir ju lite kurvigare med åldern och tilltagande fett. Har sett många män med bröst ve och fasa!

Haha, mjo de flesta killar är också pluffsiga men kan ändå ha snygga och smala tjejer.Jag tror kvinnor inte bryr sig så noga då de gillar att känna sig Petite. Överlag är ju övervikt största hälsoproblemet idag och kostar samhället mycket pengar.

Själv har jag inte mer fett som närmare 40 än jag hade som 20 åring. Däremot mer muskler.
  • Anonym (slankt alltid)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:34:15 följande:
    Nja, har inte bara med östrogen att göra. Har ju mycket med att de flesta kvinnor inte rör på sig i kombination med att man äter för mycket och dåligt.

Men det är sant att det är mest unga tjejer som är smala. Så smala som unga tjejer kan vara är väldigt sällsynt bland 25+. Tyvärr , gör det ju inte saken bättre då jag börjar bli för gammal för unga tjejer. De vill träffa någon yngre.
    Jo visst äter de flesta lite för mycket mot vad de förbränner, men kvinnans kropp lagrar ju fett på ett helt annat sätt än mäns som lagrar muskelmassa. Kan därför tycka att kvinnor är mer ursäktade att bli mulliga än män trots att jag som regel gillar minimalt med kroppsfett. Är själv en ganska fettfattig filur, som nog inte alla kvinnor favoriserar. Har inte heller orken att hänga på gym även om jag har rätt bra tonus i mig själv:P

Lite svårare att hitta mogna damer med androgyna kroppar men det förekommer absolut..
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (slankt alltid) skrev 2020-07-12 22:40:32 följande:

Jo visst äter de flesta lite för mycket mot vad de förbränner, men kvinnans kropp lagrar ju fett på ett helt annat sätt än mäns som lagrar muskelmassa. Kan därför tycka att kvinnor är mer ursäktade att bli mulliga än män trots att jag som regel gillar minimalt med kroppsfett. Är själv en ganska fettfattig filur, som nog inte alla kvinnor favoriserar. Har inte heller orken att hänga på gym även om jag har rätt bra tonus i mig själv:P

Lite svårare att hitta mogna damer med androgyna kroppar men det förekommer absolut..

Nja, jag tror inte det är någon ursäkt överhuvudtaget med östrogen.

Räcker med att du gå tillbaka till 80-talet.

Hur många mulliga / tjocka kvinnor män kan du se på det här strandfotot ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:53:17 följande:

Nja, jag tror inte det är någon ursäkt överhuvudtaget med östrogen.

Räcker med att du gå tillbaka till 80-talet.

Hur många mulliga / tjocka kvinnor män kan du se på det här strandfotot ?

• Anonym (slankt alltid)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:55:19 följande:

[quote=80519866][quote-nick]Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:54:55 följande:[/quote-nick][/quote]

cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2853603/images/2012/1_pite_havsbad_2_1972_507b1cc99606ee2c0e21e41a.jpg

Den här bilden ser inte alls ut som 80, snarare 60-talet om du kollar bikinimodet. Då var kropparna betydligt smalare än på 80-talet, nästan en hel storlek mindre tror jag. Beror på näringsbrist i uppväxten bla. På 80-talet var ju alla kvinnor topless;)
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:55:19 följande:

[quote=80519866][quote-nick]Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:54:55 följande:[/quote-nick]

cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2853603/images/2012/1_pite_havsbad_2_1972_507b1cc99606ee2c0e21e41a.jpg[/quote]

Såhär ser kvinnor ut på stranden idag. Det är ingen vacker syn...

imengine.public.prod.ksf.infomaker.io/imengine/image.php&type=preview&source=a92e130a-e81c-4590-992d-2f655c2f1174&function=hardcrop&width=533&height=377&q=80
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (slankt alltid) skrev 2020-07-12 23:16:32 följande:

Den här bilden ser inte alls ut som 80, snarare 60-talet om du kollar bikinimodet. Då var kropparna betydligt smalare än på 80-talet, nästan en hel storlek mindre tror jag. Beror på näringsbrist i uppväxten bla. På 80-talet var ju alla kvinnor topless;)

Det står 1972 i bilden ser jag nu.

Ja, det är som natt och dag motför vad du ser på stranden idag. Alla var så mycket slankare och vackrare. Jag är uppenbarligen uppvuxen på fel årtionde.
  • Anonym (O-O-)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 10:16:21 följande:

Kurvig är ett ord som män som gillar feta kvinnor har kommit på för att det låter finare än feta kvinnor. Om man gillar kurvorna av bilringar så visst. Själv gillar jag smala kurviga kvinnor.

Så sant som det är sagt.

Är så sjukt trött på att feta kvinnor kallas kurviga, när de egentligen ser ut som ett skåp.

Det krävs en distinkt midja för att skapa kurvor så det är bara de smala och normalviktiga kvinnorna med bröst och höfter som är kurviga.
  • Core
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-12 22:11:41 följande:

Är den här pollen nåt att gå efter så gillar 50% kurva kvinnor och 50% smala.

Problemet är att 90% av kvinnorna idag över 25 år är kurviga. Så det blir hälften av alla killar som slåss om 10% av tjejerna.

Inte så konstigt att resultaten ser ut så när frågeställningen är hjärndöd! Skulle man haft normal kroppsbyggnad som alternativ skulle nog 80% hamnat där.

De allra flesta är väl varken cellulitmonster eller benrangel?
  • Anonym (Pelle)
    Core skrev 2020-07-13 23:42:06 följande:

Inte så konstigt att resultaten ser ut så när frågeställningen är hjärndöd! Skulle man haft normal kroppsbyggnad som alternativ skulle nog 80% hamnat där.

De allra flesta är väl varken cellulitmonster eller benrangel?

De allra flesta är överviktiga idag . Faktiskt fler än normalviktiga. Väldigt liten andel är underviktiga. Ett par procent kanske. Så jo de flesta är cellulitmonster. Bara att vissa monster är större än andra. Godzilla finns lite överallt numera.
Svar på tråden Kvinna med hull vs smala kvinnor