Långsamt stigande hcg, normal graviditet?
Jag vet att hcg ska dubblas på 2-3 dagar vid normal graviditet. MEN är de ALLTID så eller GENERELLT bara och de KAN vara en normal graviditet trots långsamt stigande hcg?
Gravidsymptomen ökar. Magen fortsätter växa. Blöder ändå dagligen mindre än en mens men nu efter ca 3 veckor ibland koagulerat, rött, inga klumpar.
Vul förra veckan syndens en förtjockad slemhinna och inget i äggledarna, ingen fri vätska osv. Nytt vul på onsdag.
Hcg i tisdags: 1890. Torsdags: 1810. Idag: 1920.
Mina spekulationer som jag inte fattar om de är möjligt/realistiskt.
1. Normal graviditet men kroppen behöver stöttning för att klara fullfölja.
2. Tvillingar varav en stöts ut och en fortgår därav högt hcg och nu långsam ökning.
3. Ma igen.
4. X
5. Tidigt missfall, ägglossning ändå utan att jag märkte och gravid på nytt därav konstigt hcg? (Jag vet långsökt men allt med mig känns bara konstigt så ovanligheter utesluter inte jag så länge)
Läkaren var först helt säker på utebliven äl efter undersökningen men innan hcg prov, nu är dom helt inne på x. Jag tvivlar på x då allt såg normalt ut där, livmodern är den jag känner av, jag blöder, och magen växer.
Erfarenheter eller gissningar? Spekulera fritt. Bättre dåliga besked än inga besked.