Inlägg från: Anonym (LL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LL)

    1 månad kvar till förlossning och barnets pappa levt dubbelliv!

    Hej!

    Jag söker stöd i detta och undrar om det finns någon som varit i samma situation som jag?

    Jag och min sambo har varit ett par sedan februari 2012, och har en fin historia med många minnen tillsammans. Vi bestämde oss för att skaffa barn 2014, och drabbades av ofrivillig barnlöshet tills vi blev spontant gravida 2016. Det slutade i MA i vecka 12. En chock att gå igenom. Vi blev spontant gravida igen och blev föräldrar december 2017 till vårt första barn.

    Nu är jag gravid och har en månad kvar till BF, för 1 och 1/2 vecka sen kom det overkliga och mardrömsliknande meddelandet där min sambo blev avslöjad att han har en intimrelation tillsammans med en 7 år yngre tjej och haft under två månaders tid.

    Deras kontakt började i slutet av 2019, början av 2020.

    Jag är 32år och han 36år.

    Denna tjej har varit på tal mellan oss två gånger tidigare, men jag valt att tro och lita på min partner.

    Han har hittat ?tillfällen? under dessa två månader (juni och juli) för att möta henne för att sen vara som ?vanligt? hemma mot oss. Han har även haft henne hemma i min trygga ?svär?- i vårt hus när vårt barn sov.

    Vågar jag tror att det han säger hände här hemma är 100% sant?

    Han har ljugit för mig flera gånger, och haft flera chanser att berätta sanningen efter avslöjandet men inte tagit det.

    Han säger att ?Varför ska jag älta och grubbla över det som har hänt, det mår jag bara dåligt över. Det är bättre jag lägger energi på det jag kan påverka?.

    Han säger att han ångrar sig och att det är med oss han vill leva, men fungerar som ?vanligt? och visar inga direkta känslor.

    Ge mig era tankar i det här!

    Hur går jag vidare efter detta svek mot sin familj, mot mig som gravid och går det här och förlåta?

  • Svar på tråden 1 månad kvar till förlossning och barnets pappa levt dubbelliv!
  • Anonym (LL)
    Xzx skrev 2020-08-15 22:37:17 följande:

    Har han sagt Varför han gjorde det?


    Han säger att han inte vet varför han gjort detta, men att han försökt hitta svar i relationen med henne och valt att träffa henne igen och igen och igen. Att det blivit som en ?drog? att få göra det oförbjudna. Han har inte funnit något svar än, och när han skulle berätta hela ?rätta? sanningen så började han med att ta upp det han tyckte var brister i vår relation- som om det skulle vara en ?ursäkt? tills hans handlande.
  • Anonym (LL)
    Anonym (Birgitta) skrev 2020-08-15 22:33:48 följande:

    Vet inte om man kan lita på honom?Men tänker såhär att ta det lugnt just nu och tänk på dig och barnet.En massa drama nu hjälper inte.


    Det är så min BM sagt till mig också, att försöka koncentrera mig på mig själv och det jag mår bra av.

    Jag försöker se mig själv som starkare än jag tror och att jag är en bra mamma till min son. Att ge honom all min kärlek just nu!
  • Anonym (LL)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-15 22:35:57 följande:

    Jag skulle ju ha slängt ut honom med huvudet före. Han undanhåller så klart de värsta detaljerna och det skulle inte finnas någon som helst tillit efter det där. Fy så vidrigt!


    Jag är ju orolig för det. Det var deras andra träff som var här hemma i huset. Första träffen var en AW, och jag var hemma med sonen. Vi pratades i telefon och han hade missat bussen hem (hörde inte av sig när bussen gått). Jag vaknade när han skulle varit hemma och var knäckt för han aldrig håller det han lovar. Tar hela handen när han får fingret. Vi pratades i telefon och han valde att sova kvar på kollegans soffa, som han sa, men i själva verket sov han och hade sex hos henne och tog första bussen hem på morgonen.
  • Anonym (LL)
    Stefano82 skrev 2020-08-15 22:35:41 följande:

    Han är ett svin, lämna honom han kommer inte att ändra på sig.


    Jag kan inte förstå att detta har hänt,det är som i en film. Jag älskar honom och är i chock.
  • Anonym (LL)
    Anonym (H) skrev 2020-08-15 23:06:50 följande:

    Har ni pratat om att ni är exklusiva? Ni är bara sambo...


    Vi är sambo, han friade till mig i januari i år.
  • Anonym (LL)
    Anonym (Liinda) skrev 2020-08-15 23:31:26 följande:

    Beklagar verkligen din situation! För några år sen hade jag nog sagt lämna honom idag. Men jag tänker lite mer att det är en skitsituation du är i, hur blir den minst dålig för dig? Skulle nog fokuserat på mig själv och barnen just nu och utnyttjat din sambos förhoppningsvis dåliga samvete, han kan gott få jobba.. i det längre perspektivet så skulle jag, om jag varit i din sits, lämnat. Det är så många delar i hans svek! Dels att han inte berättade det själv, om jag tolkar dig rätt. Sen att du nämner att hon varit på tapeten innan men du har förlåtit och litat på honom. Och den här stora grejen då att du bär hans barn, vilket typ är det finaste som finns. Han tackar med att ligga med en annan?! Kommer du kunna lita på honom någonsin? Det här är ju något som pågått och det har krävts planering. Hade det varit ett fylleligg på en färja och där min man berättat dagen efter så skulle jag nog kunna försöka förlåta men en längre relation särskilt om man varit gravid...nä! Ta all hjälp du kan få av folk runt dig, älta osv osv. Och låt honom aldrig lägga nån skuld på dig! Vad säger hands vänner, föräldrar etc?


    Ja, han sviker mig igen och igen. Jag trodde att han själv skulle förstå att vi behöver hjälp, men när jag bad honom boka tid hos familjerådgivningen så säger han att han inte kan under veckan för han börjar jobba på måndag.

    Allt är helt sjukt, att kunna göra såhär mot mig och inför en förlossning. Han tror och ?vill att allt ska vara som vanligt?. Vi håller ju givetvis på med projekt i trädgården som skulle varit klart på fyra veckor, men är inte ännu klart.

    Jag har alltså träffat och mött honom sedan avslöjandet, var på idag så säger han att han är sliten och behöver en ledig dag imorgon för att vila upp sig inför kommande jobbvecka... Han bokar därför av arbete tillsammans med min kusin imorgon (som inte vet något). Han har under veckan följt med sina föräldrar och köpt bil under 1 och 1/2 dag, men ändå säger han att han sliter häcken av sig.

    Hans föräldrar säger inte så mycket, han bor just nu där hos dom. Han har inte berättat för sina vänner då han menar på; ?jag får inte ut något att berätta för dem?. ...men min respekt? Han har berättat för sina vänner som jag bett honom berätta för.
  • Anonym (LL)
    Anonym (Trogen) skrev 2020-08-15 23:13:07 följande:

    Jag förstår att du är i chock just nu. Du väljer själv hur du ska göra men hade det varit min sambo som hade gjort något liknade så hade sambon varit ute direkt.

    Att någon är otrogen mot en är det största sveket någon kan gör imot en. Om du tror att han kommer att sluta med detta så ljuger du bara för dig själv.

    Han gjorde valet själv det var ingen som tvingade honom, hade han haft lite stake i sig så skulle han aldrig gjort så här mot dig. Herregud ni väntar barn tillsammans och han gör så här mot dig!!

    Nedvärdera inte dig själv, stå upp för dig och barnet och lämna svinet. En sådan person är inte värd att leva tillsammans med.


    Jag vill liksom inte tro att det är sant, men det är verklighet. Ja, det är som om jag tar på mig skulden för hans handlande. Vi har en fin historia tillsammans även om vi haft våra ?gnissel? i relationen, som jag trott att alla har. Jag har fått dra det tunga lasset på hemmaplan och alltid fått be om hjälp. Han säger att ?du kan inte begära att du ska få hjälp precis när du själv önskar- det är som det alltid ska vara på hans villkor?. Han hittar lösningar när det gäller han själv och när det är saker som han gillar och tycker om (fritidsaktiviteter). Jag kanske har ?stoppat? honom för att börja ta mer ansvar i hemmet och sätta mig och familjen före sig själv. Det gillar han inte.

    När jag förra året började ge honom mer ansvar vilket jag tycker att han börjat visa och mogna under detta och tänkt: ?äntligen har jag börjat förstå och jag mår bättre i relationen.?

    ...och då händer detta!
  • Anonym (LL)
    Xenia skrev 2020-08-16 02:11:55 följande:

    Det kan vara en förklaring men absolut ingen ursäkt. Han kan inte skylla på dig.Jag skulle inte kunnat lita på en sådan man. Det var inte något han gjorde på en firmafest där han var full utan något han gjort flera gånger.Kan du lita på honom i framtiden? Vad hindrar att han återigen lockas av det förbjudna, med henne eller någon annan?Just när du har det som jobbigast och behöver honom som mest så sviker han dig. Det allra minsta han kan göra är att följa med på familjerådgivning. Även om ni skulle gå skilda vägar behöver ni kunna samarbeta om era barn.


    Jag upplever att jag får skuld när jag står upp för mig själv, att jag ska ?tycka synd om honom?- att han hamnar i en offer roll.

    Jag är också osäker på om jag kan lita på honom. Han kryper inte direkt efter mig eller familjen direkt, utan fortsätter att tänka på sig själv och vad han mår bra av.

    Han bokade av arbete i trädgården idag, för att han behöver vila upp sig sin sista dag på semestern för han börjar jobba imorgon. Han menar att han jobbar häcken av sig och andra säger att han ser sliten ut. I veckan har han hunnit med att ha 1 och 1/2 dag ?ledig?, för att hjälpa sina föräldrar med att köpa ny bil. Hans föräldrar är strax över 60 år.

    Jag förstår att det är slitit att jobba i den här värmen som är nu och att han inte är van att jobba med kroppen. Det tar jag inte ifrån honom, men finns saker att göra och färdigställa. Ställer jag för höga krav?
  • Anonym (LL)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-16 07:01:17 följande:

    Tyvärr finns det en del trådar här inne med liknande tema: män som inte kan hålla sig från andra när deras partner är gravid. så jäkla lågt! 

    Att han tom haft henne i ert hem, nej, jag skulle aldrig klara av att lita på en sån person igen. 

    Jag tror du behöver göra en plan här. Föräldrar kommer ni alltid vara men det är ju inte självklart att ni ska leva tillsammans. Du kanske inte orkar göra något åt detta exakt just nu, men fundera över hur du vill ha det. Dels nu fram till förlossningen men även sen.

    Ser att han inte bor hemma just nu, så det är bra. Då har du reagerat. 

    Och själva förlossningen - är det ok för dig att han är med på BB, samtidigt som du kanske ff är väldigt uppriven över otroheten? Ska han sitta där då, bredvid och smila inför barnmorskorna och leka "stolt pappa"? Hur tror du att du kommer vilja ha det och hur kommer du hantera detta? Tänk noga igenom. 

    Och sen efter: hur vill du leva sen? Vill du chansa och tro att han aldrig kommer göra om detta/gå i parterapi och se om det går att lösa/separera - testa det, se om ni hittar tillbaka eller går skilda vägar? (jag ser du skriver att du bett honom boka men det kanske är du som måste boka - och går han sen inte med - ja då vet du vad han tycker)

    Jag förstår att du nog inte hunnit tänka så långt än men jag tror att du behöver göra det- skapa planer så att du är beredd när ni diskuterar. 

    Risken är kanske, eftersom du snart har en förlossning att tänka på, att du bara inte orkar just nu och då tror kanske han att du släpper det hela och bara går vidare, men det är oerhört viktigt att DU gör det DU känner är bäst, han ska inte bara glida igenom här och tro att kusten är klar.

    Du kan berätta för andra människor du anser borde få veta, det är inte han som har ensamrätt på att hålla inne med detta. Du är fri att prata med vem du vill om vad han gjort. 


    Det känns som om jag behöver reagera för att han ska förstå vad han faktiskt gjort och att hans beteende är oacceptabelt.

    Att han bara ?stänger av?, och inte rotar i sig själv gör mig orolig att han inte bär ansvar för sitt handlande.

    Jag vill att han ska försöka öppna sig själv och ta hjälp.

    Jag bollar med mig själv hela dagarna, men får inget jätte bra svar eftersom jag älskar honom, levt närmare 10 år tillsammans och har så mycket fint tillsammans, hus som vi renoverat under de 6åren som vi bott här, har en underbar son och ett barn påväg.

    Jag vill inte ?svart måla honom? men samtidigt skulle jag vilja bryta hans ?fina fasad? och faktiskt berätta vad han gjort mot mig.

    Som hans föräldrar säger ?....bästa XXXX?. Jag ser också en annan sida som andra inte ser!
Svar på tråden 1 månad kvar till förlossning och barnets pappa levt dubbelliv!