Inlägg från: AutoSvar |Visa alla inlägg
  • AutoSvar

Alla gravida med sitt första barn:)

Hejhej

Gravid i vecka 27, är 32 år och bor i sthlm. Haha typ äldst härinne.

• AutoSvar
    nattfjäril89 skrev 2020-09-10 18:56:58 följande:

Är också gravid i vecka 27 nu :) Bara ett år äldre än mig iaf, haha. 

Härligt :) nu har han börjar sparka såpass att man ser hur magen rör sig. Visst är det spännande?!

Var bor du?
  • AutoSvar
    nattfjäril89 skrev 2020-09-10 19:55:39 följande:

Jag kan också se lite utanpå men inte jättemycket, känns dock som karatesparkar där inne numera haha. Jag bor i Skåne :) 

Gör det så ont? På mig syns det jättetydligt men det gör inte ont, lucky me. BF Lucia
  • AutoSvar
    nattfjäril89 skrev 2020-09-10 20:09:52 följande:

Nä gör inte ont alls men mer hårdare sparkar och många. Syntes rätt tydligt nu här med. Har bf 12/12 men igångsättning vecka 38 pga tvillingar om de inte kommer tidigare :) 

Men gud så kul med tvillingar! Har du fått datum för igångsättningen också?

Måste vara ett himla liv därinne med två <3
  • AutoSvar
    Lisa says skrev 2020-09-10 21:11:57 följande:

37 år och gravid i v 38 med första barnet. Känns fortfarande så overkligt att det faktiskt ska komma en bebis! Livrädd och glad och spänd på samma gång. Har haft en jättefin graviditet och skulle nästan vilja stoppa tiden här och låta det pågå några månader till...

Oj du är nära nu. Känner dig färdig med hemmafixet inför bebben?
  • AutoSvar
    nattfjäril89 skrev 2020-09-11 15:57:58 följande:

Nej inget datum utan bara senast vecka 38+ något om flöden, tillväxt och allt är bra innan. Går rätt ofta på kontroller :) Ja rejält med sparkar det sista haha men ibland svårt att hålla isär dem men vet ungefär var de ligger någonstans. 

Superhäftigt med tvillingar <3 Grattis, hade gärna fått tvillingar själv.

Hur ofta går du på kontroll nu? Som förstagångare går man oftare har jag förstått, å då går du ännu oftare.

Som sagt, superkul :)
Svar på tråden Alla gravida med sitt första barn:)