• Anonym (A.T.)

Vad skulle du känna ifall din kille/man berättade detta?

Ifall din kille/man berättade att en av de saker som tänder honom är yngre tjejer. Med yngre syftar jag på mellan 15-19 år gamla tjejer.

Min man berättade för mig att han går igång på tanken på så här unga tjejer. Jag är tudelad, jag känner dels att det är så stigmatiserat med så här pass unga tjejer, samtidigt som jag kan känna att redan runt 15-16 år så är i princip samtliga fullt utvecklade fysiskt.

Hur hade du reagerat ifall det var din kille eller man som berättade för dig att han tänder på så unga tjejer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skulle du känna ifall din kille/man berättade detta?
  • Anonym (Slem)
    Kråkungen skrev 2020-08-21 07:28:09 följande:

Exakt så här skulle jag reagera också: vad 17 vill han med mig om han tänder på tonåringar??? Haha, fan, det hade knäckt mig alltså...

Att en "äldre" man kan tända på en tonåring tycker jag däremot inte i sig är nåt konstigt eller äcklande - en 15-åring eller äldre kan gott och väl vara färdigutvecklad kvinna. Frågan är väl om han tänder på dem för att de är unga kvinnor - men likförbannat kvinnor - eller om det han tänder på är att de är så nära barn det går...

En 13 eller 14-åring kan också vara färdigutvecklad "kvinna", det betyder inte att det är moraliskt rätt.
  • Anonym (Slem)
    Kråkungen skrev 2020-08-21 07:29:03 följande:

Varför måste det automatiskt vara så?? 

Jag skrev med största sannolikhet. Det är i princip ingen skillnad på en 14-åring tex och en 15-åring.
  • AnnaZL

Det beror ju helt på hur gamla ni är. Vid 20 är det ju inte konstigt eller äckligt, men i 50 årsåldern, där egna barn är lika gamla eller äldre verkar det som om någonting saknas. 

• Anonym (f)

Inte kanske direkt äcklad, men skulle ha svårt tat fortsätta relationen då jag själv är 44 år och mina barn är 21 och 17 år. 

• Anonym (Vidrigt)

Jag har en dotter som är 15..skulle din man så lite som snegla på henne hade jag brutit hans näsben..det är sjukt att en vuxen man tänder på barn..och jag hoppas verkligen inte att du tycker att det är okej..tycker att du ska titta på dokumentären på Netflix om epstien ..se vad du säger sen!

• Anonym (H)

Jag hade lämnat honom. Riktigt vidrigt och visar även vad han är för typ av person. Hade aldrig kunnat se på honom på samma sätt igen.

• stållejocke

Är tjejen 15 och han är i mogen ålder, d.v.s. kan vara pappa åt henne då är det strange, men inte förbjudet.

Skillnaden mellan 15 och 19 är otroligt stor för en kvinna, vist kan det ses av kvinnor som han är ett äckel, för en del av männen går en dröm i uppfyllelse om kvinnan är 19.

Själv skulle jag ?nog? ha svårt att lega med ngn som är yngre än mina barn.

Men jag har heller aldrig fått ett erbjudande av någon i deras ålder heller.

Om jag fick ett skarpt erbjudande av en säg 20 årig tjej med allt på rätt plats, vet man aldrig hur jag betett mig.

Svår fråga att svara på

• Anonym (Pedofil)

Om han är äldre än typ 20, så skulle jag anse honom pedofilisk och göra slut.

• Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Slem) skrev 2020-08-21 07:09:38 följande:

Jag skulle tänka att han är ett gubbslem som säkert även tänder på tjejer i yngre tonåren också och att han är hebefil.

Män som tänder på 15-åringar tänder med allra största sannolikhet även på 13-14 åringar.

Ja, jag var gubbslem som blev kär i en tjej på 24.
  • Kråkungen
    Anonym (Slem) skrev 2020-08-21 11:01:35 följande:
    En 13 eller 14-åring kan också vara färdigutvecklad "kvinna", det betyder inte att det är moraliskt rätt.
    Nä, men det betyder inte per automatik att det är moraliskt fel heller... vi är alla så väldigt olika, och vi mognar på olika sätt vid olika åldrar. Jag är ärligt talat sjukt kluven när det gäller det här.... Personligen minns jag när jag förlorade oskulden som något enbart positiv, trots att jag var väldigt ung, och mannen i fråga var nästan dubbelt så gammal, så jag vet ju av erfarenhet att det inte automatiskt måste vara fel, men samtidigt kan man ju aldrig veta med säkerhet, och det är väl rimligt att anta att de flesta barn inte skulle uppleva det som nåt positivt... alltså måste vi se det som fel i alla lägen, för att inte riskera nåt. För missförstå mig inte: jag anser precis som de flesta andra att övergrepp mot barn är det vidrigaste som finns.

Men för att återgå till ursprungsfrågan så vidhåller jag att det inte är nåt konstigt eller äckligt öht med en vuxen man som tänder på en tjej i övre tonåren - så länge det inte är frågan om en underutvecklad tonåring, där anledningen att han tänder på henne är att hon är ett barn. Huruvida det är äckligt om han dessutom faktiskt skulle ha sex med en tjej i övre tonåren går inte att ge ett generellt svar på; det beror helt på tjejen; på situationen runtomkring osv.
    Anonym (Slem) skrev 2020-08-21 11:03:47 följande:
    Jag skrev med största sannolikhet. Det är i princip ingen skillnad på en 14-åring tex och en 15-åring.
    Ja, precis - varför måste det automatiskt vara så att de med största sannolikhet tänder på ännu yngre tjejer? Väldigt konstigt antagande... Det är ju inte precis så att man går runt och tänder på en ålder liksom. Tänder personen i fråga på en 15-åring pga att han vet att hon är ett barn - ja, då är det väl troligt att han tänder även på yngre tjejer, helt enkelt för att han är en pedofil, men det är ju ingenting man bara kan anta. Det som avgör är ju huruvida han är pedofil eller inte - inte huruvida han tänder på tjejer i övre tonåren, eller hur? Eller, med andra ord: du drar slutsatsen att bara för att en man tänder på tjejer i övre tonåren så är han med största sannolikhet pedofil - en slutsats som känns ganska ogrundad och märklig.

• Anonym (moraloch respekt)
    Kråkungen skrev 2020-09-20 10:58:00 följande:
    Nä, men det betyder inte per automatik att det är moraliskt fel heller... vi är alla så väldigt olika, och vi mognar på olika sätt vid olika åldrar. Jag är ärligt talat sjukt kluven när det gäller det här.... Personligen minns jag när jag förlorade oskulden som något enbart positiv, trots att jag var väldigt ung, och mannen i fråga var nästan dubbelt så gammal, så jag vet ju av erfarenhet att det inte automatiskt måste vara fel, men samtidigt kan man ju aldrig veta med säkerhet, och det är väl rimligt att anta att de flesta barn inte skulle uppleva det som nåt positivt... alltså måste vi se det som fel i alla lägen, för att inte riskera nåt. För missförstå mig inte: jag anser precis som de flesta andra att övergrepp mot barn är det vidrigaste som finns.

Men för att återgå till ursprungsfrågan så vidhåller jag att det inte är nåt konstigt eller äckligt öht med en vuxen man som tänder på en tjej i övre tonåren - så länge det inte är frågan om en underutvecklad tonåring, där anledningen att han tänder på henne är att hon är ett barn. Huruvida det är äckligt om han dessutom faktiskt skulle ha sex med en tjej i övre tonåren går inte att ge ett generellt svar på; det beror helt på tjejen; på situationen runtomkring osv.
    Anonym (Slem) skrev 2020-08-21 11:03:47 följande:
    Ja, precis - varför måste det automatiskt vara så att de med största sannolikhet tänder på ännu yngre tjejer? Väldigt konstigt antagande... Det är ju inte precis så att man går runt och tänder på en ålder liksom. Tänder personen i fråga på en 15-åring pga att han vet att hon är ett barn - ja, då är det väl troligt att han tänder även på yngre tjejer, helt enkelt för att han är en pedofil, men det är ju ingenting man bara kan anta. Det som avgör är ju huruvida han är pedofil eller inte - inte huruvida han tänder på tjejer i övre tonåren, eller hur? Eller, med andra ord: du drar slutsatsen att bara för att en man tänder på tjejer i övre tonåren så är han med största sannolikhet pedofil - en slutsats som känns ganska ogrundad och märklig.

Som med allting annat handlar det om moral och egen gränssättning. Jag tror att de allra flesta attraheras av unga vackra människors kroppar och utseenden, för att de är vackra helt enkelt. Sedan är man ju aldrig så sexuellt utagerande som i tonåren, De allra flesta debuterar ju med sex vid 14-15 ålder och knullar som kaniner, rent ut sagt medan de upptäcker sig själv och hamnar i sin första långa relation. De helt enkelt "ooozar" sex om tonåringar och hormonerna sprutar.

Idag som vuxen kvinna kan jag slås av hur extremt sexiga och vackra dessa unga tonårstjejer är och hur medvetna de är om detta, som att de konkurrerar konstant även med mig som äldre. De vill att alla män ska åtrå dem även om de inte alls vill ha männen. Det är svårt att förbli opåverkad och ibland svårt att inte avundas dem deras skönhet och kraft.
    Men att se deras skönhet och beundra den är ju inte samma som att aktivt tända på och bli kåt på någon.

Jag vill ju inte ligga med tonårskillar även om jag ville det som ung. Man förändras ju och det är individer man attraheras av och blir kär i. Men bara för att man är kär och lever i fasta relationer upphör man ju inte att attraheras av andra personer. Det handlar ju om att kunna rikta sina begär och lägga band på dem. Men som du skriver så mognar vi människor olika och tänder på olika saker. Vissa förblir unga i sinnet och identifierar sig med unga, och dras till dem livet ut, utan att det är fel eller särskilt konstigt.

Men man som öppet dreglar över andra kvinnor eller tonårstjejer skulle  automatiskt skulle väljas bort. En sådan är uppenbarligen inte redo för ett förhållande. Sen får människor tända på vad de vill och hålla det för sig själv.

• KimLinnefeldt

Om han är 20 och du 21 så är åldersskillnaden inget stort problem, även om 15 är ett riktigt gränsfall.

Men att han pratar om hur han tänder på andra kvinnor låter väldigt grisigt mot dig. Om det inte är så att du gillar era gemensamma fantasier om Andra...

• Anders 386

Hur kan man få för sig att berätta för sin partner att man tänder på nåt som partnern inte kan leva upp till?  Sånt håller man självklart för sig själv.

Om man nu ska berätta om sina sexuella fantasier berättar man givetvis bara sånt som även innefattar partnern, sånt som rent teoretiskt går att uppfylla.

• Kråkungen
    Anders 386 skrev 2020-09-22 17:28:02 följande:

Hur kan man få för sig att berätta för sin partner att man tänder på nåt som partnern inte kan leva upp till?  Sånt håller man självklart för sig själv.

Om man nu ska berätta om sina sexuella fantasier berättar man givetvis bara sånt som även innefattar partnern, sånt som rent teoretiskt går att uppfylla.

Håller helt med!
Svar på tråden Vad skulle du känna ifall din kille/man berättade detta?