• KimGbg

Min sambo har varit otrogen

Jag har fått reda av en vän att min sambo har varit otrogen mot mig flera ggr. Detta har min vän fått reda på då min sambo har berättat de till vår gemensamma vän som ställde ett ultimatum till henne att berätta de för mig själv annars så skulle vännen göra de. Min sambo har inte tagit vännen på allvar eller varit för feg att berätta de till mig.

När jag fick reda på de av vännen så blev jag chockad och ville verkligen inte tro de hon sa. Min sambo väntar ju vårt barn och de känns väldigt bra mellan oss. Men jag kunde inte släppa de som vår vän berättade för mig, så jag konfronterade min sambo. Hon erkände att hon har varit otrogen en längre tid och även berättade att hon inte är säker på att de är jag som är pappan.

Hon började stor gråta och bad om förlåtelse och hon sa att hon har brutit med ?älskare? för hon bara vill ha mig i sitt liv. Jag blev så jävla förbannad/ ledsen och känner mig så otroligt sviken och blåst.

Jag har kallat henne för fula saker efter att sanningen kom fram. Som att hon äcklar mig, att hon är är ett snuskigt jävla svin som få ta sitt kast nu.

Jag känner mig så sviken och är såklart ledsen/ förbannad på henne och känner äckel för henne. Men samtidigt så försvinner ju inte känslorna för henne för henne heller som jag hade.

Problemet är är jag dum om jag ger henne en chans till? Kommer hon vara ett svin eller har hon lärt sig en läxa?

Jag vill ju inte bli så sårad som jag är nu samtidigt vill jag inte vara elak. Även om jag kan tycka illa så brukar jag ju inte uttrycka sakerna. Så jag har på ett sätt dåligt samvete att jag har kallat henne för äckel, snuskigt svin, luder mm.

• Svar på tråden Min sambo har varit otrogen
  • En manlig man
    KimGbg skrev 2020-08-13 14:00:55 följande:

Bara ditt nick säger en hel del om dig. Förstår att du har sommarlov och har tråkigt men skolorna öppnar nästa vecka

Gravid kvinna är otrogen och vet inte vems barnet är. Visar sig senare att hon legat med flera. Super sig full och ramlar i trappan och får missfall. Vem super sig full när man är gravid i dagens samhälle? Om det är sant måste ni vara värsta sortens WT båda två.
  • KimGbg
    En manlig man skrev 2020-08-13 14:19:58 följande:

Gravid kvinna är otrogen och vet inte vems barnet är. Visar sig senare att hon legat med flera. Super sig full och ramlar i trappan och får missfall. Vem super sig full när man är gravid i dagens samhälle? Om det är sant måste ni vara värsta sortens WT båda två.

Nu får lägga av. Du är Bara ute för att provocera. Ge mig en anledning varför jag ska ljuga ihop detta? Och du menar att jag är den värsta WT efter vad hon har gjort? Om du har läst hela tråden så skulle du verkligen inte hålla på så om du öringen nog. Men nu är du bara elak och ute efter att få mig sårad och förbannad.

Sårad och förbannad är jag redan men inte på dig, du kommer inte lyckas med de. Däremot tycker jag att du beter dig som en omogen barnrumpa som har tråkigt. Gå ut och lek
  • KimGbg
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-13 14:19:33 följande:

Rätt tänkt. Gå bara vidare. Skit i henne

Ska göra mitt bästa????
  • Friger
    En manlig man skrev 2020-08-13 14:19:58 följande:
    I den verkliga världen gör folk de mest tokiga saker. Särskilt i extrema situationer.

För övrigt, har du en lösaktig tjej som inte är allt för ful så är det fullt möjligt att avverka rätt många killar på kort tid.

Jag tycker att storyn och hur den besättas verkar trovärdigt.
  • Anonym (Trogen)

Jag tänker inte säga åt dig vad du ska göra eller inte men hade det varit min flickvän som gjort

något liknade så skulle jag ha väldigt svårt att kunna lita på henne igen.

Om någon i paret är otrogen så saknas det något så vad är idén med att försöka

bygga upp något som ändå är förstört pga otrohet.

Jag säger bara vad jag skulle känna kring något sådant här. Det är inte

riktig kärlek om något sådant här inträffar, i alla fall inte i mina ögon.

• KimGbg
    Anonym (Trogen) skrev 2020-08-13 15:04:34 följande:

Jag tänker inte säga åt dig vad du ska göra eller inte men hade det varit min flickvän som gjort

något liknade så skulle jag ha väldigt svårt att kunna lita på henne igen.

Om någon i paret är otrogen så saknas det något så vad är idén med att försöka

bygga upp något som ändå är förstört pga otrohet.

Jag säger bara vad jag skulle känna kring något sådant här. Det är inte

riktig kärlek om något sådant här inträffar, i alla fall inte i mina ögon.

Jag har lämnat henne.
  • Ascendere
    KimGbg skrev 2020-08-13 13:17:38 följande:
    Stopp, vilket ansvar? Jag är kock hon hon störde sig på att jag jobbade för många kvällar. Har hon rätt att vara otrogen för de? Jag sökte jobb med bättre tider.

Jag är kanske för snäll förtjänade jag att ha ett svin till flickvän då?

Du verkar tycka att jag ska lära mig en läxa, varför?
    Ja, där tror jag du drog huvudet på spiken, du är för snäll. Allt du skriver i tråden pekar på det. 

Direkt som jag utmanar dig går du i affekt och börjar du försvara dig. Du har ingenting att försvara inför mig, jag är bara en främling på internet, ändå beter du dig som att du känner dig hotad av ett angrepp från mig.  
    Den typen av reaktion är urtypen på aggressivt beteende hos individer som uppfattar sig själva som svaga och upplever omgivningen som generellt hotfull.

Tro mig, jag vet hur det är att vara på det sättet. Man tror att bara man är snäll och till lags så kommer Universum att belöna en med att folk är snälla tillbaks. När det sedan visar sig att världen inte fungerar så blir man otroligt arg och frustrerad och vet inte vad man ska göra av all ilska utan släpper ut den i form av okontrollerade raseriutbrott, kallar folk saker eller ännu värre. 

Du kan bli ännu argare på mig och avfärda mig som idiot, eller du kan lyssna på mig och försöka utvecklas, jag skiter i vilket. 
  • molly50
    KimGbg skrev 2020-08-13 13:59:31 följande:
    Nej, de var därför jag sket i henne också. När hon inte kunde säga något vettigt. Just nu så är hon bara ett äckel i mina ögon och jag godtar nog inte ens hennes förklaring utan ser henne bara som en fegis. Kanske bäst att skita att försöka förstå varandra utan bara gå vidare. Blir kanske jobbigt då vi har gemensamma vänner.

Men som sagt otrogna är dom största hävla svinen som finns. Kommer ha svårt att lita på någon igen, men måste de naturligtvis annars vinner ju kräken. Kommer försöka ta hand om mig själv och bearbeta de som har hänt innan jag går in i något förhållande igen.
    Och det var rätt,tycker jag. Det är meningslöst att försöka föra en diskussion med någon som bara står och kastar skit på en.
    Då är det bättre att bara gå.
    Ja,låt det få lugna ner sig lite först så får du se hur du känner sen.
    Jag förstår att det är svårt när ni har gemensamma vänner.
    Men kanske går det att träffas utan att hon behöver vara med?
    Ja,otrogna är svin. Det är ett fruktansvärt svek som sårar oerhört mycket.
    Men det går att koma vidare och bygga upp tilliten igen.
    Man måste bara ta den tiden som behövs för att komma dit.
  • KimGbg
    Ascendere skrev 2020-08-13 15:19:03 följande:

Ja, där tror jag du drog huvudet på spiken, du är för snäll. Allt du skriver i tråden pekar på det. 

Direkt som jag utmanar dig går du i affekt och börjar du försvara dig. Du har ingenting att försvara inför mig, jag är bara en främling på internet, ändå beter du dig som att du känner dig hotad av ett angrepp från mig.  

Den typen av reaktion är urtypen på aggressivt beteende hos individer som uppfattar sig själva som svaga och upplever omgivningen som generellt hotfull.

Tro mig, jag vet hur det är att vara på det sättet. Man tror att bara man är snäll och till lags så kommer Universum att belöna en med att folk är snälla tillbaks. När det sedan visar sig att världen inte fungerar så blir man otroligt arg och frustrerad och vet inte vad man ska göra av all ilska utan släpper ut den i form av okontrollerade raseriutbrott, kallar folk saker eller ännu värre. 

Du kan bli ännu argare på mig och avfärda mig som idiot, eller du kan lyssna på mig och försöka utvecklas, jag skiter i vilket. 

Jag erkänner att jag är för snäll, men vad försöker du säga med resten? Tror du att när jag blir arg att jag slår folk? Jag är verkligen inte aggressiv av mig så va snäll och säg inte ens att du känner mig
  • Ascendere
    KimGbg skrev 2020-08-13 16:18:36 följande:
    Jag erkänner att jag är för snäll, men vad försöker du säga med resten? Tror du att när jag blir arg att jag slår folk? Jag är verkligen inte aggressiv av mig så va snäll och säg inte ens att du känner mig
    Ok, så du tenderar att vara för snäll. Kan det ha bidragit till att du släppt in en person i ditt liv som inte förtjänade att vara där? 
    Jag tycker du gjort det mesta rätt efter att det hela uppdagats. Hade du kunnat göra något för att upptäcka tidigare att den här personen inte var en bra person? Fanns det varningstecken du inte såg? 

Och hur planerar du att göra så att folk inte utnyttjar din snällhet i framtiden? 
  • KimGbg
    molly50 skrev 2020-08-13 15:32:14 följande:

Och det var rätt,tycker jag. Det är meningslöst att försöka föra en diskussion med någon som bara står och kastar skit på en.

Då är det bättre att bara gå.

Ja,låt det få lugna ner sig lite först så får du se hur du känner sen.

Jag förstår att det är svårt när ni har gemensamma vänner.

Men kanske går det att träffas utan att hon behöver vara med?

Ja,otrogna är svin. Det är ett fruktansvärt svek som sårar oerhört mycket.

Men det går att koma vidare och bygga upp tilliten igen.

Man måste bara ta den tiden som behövs för att komma dit.

Ja, Rosen får utvisa om jag vill prata med henne igen. Just nu vill ju jag inte vara med om hon är med våra gemensamma vänner.
  • molly50
    KimGbg skrev 2020-08-13 18:06:53 följande:
    Ja, Rosen får utvisa om jag vill prata med henne igen. Just nu vill ju jag inte vara med om hon är med våra gemensamma vänner.
    Låt det gå ett tag så du får tid på dig att känna efter.
    Du kanske har andra vänner du kan umgås med också, där du slipper träffa henne?
  • KimGbg
    Ascendere skrev 2020-08-13 16:34:32 följande:

Ok, så du tenderar att vara för snäll. Kan det ha bidragit till att du släppt in en person i ditt liv som inte förtjänade att vara där? 

Jag tycker du gjort det mesta rätt efter att det hela uppdagats. Hade du kunnat göra något för att upptäcka tidigare att den här personen inte var en bra person? Fanns det varningstecken du inte såg? 

Och hur planerar du att göra så att folk inte utnyttjar din snällhet i framtiden? 

Jag har släppt in person i mitt liv som jag verkligen älskade av dom sidor jag fick se tills nu. Sen att den personen har varit så äcklig som har spelat på mina känslor, har hon tyvärr gjort riktigt bra. För hon har ju bevisats ty hon inte älskar mig iallafall. Att ljuga till någon och spela kär och både säga och bete sig som hon gjorde mot mig. Skulle aldrig kunna tro att man kan bete sig så svinigt efter de.

Problemet är att vissa tycker de är fel att jag tycker att hon är äcklig, svin och feg. Men de är mig hon har lurat, de är mina känslor hon har spelat för. Jag känner mig så otroligt sviken.

Jag trodde verkligen inte att tjejer kunde vara sådan äckliga svin. Men de kan ni tydligen.
Svar på tråden Min sambo har varit otrogen