Inlägg från: Anonym (Psyche) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Psyche)

impopulära sanningar

- ingen bryr sig om något annat än sig själva

Hade du skrivit "de flesta" så hade det kunnat vara sant. Men eftersom det nu räcker med en enda som inte håller med för att falsifiera påståendet och jag inte anser att jag bara bryr mig om mig själv så blir det falskt. Har för övrigt sett många exempel på att människor bryr sig väldigt mycket om andra, ibland rent av totala främlingar.

- om du är lång och snygg kan du koma undan med vad som helst

En hel del förmodligen, men inte allt. Jag vet vad en del av dem inte kom undan med.

- tjejer bryr sig bara om utseende i grund och botten

Falskt. Jag är sapiosexuell. En man med snabb hjärna och rappa roliga repliker är sexigare än Henry Cavill och Scott Eastwood i en threesome.

- alla människor är hycklare

Om man med det menar att människor inte är moraletiskt konsekventa till 100% så stämmer det. Om man läser moralfilosofi några terminer (som jag har gjort) så förstår man även varför, eftersom det är väldigt väldigt svårt.

- kärlek existerar egentligen inte, det är bara ett koncept

Kärlek har nog en lite egen betydelse för de flesta, men jag får inte intrycket att de flesta människor anser att de inte vet vad kärlek är, eller att det inte skulle finnas. 

- Att skaffa barn är själviskt, personen vill äga en annan människa

Att skaffa barn är själviskt, men det går inte att äga en annan vuxen människa. Ett barn kan be dig dra åt helvete for life och vad ska du göra åt det? 
    Men de flesta vill sprida sina gener och se vad det blir av det, för generna vill klart fortsätta existera.
Svar på tråden impopulära sanningar