• Anonym (Oroli­g)
    Sat 5 Sep 2020 13:00
    660 visningar
    12 svar
    12
    660

    Par i kris

    Hej

    Jag och min sambo bodde ihop 1 år ett år innan vi blev gravida.

    Allt kändes bra vi var nykära.

    2016 fick våran dotter. Efter första barnet så började vårat sex droppa av mer och mer. Mer sällan och sällan.

    2018 fick vi våran son. Efter han kom har vi typ inte haft sex. Jag älskar min sambo och är kanske inte kär. Jag har tålmodigt väntat på att min sambo har varit redo på med sexet igen. Vi har kanske pratat om det så mycket.

    Varje närmande jag har gjort har jag fått kalla handen efter ett tag slutar man.

    Nu tog hon upp att vi har glidit isär (nehe) och hon inte är attrakterad av mig men att hon är min bästa vän och älskar mig vill fortsätta bo ihop.

    Hon säger att jag är tråkig i sängen och jag håller med har inte haft så många flickvänner och massor av one nightstands. Jag är tråkig.

    Jag har sagt att jag ska försöka bättra mig och göra mera kinkiga saker i sängen men nu vill hon liksom inte ligga mig alls.

    Hennes lösning att hitta tillbaka till varandra är att ha ett öppet förhållande alltså att ligga med andra men bara för sexet skull.

    Jag är inte ifrån staden vi bor i och har inte så många vänner att gå ut med. Det har hon.

    Min familj är allt för mig.

    Nån som har något tips vad vi ska göra? Öppet förhållande bra idé?

    Kommer vi hitta tillbaka?

  • Svar på tråden Par i kris
  • Sat 5 Sep 2020 13:24
    #1
    +3
    Du borde dra, det kommer bara bli värre. Leva på knä och hoppas saker skall bli bättre.
    Medans hon nu vill ha sex av en dominant man, öppet dessutom !

    Hon ville säkra en stabil liten familjefar till sin avkomma. Det har hon gjort, så nu vill hon ha sexet av en riktigt man.

    Gå vidare och lämna henne åt sitt öde, men ta ditt ansvar kring barnen.

    En av de sorgligaste trådstarter jag läst på länge. 
  • Anonym (Anony­m@)
    Sat 5 Sep 2020 13:26
    #2
    Anonym (Orolig) skrev 2020-09-05 13:00:20 följande:

    Hej

    Jag och min sambo bodde ihop 1 år ett år innan vi blev gravida.

    Allt kändes bra vi var nykära.

    2016 fick våran dotter. Efter första barnet så började vårat sex droppa av mer och mer. Mer sällan och sällan.

    2018 fick vi våran son. Efter han kom har vi typ inte haft sex. Jag älskar min sambo och är kanske inte kär. Jag har tålmodigt väntat på att min sambo har varit redo på med sexet igen. Vi har kanske pratat om det så mycket.

    Varje närmande jag har gjort har jag fått kalla handen efter ett tag slutar man.

    Nu tog hon upp att vi har glidit isär (nehe) och hon inte är attrakterad av mig men att hon är min bästa vän och älskar mig vill fortsätta bo ihop.

    Hon säger att jag är tråkig i sängen och jag håller med har inte haft så många flickvänner och massor av one nightstands. Jag är tråkig.

    Jag har sagt att jag ska försöka bättra mig och göra mera kinkiga saker i sängen men nu vill hon liksom inte ligga mig alls.

    Hennes lösning att hitta tillbaka till varandra är att ha ett öppet förhållande alltså att ligga med andra men bara för sexet skull.

    Jag är inte ifrån staden vi bor i och har inte så många vänner att gå ut med. Det har hon.

    Min familj är allt för mig.

    Nån som har något tips vad vi ska göra? Öppet förhållande bra idé?

    Kommer vi hitta tillbaka?


    Gå inte med på detta om du inte vill det själv. Förmodligen kommer det att sluta med att hon ligger runt massor, och du ligger i fosterställning, gråtande och undra vad som hände.
  • Sat 5 Sep 2020 13:57
    #3

    Det du inte är beredd att släppa är svårt att hålla kvar.

  • Anonym (sprin­g)
    Sat 5 Sep 2020 14:28
    #4
    +1

    Öppet förhållande kan kanske funka i en uberstabil relation där den ena partnern tappat sexlust i allmänhet men att ha det för att man har tröttnat på sin partner sexuellt är det ett recept på katastrof tror jag. Det verkar inte som hon älskar dig mer - vad hon än påstår - och du bör ta vara på dig själv och lämna henne. Håll en respektfull kontakt och var en bra pappa till dina barn men det jag lovar att du kan hitta någon som vill ha dig för den du är. Vänner och sociala kontakter ordnar sig, stanna för allt i världen inte med henne för den skull - det kommer bara sluta med att du mår oändligt mycket sämre och tappar självrespekten.

  • Sat 5 Sep 2020 14:36
    #5

    Du ska inte gå med på något sådant! Hon respekterar inte dig, du ska göra slut omedelbart. Sen kan hon hålla på och ligga runt men du ska absolut inte vara slaskig två efter hennes chef.

  • Anonym (Man)
    Sat 5 Sep 2020 15:59
    #6
    +1

    Skulle jag vara dig så skulle jag tacka för mig och packa ihop mina saker och dra illa kvickt.

    Tror du på fullaste allvar att det kommer bli bättre med ett öppet förhållande? Din tjej vill knulla med andra män men fortfarande ha kvar dig?

    Hör du inte själv hur det låter? Stå upp för dig själv och lämna detta förhållande omgående.

  • Sat 5 Sep 2020 16:15
    #7

    Vilken sits...

    Det enda rätta är att dumpa, det finns liksom ingen comeback efter ett sånt uttalande.

    Hon älskar dig inte helt enkelt.

    Skicka PM om du vill snacka mer.

  • Anonym (Tråki­gt men sant)
    Sat 5 Sep 2020 16:37
    #8

    Ledsen att behöva säga detta men du bör, så som flertalet inlägg här ovan redan sagt, dra fortast möjligt med din heder i behåll om inte annat.

    Ibland skiter det sig men/och man måste tänka på sin självrespekt mitt uppe i det hela - tyvärr.

    Det enda, baserat på det du beskriver, är att du tar ett par djupa andetag och säger till henne att du inte accepterar hennes förslag och att det tyvärr är hit ni kom men inte längre.

    Märk väl, du har lika mycket rätt till ditt barn som hon så där ska du inte heller vika dig en tum. Möt detta otroligt tråkiga dilemma rakryggad (det är otroligt smärtsamt - alla här är medvetna om det med) och skapa Din egna framtid. Hon får väl försöka hitta någon livskamrat genom att knulla runt på stan men för allt i världen acceptera inte hennes förslag om ?öppet förhållande?. Är man inte själv 100% med på en sån sak så kommer det skita sig 1000 gånger om och då har man blivit av med precis allt - självrespekten inkluderat.

    Lycka till och vi lider med dig men situationen kräver handling från Din sida.

    /en pappa

  • Anonym (Pappa­)
    Mon 7 Sep 2020 15:50
    #9

    Sättet som du beskriver er relation och resa med familjebildning, och sedermera ert sex-och samliv, och hur ni verkar kommunicera kring detta så skulle jag säga som alla ovan redan har sagt...

    Tycker inte att du ska gå med på någonting överhuvudtaget gällande öppen relation (för du verkar inte själv se det som en lösning...!?).

    Tycker nog att du ska sätta ner foten och se detta som ett större problem än just avsaknad av sex, du är tråkig i sängen, din sambo ej längre är attraherad av dig...

    Ni har ett relationsproblem skulle jag säga, och det borde du få din sambo att förstå.

    Som någon ovan sa, personligen så tror jag att en förutsättning för att en öppen relation skall fungera så krävs det enormt med tillit och en djup kärlek och respekt för varandra. Tror inte att en "öppen relation" är lösningen i alla de fall där det gemensamma sex-och samlivet är i princip stendött... Tror det kan skapa ännu djupare problem över tid, och möjligen en obalans i relationen...

  • Anonym (Magnu­s)
    Mon 7 Sep 2020 17:58
    #10

    Hon är förlorad redan. Bara att hämta flyttkartonger och dela upp bohaget. Ta tag i det fort på eget initiativ. Enda sättet att hon möjligtvis kan respektera dig i framtiden.  Dom orden och omdömen hon fällde om dig gör det omöjligt att leva vidare. 

  • Tue 8 Sep 2020 13:52
    #11

    Man är två när man har sex. Jag tycker det är riktigt dåligt av henne att lägga skulden på dig. Har hon idéer och vill utveckla sexet är det bara för henna att göra det tillsammans med dig. Eller är hon den undergivna typen som vill ha en dominant hane?

    Tyvärr verkar det som att du råkat i samma sits som många män innan dig - kvinnan tappar helt enkelt den sexuella attraktionen och behöver omväxling, hon behöver nåt nytt och spännande. Hon vill "erövra" andra män för att känna sig attraktiv. Vi män fungerar inte så utan kan fortsätta att attraheras av samma kvinna i många år. (Så länge som sexlivet är bra - börjar kvinnan tröttna kan det medföra att även mannen tröttnar, eller blir bitter och tappar bort kärleken till sin partner, men i princip är det nog alltid så att det är kvinnan som "tappar attraktionen" i ett förhållande.)

    Ett öppet förhållande i det här läget är bara ett första steg mot ett splittrat förhållande. När hon hittar rätt kommer hon att lämna. Det är vad jag tror - ingen kan veta, troligtvis inte hon själv heller. Sorglig historia som är svårt att se ljusglimtar i.

    Vill du ta tjuren i hornen så föreslå skilsmässa - det finns en liten möjlighet att hon backar när hon inser vad som håller på att hända. Kvinnor är ganska dåliga på självkännedom, dom handlar ofta med väldigt stor påverkan från spontana känslor.

  • Sat 12 Sep 2020 20:28
    #12

    Hur har det gått TS?

Svar på tråden Par i kris