Alla gravida med sitt första barn:)
Hej , mitt namn är Mellan och är 25 , bor i Skåne och är gravid med mitt första barn. Ska föra i april nästa år :)
Tänkte kolla om det finns någon i liknande situation som vill kanske lära känna varandra ? :)
Hej , mitt namn är Mellan och är 25 , bor i Skåne och är gravid med mitt första barn. Ska föra i april nästa år :)
Tänkte kolla om det finns någon i liknande situation som vill kanske lära känna varandra ? :)
Hej!
Jag är 28 år och väntar vårt första barn. Går in i vecka 8 (7+0) imorgon. Så bf är i april 2021 och bor i Östergötland.
Jag är också oerhört trött, ömma bröst. Känner inget illamående (än...)
Vi har bestämt att inte berätta för någon innan v.12, så vore skönt att ha några att prata med, och bolla tankar och funderingar :)
Hej!
Hoppar gärna in här.
Väntar första barnet Beräknat 19 april och är i vecka 8 (7+4).
Är 27 år gammal och bor i stockholm.
Kul att följas här!!
Hoppar med in:)
Bf 24/3 och är i vecka 12 nu!! Illamående, trött och inte sugen på något att äta... längtar tills jag känner igen mig själv. Är 28 och bor i Stockholm:)
Första UL 15/9, räknar ner dagarna för att få se ett tickande hjärta! Tiden går såååå långsamt
Även jag hoppar in tråden! Behöver verkligen prata av mig..
25 år och bor i Göteborg, gravid med första (förhoppningsvis) och är isf beräknad 24 april 2021.
Sen jag plussade den 18:e augusti har jag litat blint på att det stämmer, och enligt appar är jag i så fall i v.8 (7+0). Plussade då med ett digitalt test som visade ?Gravid 1-2?. Men orolig som man är så köpte jag igår (5:e september) ett nytt billigare gravtest och tog det i morse, mest för att jag ville se det där härliga plusset på stickan. Men det visade idag negativt. Blev så ledsen och besviken. Kan detta stämma? Är jag inte längre gravid?!
För att tillägga så fick jag bruna flyttningar dagen efter jag plussade men inga stora mängder så oroade mig inte. Men dagen därpå kom det mer färsk blod och någon klump, som sen blev värre den tredje dagen. Då var det rätt mkt klumpar och färskt blod. Men sen slutade det och jag tänkte att allt gick bra då jag vid den tiden hade hunnit kontakta barnmorska som förklarade att det var vanligt med blödningar. Så just nu har jag ångest för att det troligtvis var ett tidigt missfall..
Hej!
Jag väntar också (förhoppningsvis) första barnet. Fick missfall vecka 8 + 3 i våras så vågar inte hoppas helt än.
Jag är 28 år och bor i Stockholm. BF 22 april.
Mina symtom kom i vecka 5/6 för att sedan försvinna så gott som helt v 7 + 0. Idag är dock lite av illamåendet tillbaka. Känner mig så orolig. Hur mår ni andra?
Hej tjejer! Jag är 26 år och väntar också mitt första barn. Beräknad födsel 15/4 så är i vecka 8+3 idag :) bor i Eskilstuna, skulle vara roligt om vi gjorde en facebook grupp där vi kan följas åt? =)
Alven24, enligt mina erfarenheter så låter ju det du beskriver inte positivt. Dock är ju det bara mina erfarenheter och det behöver verkligen inte vara så för dig. Om du inte redan har gjort det så skulle jag verkligen boka ett privat ultraljud eller vända mig till gynakuten. Ett digitalt test borde även vara säkrare än teststickor.
Jag är jättegärna med i en facebookgrupp men vågar inte riktigt än, vill att några fler veckor går först.
Mina symtom har fortsatt varit minskade och de senaste dagarna har jag haft tilltagande smärtor i magen. Idag var jag hos en gynekolog (frikort gällde) och gjorde ultraljud. Fick se ett litet hjärta som slog så hoppas på att det går vägen den här gången!
Hejhej
Gravid i vecka 27, är 32 år och bor i sthlm. Haha typ äldst härinne.
Hejhej
Gravid i vecka 27, är 32 år och bor i sthlm. Haha typ äldst härinne.
Är också gravid i vecka 27 nu :) Bara ett år äldre än mig iaf, haha.
Jag kan också se lite utanpå men inte jättemycket, känns dock som karatesparkar där inne numera haha. Jag bor i Skåne :)
37 år och gravid i v 38 med första barnet. Känns fortfarande så overkligt att det faktiskt ska komma en bebis! Livrädd och glad och spänd på samma gång. Har haft en jättefin graviditet och skulle nästan vilja stoppa tiden här och låta det pågå några månader till...
Nä gör inte ont alls men mer hårdare sparkar och många. Syntes rätt tydligt nu här med. Har bf 12/12 men igångsättning vecka 38 pga tvillingar om de inte kommer tidigare :)
37 år och gravid i v 38 med första barnet. Känns fortfarande så overkligt att det faktiskt ska komma en bebis! Livrädd och glad och spänd på samma gång. Har haft en jättefin graviditet och skulle nästan vilja stoppa tiden här och låta det pågå några månader till...
Nej inget datum utan bara senast vecka 38+ något om flöden, tillväxt och allt är bra innan. Går rätt ofta på kontroller :) Ja rejält med sparkar det sista haha men ibland svårt att hålla isär dem men vet ungefär var de ligger någonstans.