• Anonym (LL)

1 månad kvar till förlossning och barnets pappa levt dubbelliv!

Hej!

Jag söker stöd i detta och undrar om det finns någon som varit i samma situation som jag?

Jag och min sambo har varit ett par sedan februari 2012, och har en fin historia med många minnen tillsammans. Vi bestämde oss för att skaffa barn 2014, och drabbades av ofrivillig barnlöshet tills vi blev spontant gravida 2016. Det slutade i MA i vecka 12. En chock att gå igenom. Vi blev spontant gravida igen och blev föräldrar december 2017 till vårt första barn.

Nu är jag gravid och har en månad kvar till BF, för 1 och 1/2 vecka sen kom det overkliga och mardrömsliknande meddelandet där min sambo blev avslöjad att han har en intimrelation tillsammans med en 7 år yngre tjej och haft under två månaders tid.

Deras kontakt började i slutet av 2019, början av 2020.

Jag är 32år och han 36år.

Denna tjej har varit på tal mellan oss två gånger tidigare, men jag valt att tro och lita på min partner.

Han har hittat ?tillfällen? under dessa två månader (juni och juli) för att möta henne för att sen vara som ?vanligt? hemma mot oss. Han har även haft henne hemma i min trygga ?svär?- i vårt hus när vårt barn sov.

Vågar jag tror att det han säger hände här hemma är 100% sant?

Han har ljugit för mig flera gånger, och haft flera chanser att berätta sanningen efter avslöjandet men inte tagit det.

Han säger att ?Varför ska jag älta och grubbla över det som har hänt, det mår jag bara dåligt över. Det är bättre jag lägger energi på det jag kan påverka?.

Han säger att han ångrar sig och att det är med oss han vill leva, men fungerar som ?vanligt? och visar inga direkta känslor.

Ge mig era tankar i det här!

Hur går jag vidare efter detta svek mot sin familj, mot mig som gravid och går det här och förlåta?

• Svar på tråden 1 månad kvar till förlossning och barnets pappa levt dubbelliv!
  • Mamma mitt i ogräset

Var med om något liknande när jag var gravid. Jag fick hur mycket tecken på ortrohet som helst men vägrade se sanningen och fick bara höra att det var jag som var nojjig när jag frågade min partner. Några månader efter födseln tog jag äntligen mod till mig och såg till att få reda på sanningen. Partnern nekade först till allt trots bevis, sen blev det psykolog och familjerådgivning. Det har varit många känslomässiga turer fram och tillbaka men tyvärr har inget av allt det hårda jobbet lett till något bra. Det har bara ätit upp den lilla energin jag har. Det behöver inte sluta så för er men oavsett hur det blir så är du inte ensam.

Du får gärna skicka meddelande om du vill prata mer.

• Anonym (LL)
    Anonym (Hy) skrev 2020-08-17 23:10:34 följande:

Du har all rätt i världen att kräva att en vuxen man beter sig vuxet och tar ett vuxenansvar. Han är pappa och sambo samt husägare. Det är bara att kavla upp ärmarna.

Vad får honom att tro att han har rätt till fritid på din bekostnad? Ger han dig lika mycket egentid som du ger honom? Varför ska du dra det tyngre lasset??

Jag har inget råd hur du ska göra med er relation men jag råder dig att börja värdera dig själv och utgå från vad DU VILL och vad DU får ut av den här relationen.

Om din bästa vän varit i din situation, vad hade ditt råd till henne varit?

Stå på dig, kräv! Och om han inte är redo att dela ansvaret 50/50 utan att knulla vid sidan om i protest så är han inte värd dig och er familj.

Jisses.. grabben har ju allt men gnäller som ett barn

Han ger mig egen tid och vill att jag ska ta den, men har inte kunnat ta mig tiden. Antagligen för att det blir en stress för mig att vara i väg- för hushållet ?står stilla? och när jag kommer hem, så får jag börja ?plocka och fixa?.

Jag väljer kanske bort min tid för att vi ska kunna hjälpas åt på hemmaplan med det som behöver fixas med hemma!

Här kanske jag varit och är ?boven? till förhållandet, att jag inte tar den tiden som han erbjuder. Han var jätte positiv när jag åkt iväg och stöttar mig för att göra saker som jag tycker om och gillar. Jag har varit på yoga lite under våren och gillat det!

Sist jag var i väg för utbildning ett par dagar, bjöd han in henne till oss när sonen sov (deras andra träff, de hade sex på första dejten (AW med kollegorna).

När han sa att han var på AW, missade bussen hem och sov i stan på kollegans soffa... Vi pratade den kvällen och jag var förbannand att han inte skickade och skrev att han missat bussen.

Jag var ledsen och ville att han skulle komma hem men han valde ändå att åka till henne och ha sex).

Dagen efter att de setts hos oss (när jag var borta) så lämnade han bort son och hund till mina föräldrar.

Han skrev att han tog bussen hem som tänkt, men valde att åka till henne och han sex för att sen åka och hämta sonen och hunden hos mina föräldrar.

Är jag i väg på saker som är övernattning, och han behöver missa något som han vill göra, då ser han till att lösa ?problemet? och mina föräldrar ställer gärna upp på oss.

Jag ska stå på mig mer nu och visa att jag har all rätt att sätta ner foten i det här!
  • Anonym (Theådåra)

Hej har barn själv å så å i detta lägget är jag stenhård med mina åsikter lämna honom direkt strunta i han ha ensamma vårdnad

• Anonym (T)
    Anonym (Theådåra) skrev 2020-08-18 07:49:05 följande:

Hej har barn själv å så å i detta lägget är jag stenhård med mina åsikter lämna honom direkt strunta i han ha ensamma vårdnad

Ja ensamvårdnad på bebisen som kommer. Du ska inte behöva dela med dig av de föräldradagarna!
  • Anonym (sådär)
    Anonym (LL) skrev 2020-08-18 07:42:25 följande:
    Han ger mig egen tid och vill att jag ska ta den, men har inte kunnat ta mig tiden. Antagligen för att det blir en stress för mig att vara i väg- för hushållet ?står stilla? och när jag kommer hem, så får jag börja ?plocka och fixa?.

Jag väljer kanske bort min tid för att vi ska kunna hjälpas åt på hemmaplan med det som behöver fixas med hemma!

Här kanske jag varit och är ?boven? till förhållandet, att jag inte tar den tiden som han erbjuder. Han var jätte positiv när jag åkt iväg och stöttar mig för att göra saker som jag tycker om och gillar. Jag har varit på yoga lite under våren och gillat det!

Sist jag var i väg för utbildning ett par dagar, bjöd han in henne till oss när sonen sov (deras andra träff, de hade sex på första dejten (AW med kollegorna).

När han sa att han var på AW, missade bussen hem och sov i stan på kollegans soffa... Vi pratade den kvällen och jag var förbannand att han inte skickade och skrev att han missat bussen.

Jag var ledsen och ville att han skulle komma hem men han valde ändå att åka till henne och ha sex).

Dagen efter att de setts hos oss (när jag var borta) så lämnade han bort son och hund till mina föräldrar.

Han skrev att han tog bussen hem som tänkt, men valde att åka till henne och han sex för att sen åka och hämta sonen och hunden hos mina föräldrar.

Är jag i väg på saker som är övernattning, och han behöver missa något som han vill göra, då ser han till att lösa ?problemet? och mina föräldrar ställer gärna upp på oss.

Jag ska stå på mig mer nu och visa att jag har all rätt att sätta ner foten i det här!
    Det spelar ingen roll hur mycket du sätter ner foten, så länge du lever kvar med honom så visar du att du är ok med att han är otrogen, du är ju kvar med honom ändå. Allt annat är bara slag i luften och symboliska protester. I slutändan vet han att han kan vara otrogen och komma undan med det och kommer garanterat göra om det. Varför skulle han inte göra det, du är ju kvar oavsett?
  • Xenia
    Anonym (LL) skrev 2020-08-18 07:42:25 följande:

Om han inte tar sitt ansvar, så blir det ju bara tomma ord när han "ger dig egentid". 

Dessutom verkar han positiv till det för att det ger honom möjlighet att vara otrogen. Du är hemifrån, så han kan knulla andra kvinnor i er gemensamma säng.
  • molly50
    Anonym (LL) skrev 2020-08-17 22:06:13 följande:
    Hennes kollega hade hört av sig till honom, och sagt det. Han säger att han inte haft någon kontakt med någon av dem och säger att det är lögn. Att det kan inte vara sant! ...men jag vet inte! Jag vet inte vad jag ska tro!
    Det är klart att det kan vara så att det är en lögn.
    Men med tanke på att du vet att han har varit otrogen så kan det ju mycket möjligt vara sant.
    Han får väl göra ett faderskapstest så får han det väl svart på vitt om det är sant eller inte.
    Men med tanke på att han redan har gått bakom ryggen på dig så skulle jag inte lita ett skvatt på honom.
    Sätt ner foten och dumpa honom och visa att du menar allvar och inte tänker ta mer skit från honom.
    Låt honom inte slippa undan så lätt.
  • Anonym (Llf)
    Anonym (LL) skrev 2020-08-15 22:31:01 följande:

Hej!

Jag söker stöd i detta och undrar om det finns någon som varit i samma situation som jag?

Jag och min sambo har varit ett par sedan februari 2012, och har en fin historia med många minnen tillsammans. Vi bestämde oss för att skaffa barn 2014, och drabbades av ofrivillig barnlöshet tills vi blev spontant gravida 2016. Det slutade i MA i vecka 12. En chock att gå igenom. Vi blev spontant gravida igen och blev föräldrar december 2017 till vårt första barn.

Nu är jag gravid och har en månad kvar till BF, för 1 och 1/2 vecka sen kom det overkliga och mardrömsliknande meddelandet där min sambo blev avslöjad att han har en intimrelation tillsammans med en 7 år yngre tjej och haft under två månaders tid.

Deras kontakt började i slutet av 2019, början av 2020.

Jag är 32år och han 36år.

Denna tjej har varit på tal mellan oss två gånger tidigare, men jag valt att tro och lita på min partner.

Han har hittat ?tillfällen? under dessa två månader (juni och juli) för att möta henne för att sen vara som ?vanligt? hemma mot oss. Han har även haft henne hemma i min trygga ?svär?- i vårt hus när vårt barn sov.

Vågar jag tror att det han säger hände här hemma är 100% sant?

Han har ljugit för mig flera gånger, och haft flera chanser att berätta sanningen efter avslöjandet men inte tagit det.

Han säger att ?Varför ska jag älta och grubbla över det som har hänt, det mår jag bara dåligt över. Det är bättre jag lägger energi på det jag kan påverka?.

Han säger att han ångrar sig och att det är med oss han vill leva, men fungerar som ?vanligt? och visar inga direkta känslor.

Ge mig era tankar i det här!

Hur går jag vidare efter detta svek mot sin familj, mot mig som gravid och går det här och förlåta?

Dumpa honom. Annars, visa rejält att du är ledsen och prata inte med honom. Visa gränser är nog väldigt viktigt så ni inte fortsätter som vanligt, för honom iallafall och som ingenting.
  • Anonym (LL)
    Xenia skrev 2020-08-18 14:44:21 följande:

Om han inte tar sitt ansvar, så blir det ju bara tomma ord när han "ger dig egentid". 

Dessutom verkar han positiv till det för att det ger honom möjlighet att vara otrogen. Du är hemifrån, så han kan knulla andra kvinnor i er gemensamma säng.

Han säger att hon inte varit på ?husvisning?, eller på andra ställen än vår altantrapp och i vardagsrummet och suttit och kysst varandra i soffan. De har druckit vatten. Inget mer ska ha hänt här hemma.

På min befallning har han bytt ut altantrappen med ny trall, slängt soffan, matta och soffbord och slängt glasen de druckit ur.

Vår son låg ju och sov under tiden hon var här. Hunden har träffat henne och sitter säkert med 100% sanning på vad som hände i vårt hus.
  • Anonym (LL)
    Anonym (Llf) skrev 2020-08-18 19:40:52 följande:

Dumpa honom. Annars, visa rejält att du är ledsen och prata inte med honom. Visa gränser är nog väldigt viktigt så ni inte fortsätter som vanligt, för honom iallafall och som ingenting.

Familjerådgivningen idag sa att han behöver visa att han vill vara med oss, så under kvällen frågade och gav han som förslag att han ville komma hit efter jobbet och bara vara. ?Inte jobba med projekten? som vi startat upp...

men jag är inne på samma spår- han får jobba för oss! Jag skulle vilja att när han jobbar färdig med sig själv, vilket terapeuten sa till honom... att han behöver professionell hjälp att börja ?bearbeta? och bolla med sig själv- för att komma till insikt varför han gjort detta och söka sina egna svar. För terapeuten precis som jag själv anser, att det behövs för att han inte igen ska falla in i frestelser och vara otrogen. Han behöver komma fram till varför han fortsatt träffa henne fast än han vet att det är fel. När han tagit tag i det, då kan det vara möjligt att se om det går att närma sig mig/oss igen.

Just nu är han inte så attraktiv och han är en helt annan människa än den jag blev kär i för 9år sedan.

Hur skulle det kännas när han tar på mig intimt igen, och jag vet om att hans fingrar, tunga och penis varit i en annan kvinna. Att vi delat ?honom? under samma relation.
  • molly50
    Anonym (LL) skrev 2020-08-18 22:09:51 följande:
    Han säger att hon inte varit på ?husvisning?, eller på andra ställen än vår altantrapp och i vardagsrummet och suttit och kysst varandra i soffan. De har druckit vatten. Inget mer ska ha hänt här hemma.

På min befallning har han bytt ut altantrappen med ny trall, slängt soffan, matta och soffbord och slängt glasen de druckit ur.

Vår son låg ju och sov under tiden hon var här. Hunden har träffat henne och sitter säkert med 100% sanning på vad som hände i vårt hus.
    Du tror väl ändå¨inte på det där?
  • Anonym (LL)
    molly50 skrev 2020-08-18 22:40:57 följande:

Du tror väl ändå¨inte på det där?

Jag vet inte vad jag ska tro, men kanske bäst att inte veta sanningen? För att kunna på något sätt bo kvar.
  • molly50
    Anonym (LL) skrev 2020-08-18 22:48:21 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro, men kanske bäst att inte veta sanningen? För att kunna på något sätt bo kvar.

Men varför vill du överhuvudtaget bo kvar med någon som kan behandla dig så illa,t om när du är gravid med ert barn?

Om det skulle visa sig att den andra kvinnan är gravid,skulle du fortfarande vilja bo kvar med honom då?

Varför vill du låta honom slippa undan så lätt?
    Är du rädd för att bli ensam?

• Stefano82

Sluta nu, dumpa honom du kommer må så mkt bättre när du inte har han i ditt liv. Tänk på barnet dom snart kommer, du kommer att få gå hemma och han ligger i säng halmen hos nån annsn. Så bryt dig loss från han, han kommer inte att jobba för er.
  • Anonym (Trogen)

Om du nu inte vill veta allt så varför ställde du frågan här på F. L? Det spelar ingenroll vad folk gör på FL säger åt dig så fortsätt du leva ihop med honom och glöm även att han har varit otrogen mot dig.

Han kommer att fortsätta. För eller senare så kommer vi få läsa om det här igen kanske om du nu vågar gå ut med det. Då kommer du säkert säga att du var dum som inte lyssnade på dom som gav dig rådet.

Allvarligt talat så tycker jag faktiskt synd om dig som är så naiv och tror på allt han säger. Men det är ditt val och ditt liv.
  • Anonym (Man49)

Du är naiv och otroligt snäll mot din gris till man

Han är ingenting att ha , han är helt snedvriden i huvudet och han har fått dig med fast han är ett svin

Det som han har gjort mot dig går inte att förlåta eller mesa runt med honom.

Vad är det för framtid med en människa som ljuger å hittar på och låtsas vara något som han inte är.

Du ska inte vara tyst , du ska inte skämmas , du ska låta varenda människa som ni känner få veta så att idioten kanske får känna lite skam i kroppen

Men det gör han nog inte för han har ju inte gjort något speciellt. Tycker han själv.

Tycker väldigt synd om dig som hamnat i sån tråkig situation. Se till att på nåt sätt hitta stöd i omgivningen och föd ditt barn i lugn å ro.

Försök hitta en vardag och nån rutin som är dräglig för dig och dina barn. Du måste ju ha mångas stöd runt omkring dig när alla får veta hur det ligger till.

Lägg allt ditt focus på dig , dina barn tills du känner dig redo att hitta en väg framåt i er relation.

Din man borde inte få vara med på förlossningen

Han kan gott hålla sig därifrån.

Stå på dig med alla hormoner som du har I kroppen och jag hoppas du har styrka nog att lämna honom i framtiden. Gubbjävel säger jag bara ....

• Tow2Mater
    Anonym (LL) skrev 2020-08-18 22:09:51 följande:

Ska inte hunden avlivas då?
  • Anonym (sådär)
    Så det du säger är att du bara ska blunda och gå med på att han knullar andra när han känner för i ert hem (du vill ju inte veta nåt) så du kan vara kvar?

Varför vill du öht vara kvar med någon som behandlar dig på det sättet?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Trogen) skrev 2020-08-18 23:14:44 följande:
    Om du nu inte vill veta allt så varför ställde du frågan här på F. L? Det spelar ingenroll vad folk gör på FL säger åt dig så fortsätt du leva ihop med honom och glöm även att han har varit otrogen mot dig.

Han kommer att fortsätta. För eller senare så kommer vi få läsa om det här igen kanske om du nu vågar gå ut med det. Då kommer du säkert säga att du var dum som inte lyssnade på dom som gav dig rådet.

Allvarligt talat så tycker jag faktiskt synd om dig som är så naiv och tror på allt han säger. Men det är ditt val och ditt liv.
    Håller med, så jäkla tragiskt med människor som ber om hjälp och sen inte vill lyssna på någon för att folk inte säger det man vill höra.
  • Anonym (Trogen)

Jag tycker du glömmer allting, fortsätt lev som vanligt och låt din man vara otrogen och knulla andra.

Påminn han bara när du ska vara hemifrån en längre stund så han kan bjuda hem tjejen till ert hem och knulla i er säng, medans era barn ligger i rummet intill.

Ring sedan hem för att kolla så dom är klara så du slipper får dig en överraskning om du skulle komma hem för tidigt, för som du skrev tidigare, du vill ju inte veta sanningen och det man inte vet om mår man heller inte dåligt utav. Eller hur?

Ditt gamla liv fortsätter som vanligt.

Svar på tråden 1 månad kvar till förlossning och barnets pappa levt dubbelliv!