• Anonym (Kuu)

Nub teorin, gissar könet på bebisen!

Jag tycker att detta är roligt, så lägg ut dina ultraljudsbilder från vecka 12-14 och skriv vilken vecka (till exempel 12+3) som ultraljudsbilden/bilderna är ifrån så säger jag vad jag tror att bebisen har för kön, baserat på nubteorin - nub theory. Detta är väldigt säkert och jag är ganska duktig, men såklart kan jag inte garantera ett hundraprocentigt säkert svar.

Bara börja posta bilder! :)

PS. Det händer ibland att bebisen ligger på ett sätt som gör det svårt att se, eller att det inte finns någon nub på fotot och då kan jag inte säga om det ser ut som en kille eller en tjej.

• Svar på tråden Nub teorin, gissar könet på bebisen!
  • VickanD
    Anonym (L) skrev 2020-07-28 18:20:25 följande:

Huvudformen skulle jag aldrig ens försöka gissa på då det är extremt osäkert och är helt beroende på hur man håller ultraljudsproben. Man ser nuben tydligt på alla dessa bilder :). Kanske har lättare att se då jag som sagt jobbar med detta dagligen.

Är också kunnig inom detta men ser inte nuben på någon av bilderna. Det finns ingen synlig nub.
  • Anonym (Kuu)
    Fendi1987 skrev 2020-07-28 20:10:18 följande:

Hej!

Går det att se något på mina bilder?

v. 12+5

Ser tjej på sista bilden!
  • Anonym (L)
    VickanD skrev 2020-07-28 18:28:42 följande:

Är också kunnig inom detta men ser inte nuben på någon av bilderna. Det finns ingen synlig nub.

Det var hemskt vad envis du var så. De nedre bilderna visar nuben längst ut, det som sticker ut som en liten näbb. Nuben ser inte alltid ut som på tydliga bilder med två tydligt parallella linjer i olika vinklar. Dessa bilder är jättetydliga. Den översta biten av näbben visar till och med snoppen vilken man tydligt kan se på foster i denna veckan utanför livmoder. Tex vid abort/missfall.
  • Anonym (Kuu)
    Soffiseppe skrev 2020-07-28 23:37:36 följande:

UL från 12+4. Går det se? :)

Ser tyvärr inte här ):
  • Anonym (Nyfiken)

Minns tyvärr inte exakt vilken dag, men gissar på kring vecka 13ish! Enda bilden som finns; jag vet inte vad man kollar efter så har ingen aning om den är bra eller inte. :)
  • Anonym (2 flickor och ?)

Kan man se kön på denna bild? *nyfiken*
  • LyckligMamma0710

Någon som kan se vilket kön det är? 12+4 & 13+2 på bilderna. Ingen har tidigare lyckats se vad det är för kön så skulle bli såå glad om någon erfaren kan se vad det är för liten skrutt i magen.

• Joyzi123

Hej! Gissa gärna på min.. jag var i vecka 12+fem när ultraljudet gjordes.. är det för tidigt att säga då? :)

• 1987sthlm

Hej! Någon som vill gissa här? KUB 13+1 :)

• Tessaloniki

Någon som vill ge sig på en gissning? 12+3 är ultraljudet från!

Väntar på regnbågen efter stormen
  • Ann Lis

Hej någon som är duktig på nub teorin och

som ser vad denna bebis har för kön :) v 13 är bilden tagen

• Anonym (anonym)

Vad tror du om den här lilla? 🥰 v. 13+0
Svar på tråden Nub teorin, gissar könet på bebisen!