• Hojbojen

Lämnad av gravid sambo

Hej, min tjej eller mitt ex som det blev nyligen , planerade hur vi skulle ha det hemma osv tycker vi har haft det bra och passar varandra väldigt bra , jag ville förlova mig och hon tog ringen och var jätteglad , 2 veckor senare så dumpar hon mig och säger att hon inte har några känslor kvar för mig , samtidigt som hon planerade hur allt skulle se ut o vara hemma 3 dagar innan ,

Hon han bara bo hos mig i 2 månader , nu flyttade hon ut

Hon verkar iskall och säger att hon är 100% säker men att hon inte vet i framtiden hur hon kommer känna

Sen har hon adhd med och jag vet inte hur någonting funkar med att stänga av känslor osv , jag är ganska känslig som person , jag är ganska chockad och fattar fortfarande inte vad som hänt eller vad jag ska göra

Kommer hon tillbaka ? Kommer hon inte tillbaka ?

Allt känns jättejobbigt. Älskade hennes son som min dotter och jag älskade verkligen livet med henne

• Svar på tråden Lämnad av gravid sambo
  • Hojbojen
    Hojbojen skrev 2020-08-14 12:20:21 följande:

Hej, min tjej eller mitt ex som det blev nyligen , planerade hur vi skulle ha det hemma osv tycker vi har haft det bra och passar varandra väldigt bra ,hon är gravid i v27 jag ville förlova mig och hon tog ringen och var jätteglad , 2 veckor senare så dumpar hon mig och säger att hon inte har några känslor kvar för mig , samtidigt som hon planerade hur allt skulle se ut o vara hemma 3 dagar innan ,

Hon han bara bo hos mig i 2 månader , nu flyttade hon ut

Hon verkar iskall och säger att hon är 100% säker men att hon inte vet i framtiden hur hon kommer känna

Sen har hon adhd med och jag vet inte hur någonting funkar med att stänga av känslor osv , jag är ganska känslig som person , jag är ganska chockad och fattar fortfarande inte vad som hänt eller vad jag ska göra

Kommer hon tillbaka ? Kommer hon inte tillbaka ?

Allt känns jättejobbigt. Älskade hennes son som min dotter och jag älskade verkligen livet med henne

• milor

När hände det här? Har du pratat med henne lugnt och sansat sen hon lämnade dig? Jag tänker att många med ADHD inte kan hantera sina impulser (är lärare så jag talar ur erfarenhet) och det i kombination med gravidhormoner kanske gjorde att det blev ett snabbt beslut.

• S23

Graviditetshormoner kan ju absolut spela in

• Hojbojen
    milor skrev 2020-08-14 19:11:20 följande:

När hände det här? Har du pratat med henne lugnt och sansat sen hon lämnade dig? Jag tänker att många med ADHD inte kan hantera sina impulser (är lärare så jag talar ur erfarenhet) och det i kombination med gravidhormoner kanske gjorde att det blev ett snabbt beslut.

För 1 v sedan förra onsdagen , hon pratade med några vänner och ångrade sig med att vänta och se jag är chockad o förstår inte exakt hur adhd fungerar sådär och vet ej hur man känner exakt med gravid känslor , jag hoppas ju hon ändrar sig , men känns inte som det hon har varigt helt iskall , vi har inte setts sen i onsdags morgon
  • Hojbojen

Fattar inte hon verkar inte ledsen alla typ som att inget har hänt nu när hon flyttade idag , Ne i början blev jag ju chockad och arg på sms , jag fick ju beskedet på sms , vi har ju inte setts sen då , och hennes mor va rädd att jag skulle lämna henne 3 v innan osv :/ lixom på lördagen planerade hon saker var vi skulle ha dem o vad vi skulle köpa , på onsdag va det slut , hon säger att hon tänkt på det ett tag , det är märkligt , hon flyttade verkligen och var trodde det va gravid hormoner först men det va det inte sa hon

• Lönnsirap

Hon är inte den första gravida som lämnat du partner och du får nog stå ut med att inte veta om hon kommer tillbaka, eller ej.

De kan vara hormoner och ADHD i kombination men också att hon faktiskt inte haft det så bra som du trott.

Du ska nog både ge utrymme och finnas tillgänglig. Både skydda dig själv och vara sårbar. Både fortsatta er gemensamma plan och faktiskt planera för ett liv där ni är särbos eller föräldrar....

Svar på tråden Lämnad av gravid sambo