Kriss90 skrev 2020-07-18 13:51:31 följande:
- ingen bryr sig om något annat än sig själva
- om du är lång och snygg kan du koma undan med vad som helst
- tjejer bryr sig bara om utseende i grund och botten
- alla människor är hycklare
- kärlek existerar egentligen inte, det är bara ett koncept
- Att skaffa barn är själviskt, personen vill äga en annan människa
Jag håller inte med om allt du skriver, men vissa delar.
Ingen bryr sig om något annat än sig själva.
Nej, jag håller inte med om detta. Först och främst tror jag att alla sätter sig själva i främsta rummet, men vissa som har barn sätter dem nog först, men att sätta sig själv i främsta rummet är inte samma sak som att inte bry sig om någon annan överhuvudtaget. Sen bryr sig många om just sin närmaste familj - utanför den "cirkeln" så minskar ens "bry-sig-grad". Exempelvis dör det ju barn varje dag i andra länder men det är inte något som någon bryr sig jättemycket om egentligen här uppe i Norden, men när man läser om en främmande svensk som försvunnit någonstans så bryr sig folk mer om det. Ju närmare en själv - ju mer bryr man sig. Men de allra flesta sätter sig själv främst, det håller jag med om.
Om du är lång och snygg kan du komma undan med vad som helst.
Nej, Man kan inte komma undan med vad som helst (mord exempelvis), men nästan....
Tjejer bryr sig bara om utseende i grund och botten.
Stämmer inte. Utseende är viktigt, men inte allt. En person är som en kaka - man går till den om den ser läcker ut, men man fortsätter inte tugga ifall den smakar bajs. Man kan bli tillsammans med en kille i början för att han är supersnygg, men man lämnar honom när kärleksbubblan har försvunnit ifall man upptäcker att personligheten är skit. Sen kan man bli kär i en kille även fast han är ful, för att man upptäcker att killen är superbra. Jag vet att många av mina kompisar tycker att min sambo är ful... (de har sagt det), men i mina ögon är han den finaste som finns. Kärlek till en person är viktigare i slutändan än utseendet. Jag hoppas att killar tycker samma sak gällande tjejer (snygg så blir man intresserad, men är personligheten verkligen bajs så går man därifrån).
Alla människor är hycklare.
Håller med. Man hycklar inte i allt, men det finns säkert inte någon som inte hycklat någon gång i sitt liv. Titta bara på alla bloggare, först inlägg att man ska tänka på avståndet angående corona och sen en festbild där de är ute och festar med andra bloggare. Urhyckligt.
Kärlek existerar egentligen inte, det är bara ett konceptJag håller inte med dig överhuvudtaget. Har du någon gång upplevt kärlek ts?
Att skaffa barn är själviskt, personen vill äga en annan människa.
Äga och äga vet jag inte om jag kan hålla med om. Men att det är själviskt är det absolut. Den enda gången det kan vara osjälviskt är ifall man tex ställer upp som surrogat åt sin syster utan någon betalning.
På tal om något annat. Du verkar vara en väldigt ensam och arg människa ts om man läser vad du skriver eftersom du skriver om att kärlek inte existerar och tjejer bara bryr sig om utseende. Jag tolkar dina uppställda rader som att du har haft väldig otur i kärlek. Det är väldigt tråkigt att läsa men hoppas du mår bättre snart.