Min son är 12 år och han säger att han skulle bli glad över ett syskon. Orolig att det inte kommer bli så.
Hej är ny här på familjeliv.
Det är så att jag har en son på 12 år som bor hos mig varannan vecka. Jag har pratat med honom om syskon från och till nu i 2 år sen jag och min sambo har börjat prata om det.
Och varje gång jag fråga min son om han skulle vilja ha ett syskon så säger han Ja och att han skulle bli glad. Men nu plussade jag i lördags och det enda jag har gjort är att gråta och nu är jag orolig att jag kommer förlora det jag har med min son. Är rädd att han känner att det är jobbigt med ett syskon och att han hellre vill vara hos sin pappa när bebisen kommer.
Varje gång jag har frågat honom om han tycker det skulle bli kul med ett syskon så säger han ja. Och att det inte gör han något att få ett syskon. Men nu är jag gravid i 5e vecka ca. Och det gör mig både ledsen och rädd för jag vill verkligen inte förlora det vi har. Samtidigt som jag vill och har alltid velat ha fler barn så är det ändå jobbigt nu när han har varit ensam i 12 år. Visst han har en syster på sin pappas sida men han har inte träffat henne på över 1 år. Vet att sen lilla tiden han träffade henne så vad han glad åt henne.
Är det fler som jag som mår så här. Jag vill ju må bra och vara glad men det är jag verkligen inte. Behöver någon att prata med här som har varit med om liknande.