Anonym (Slem) skrev 2020-08-21 11:01:35 följande:
En 13 eller 14-åring kan också vara färdigutvecklad "kvinna", det betyder inte att det är moraliskt rätt.
Nä, men det betyder inte per automatik att det är moraliskt fel heller... vi är alla så väldigt olika, och vi mognar på olika sätt vid olika åldrar. Jag är ärligt talat sjukt kluven när det gäller det här.... Personligen minns jag när jag förlorade oskulden som något enbart positiv, trots att jag var väldigt ung, och mannen i fråga var nästan dubbelt så gammal, så jag vet ju av erfarenhet att det inte automatiskt måste vara fel, men samtidigt kan man ju aldrig veta med säkerhet, och det är väl rimligt att anta att de flesta barn
inte skulle uppleva det som nåt positivt... alltså måste vi se det som fel i alla lägen, för att inte riskera nåt. För missförstå mig inte: jag anser precis som de flesta andra att övergrepp mot barn är det vidrigaste som finns.
Men för att återgå till ursprungsfrågan så vidhåller jag att det inte är nåt konstigt eller äckligt öht med en vuxen man som tänder på en tjej i övre tonåren - så länge det inte är frågan om en underutvecklad tonåring, där anledningen att han tänder på henne är att hon är ett barn. Huruvida det är äckligt om han dessutom faktiskt skulle
ha sex med en tjej i övre tonåren går inte att ge ett generellt svar på; det beror helt på tjejen; på situationen runtomkring osv.
Anonym (Slem) skrev 2020-08-21 11:03:47 följande:
Jag skrev med största sannolikhet. Det är i princip ingen skillnad på en 14-åring tex och en 15-åring.
Ja, precis - varför måste det automatiskt vara så att de med största sannolikhet tänder på ännu yngre tjejer? Väldigt konstigt antagande... Det är ju inte precis så att man går runt och tänder på en
ålder liksom. Tänder personen i fråga på en 15-åring
pga att han vet att hon är ett barn - ja, då är det väl troligt att han tänder även på yngre tjejer, helt enkelt för att han är en pedofil, men det är ju ingenting man bara kan anta. Det som avgör är ju huruvida han är pedofil eller inte - inte huruvida han tänder på tjejer i övre tonåren, eller hur? Eller, med andra ord: du drar slutsatsen att bara för att en man tänder på tjejer i övre tonåren så är han med största sannolikhet pedofil - en slutsats som känns ganska ogrundad och märklig.