• Anonym (kaffedraken)

Vågar du stöta på dom du är intresserad

av?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vågar du stöta på dom du är intresserad
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (K) skrev 2020-07-13 14:35:50 följande:
    Tror du jag någonsin vågat efter det?
    Jag vet inte. Jag hoppas det.
  • Anonym (Helle)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-07-13 16:59:18 följande:
    Nu förstår jag inte. Förklara gärna Skrattande
    Att jag vill att mannen ska vara initiativtagaren och den dominanta. 
  • Anonym (K)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-07-13 16:59:39 följande:

Jag vet inte. Jag hoppas det.

Nej, tror ingen vågar eller väldigt få vågar göra det igen efter en sådan incident.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Helle) skrev 2020-07-13 17:07:13 följande:
    Att jag vill att mannen ska vara initiativtagaren och den dominanta. 
    Aha, du är en sån Skrattande
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (K) skrev 2020-07-13 17:09:25 följande:
    Nej, tror ingen vågar eller väldigt få vågar göra det igen efter en sådan incident.
    Det kan man förstå lite grann. Samtidigt, alla försök man gör med olika personer är just olika.
  • Pinotage

Från att ha haft enormt dåligt självförtroende hela min uppväxt och större delen av mitt vuxna liv har jag skärpt till mig ordentligt och stött på Ett antal kvinnor som har intresserat mig. Det har gått mycket bättre än jag kunde drömma om ......
    Jag har bara blivit dissad en gång - och det gjorde inte så hemskt ont som jag trodde det skulle göra......

• Anonym (kaffedraken)
    Pinotage skrev 2020-07-13 17:25:57 följande:

Från att ha haft enormt dåligt självförtroende hela min uppväxt och större delen av mitt vuxna liv har jag skärpt till mig ordentligt och stött på Ett antal kvinnor som har intresserat mig. Det har gått mycket bättre än jag kunde drömma om ......
    Jag har bara blivit dissad en gång - och det gjorde inte så hemskt ont som jag trodde det skulle göra......

Oj, jag är imponerad. Jag har blivit dissad många gånger Skrattande
  • Anonym (Intresserad)

Jag brukar vara feg ibland. Men är väldigt det när det gäller en kollega. Är rädd för att bli avvisad. Sen finns det inget läge att fråga om han vill ses. Vi träffas väldigt lite i jobbet. När vi träffas har vi barn i närheten. Jobbar med barn. Har tänkt tanken att leta upp han på rasten och säga att jag vill prata med han men har inte vågat än. Han har inga sociala medier och finns inget mobilnummer till han när jag sökt. Får se hur jag gör efter semestern.

• Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 17:43:17 följande:

Jag brukar vara feg ibland. Men är väldigt det när det gäller en kollega. Är rädd för att bli avvisad. Sen finns det inget läge att fråga om han vill ses. Vi träffas väldigt lite i jobbet. När vi träffas har vi barn i närheten. Jobbar med barn. Har tänkt tanken att leta upp han på rasten och säga att jag vill prata med han men har inte vågat än. Han har inga sociala medier och finns inget mobilnummer till han när jag sökt. Får se hur jag gör efter semestern.

Förstår dig. Jag var också feg, när jag var kär senast, i en 20 år yngre kvinna jag jobbade med. Ville fråga, men vågade inte. Kunde ha blivit obekvämt sen, jobba ihop och så. Men när hon slutade, då vågade jag Skrattande Jag tycker ändå du ska chansa, om du vill. För mig var det extra känsligt, då hon var mycket yngre. Annars skulle jag nog ha frågat tidigare, och även om hon varit kvar.
  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (Z) skrev 2020-07-13 16:36:43 följande:

För att hon kissade på sig eller för att hon var nervös?

Haha, uttryckte mig lite klantigt där. Nä men för att hon skulle vara nervös för att kontakta mig, något som jag annars är.
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-07-13 17:49:08 följande:

Förstår dig. Jag var också feg, när jag var kär senast, i en 20 år yngre kvinna jag jobbade med. Ville fråga, men vågade inte. Kunde ha blivit obekvämt sen, jobba ihop och så. Men när hon slutade, då vågade jag  Jag tycker ändå du ska chansa, om du vill. För mig var det extra känsligt, då hon var mycket yngre. Annars skulle jag nog ha frågat tidigare, och även om hon varit kvar.

Ok får se om jag vågar efter semestern. Vi har ju pratat lite med varandra innan bara allmänt.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 17:54:45 följande:
    Ok får se om jag vågar efter semestern. Vi har ju pratat lite med varandra innan bara allmänt.
    Jag är själv rätt feg och vågar egentligen inte. Men det har blivit så att jag känt att jag måste till slut, vill inte ångra att jag inte chansade ens.
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-07-13 17:57:52 följande:

Jag är själv rätt feg och vågar egentligen inte. Men det har blivit så att jag känt att jag måste till slut, vill inte ångra att jag inte chansade ens.

Har tänkt så ibland att jag måste våga chansa för man lever ju bara en gång.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 18:07:43 följande:
    Har tänkt så ibland att jag måste våga chansa för man lever ju bara en gång.
    Japp Skrattande
  • Anonym (K)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-07-13 17:22:13 följande:

Det kan man förstå lite grann. Samtidigt, alla försök man gör med olika personer är just olika.

Alla försök är olika men rädslan för att det ska hända igen kommer alltid att finnas där och då går det inte.
  • Liberté

Jag gillar att flirta men har rätt svårt att bli intresserad av någon direkt utan det kräver att jag träffat personen ett par gånger för att flirtandet inte ska vara ett tidsfördriv från min sida.

• Anonym (Peter)

Jag vet att det är gansa chanslöst att fråga. Hemligheten jag har är att inte bli intresserad av andra från första början, då slipper man ens detta dilemma.

• Anonym (lika barn leka bäst?)

Beror väl på vem det gäller också.

När jag var ung och singel var det inga problem att ta kontakt och många killar tog också kontakt med mig.

Men anta att jag hade blivit singel nu och ville stöta på min snygge chef, eller bara en annan kollega. Det finns rätt mycket mer fuck-up-potential i en sån stöt och jag vill inte göra en god arbetsrelation svår för någon. 

Eller säg om man blir intresserad av en väninnas ex-sambo? Känsligt...
    Jag vet fortfarande flera år efteråt inte varför min bästa vän gjorde slut med sin sambo, hon vägrar tala om det och vägrar höra något om honom som person också.

Jag tycker han är jättecharmig och hade lätt varit intresserad om jag vore singel men- hur hade det funkat vs min vän tror ni? Inte så bra, misstänker jag.

• Mandel

Jag har ända sedan jag var barn alltid kommit bättre överens med pojkar än med flickor och nu då enklare för män än kvinnor. 
    Är det en situation med blandat män och kvinnor så hamnar jag alltid där männen är. 
    Har inga som helst problem att vara rak, tydlig och öppen. Och rent krasst är det fler män än kvinnor som söker mitt sällskap och pratar med mig. Inte enbart ur sexsynpunkt nu!
    Är det någon som mot förmodan fångar mitt intresse så luskar jag så klart ut om personen är tillgänglig eller ej och jobbar vidare efter den informationen. 
    Och får jag sedan ingen form av gensvar så lägger jag ned. Är inte den påstridiga typen.

Ex en person i bekantskapskretsen fick jag till slut tala om för att jag inte var intresserad av att bara prata utan att jag ville ha sex. Det gick han med på och så har vi haft det ett flertal gånger
    Självklart är han singel!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Vågar du stöta på dom du är intresserad