• Anonym (Anonym (TS))

Är detta ok i ert förhållande?

Hamnat i en diskussion med min partner kring olika synsätt på vad som är ok och inte ok och tänkte höra vad andra tycker.

Är det i ert förhållande ok att er partner följer med en person av motsatt kön hem efter en fest/när puben stängt för att prata/umgås en stund till mitt i natten (dvs det finns ingen baktanke hos er partner att ngt fysiskt ska hända, inte från början i alla fall)? Båda är berusade.

Hur hade ni reagerat om er partner hörde av sig med ett sms mitt i natten att "-jag följer med X (person av motsatt kön) hem en stund" ?

• Svar på tråden Är detta ok i ert förhållande?
  • Anonym (jury)

Nej, en hemma hos efterfest på tu mans hand i nattens sena timma är inte ok. En sådan SMS vill vara en maktdemonstration.

• Tukt

Det är väl i nån mån ok, tills man pratar och kommit överens om det.
    En fördel kan ju vara att ha sådana mer generella diskussioner regelbundet för att hålla det vid liv.
    Så ansvaret är ju bådas, och hen som SMSade var ju i alla fall rak och ärlig.

• Anonym (J)

Jag är helt okej med det.

• Fjäril Vingad

Ja, det är ok. Vi har pratat igenom saker och så länge vi håller oss till vissa överenskommelser så är sånt ok.

• Anonym (Tombola)

Det är så klart inte ok, varför skulle han ens vilja? 

• Anonym (Mamma 42)

Nej inte ok. Och jag skulle aldrig göra det själv heller av respekt för min partner.

• Anonym (Sad)
    Anonym (singel) skrev 2020-08-16 22:15:22 följande:

Jag vet hur det slutade då min fd fru gjorde samma sak...

Vad hände?
  • Stolt Farsa

Jag litar på min partner. Det är allt jag har att säga.

• Anonym (Nej)

Nej tycker inte det är ok. Även om man litar på sin partner så kanske den andre personen inte är pålitlig att den håller sig på sin kant.

Svar på tråden Är detta ok i ert förhållande?