• Mikkans

Fertility charts- dela din tempkurva!

Hej på er! Jag saknar en sida där vi kan dela med oss av våra tempkurvor och diskutera dem. Som ofrivilligt barnlös kan en ju bli besatt.. jag börjar med min, hoppas på implantationsdipp inom kort;)

• Svar på tråden Fertility charts- dela din tempkurva!
  • PelloBello
    Mikkans skrev 2020-08-08 21:55:53 följande:

[quote=80574455][quote-nick]PelloBello skrev 2020-08-08 21:46:47 följande:[/quote-nick]

Hade du haft några symptom ännu?:)[/quote]

Okej jag kan visa hela min bild så ska du få se på symptom :'D

• PelloBello
    Mikkans skrev 2020-08-08 21:55:53 följande:

[quote=80574455][quote-nick]PelloBello skrev 2020-08-08 21:46:47 följande:[/quote-nick]

Hade du haft några symptom ännu?:)[/quote]

Oj vilken fin uppläsning det blev!

Men värk, ömma bröstvårtor, trött, illamående till och från som av nån anledning blev värre nu. Haha. Senaste två nätterna har jag vaknat och måste gå å kissa, vilket jag alltid gör när jag är gravid. Börjat bli snorig vilket jag har stora problem med som gravid, blir alltid helt igentäppt i näsan..
  • Mikkans
    PelloBello skrev 2020-08-08 22:01:31 följande:

Hade du haft några symptom ännu?:)

Men värk, ömma bröstvårtor, trött, illamående till och från som av nån anledning blev värre nu. Haha. Senaste två nätterna har jag vaknat och måste gå å kissa, vilket jag alltid gör när jag är gravid. Börjat bli snorig vilket jag har stora problem med som gravid, blir alltid helt igentäppt i näsan..[/quote]

Upplösningen alltså! Suck. Okej, häftigt! Grattis igen!:)
  • PelloBello
    Mikkans skrev 2020-08-08 22:09:59 följande:

Men värk, ömma bröstvårtor, trött, illamående till och från som av nån anledning blev värre nu. Haha. Senaste två nätterna har jag vaknat och måste gå å kissa, vilket jag alltid gör när jag är gravid. Börjat bli snorig vilket jag har stora problem med som gravid, blir alltid helt igentäppt i näsan..

Upplösningen alltså! Suck. Okej, häftigt! Grattis igen!:)[/quote]

Tusen tack! Hoppas du får plus snart <3
  • Entusiastisk
    PelloBello skrev 2020-08-08 22:01:31 följande:

Hade du haft några symptom ännu?:)

Men värk, ömma bröstvårtor, trött, illamående till och från som av nån anledning blev värre nu. Haha. Senaste två nätterna har jag vaknat och måste gå å kissa, vilket jag alltid gör när jag är gravid. Börjat bli snorig vilket jag har stora problem med som gravid, blir alltid helt igentäppt i näsan..[/quote]

Grattis!!! Sååå glad för din skull.

Hur har din tapp betett sig^^

Kram och grattis igen!
  • PelloBello
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 22:16:23 följande:

Grattis!!! Sååå glad för din skull.

Hur har din tapp betett sig^^

Kram och grattis igen![/quote]

Tappen är låg, hård som sten typ. Haha.
  • Anonym (Anonym)

Hej, har precis börjat tempa och logga i fertility chart, ibland blir det prickar då jag lägger in tempen och ibland treknter, någon som vet varför?

• Mikkans
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-10 09:19:23 följande:

Hej, har precis börjat tempa och logga i fertility chart, ibland blir det prickar då jag lägger in tempen och ibland treknter, någon som vet varför?

Trekanten är för att du mätt en annan tid än vad du brukar. Den streckade linjen är när du missat en temp:)
  • Anonym (Anonym)
    Mikkans skrev 2020-08-10 09:36:09 följande:

Trekanten är för att du mätt en annan tid än vad du brukar. Den streckade linjen är när du missat en temp:)

Tack! Vi är inne på försök 10 eller 11 nu, jag har fått utslag på ägglossningstest förut när jag prövat men tänkte att det var dags att få bättre koll nu. Jag jobbar tre-skift och kan omöjligt tempa samma tid (kanske därför kurvan ser ut som en jojo med) några tips då? Det ser ut som att tempen i regel är lägre tidigt på morgonen, kan det stämma? Era kurvor ser så fina och exemplariska ut, har följt er tråd, väldigt lärorikt :)
  • Ssandra

Någon som vill vara med i min nystartade grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida? Den är såklart privat och kan bara ses av dom personer jag bjuder in i gruppen!

Skriv PM till mig om ni vill vara med, behöver namn och efternamn, samt hur eran profilbild ser ut på Facebook :)

• Steeph

Tror att ägget släppte igår kväll för ÄL testerna blev negativa runt kl 20.00. Dock ingen höjning direkt idag... konstigt. Får verkligen hoppas att jag hade ägglossning och att tempen går upp imorgon igen.

• Mikkans
    Steeph skrev 2020-08-17 11:13:42 följande:

Tror att ägget släppte igår kväll för ÄL testerna blev negativa runt kl 20.00. Dock ingen höjning direkt idag... konstigt. Får verkligen hoppas att jag hade ägglossning och att tempen går upp imorgon igen.

Spännande! Får se om den bekräftar ÄL snart!
  • Steeph
    Steeph skrev 2020-08-17 11:13:42 följande:

Tempen flög upp till 36.8 imorse och då tempade jag 45 min tidigare vi myste igår igen men vet ej om ägget släppte i söndags eller igår.
  • Mikkans
    Steeph skrev 2020-08-18 08:59:51 följande:

Tempen flög upp till 36.8 imorse och då tempade jag 45 min tidigare vi myste igår igen men vet ej om ägget släppte i söndags eller igår.

Har appen bekräftat ännu?:)
  • Steeph
    Mikkans skrev 2020-08-19 14:18:13 följande:

Har appen bekräftat ännu?:)

Ja tempen var på 37 imorse

Men ändå tveksam om ÄL skedde i söndags eller i måndags men det får visa sig.

• Mikkans
    Steeph skrev 2020-08-19 15:10:19 följande:

Ja tempen var på 37 imorse

Men ändå tveksam om ÄL skedde i söndags eller i måndags men det får visa sig.

Wow, spännande! :D
  • Anonym (Regnbågsbarn)

Gjort min egen kurva för min app är så otydlig tycker jag. Igår fick jag det här supersvaga positiva(morgonurin), idag var det ej positivt(dagsurin).

Räknas kurvan som trifasisk eller ej?

Med vänlig hälsning, ny på området
  • Anonym (Regnbågsbarn)

(Bim på fredag)

• nadir

Vad kan det bero på att jag har haft positiv äl-stegring på äl-dagen plus två dagar efter, trots att ägglossning bekräftats med temp? Obs ej gravid än..
Svar på tråden Fertility charts- dela din tempkurva!