• CrillBill

    Behöver tips på blöjor

    Hej

    Har bott utomlands sen min 9-måmaders bebis föddes och ska nu återvända till Sverige. Jag behöver då tips på märken som ni rekommenderar. Behöver dagblöjor och för natten (som håller bättre då bebisen vaknar endast en gång). Helst inte de dyraste men inte heller billigaste om inte det är bra kvalité. Då vi, förutom mjölkersättning, också ger den puréer av mat, kan den ibland bajsa ordentligt mycket så det vore ju bra med en blöja som håller för det så att inte bajset läcker ut för lätt.

    Tacksam för bra tips!

    Mvh

  • Svar på tråden Behöver tips på blöjor
  • Jag är bara jag

    Minstingen som säljs på Willys har vi kört med i flera år. ICA:s egna funkar också. Om ni byter sällan nattetid och det finns risk för bajs då är Pampers bäst fast den är dyrast.

  • närkommertrean

    På mina tre barn har libero funkat bäst. Går man med i liberoklubben får man rabattkuponger då och då plus att man kan samla poäng och ta ut dem som rabattkuponger också. Kolla lite olika butiker för på en del ställen säljer de blöjor billigare (flera olika märken), t ex om man köper två paket eller om man handlar andra varor för en viss summa. Tips till natten är att ha en storlek större på blöjan då.

  • Ebo88

    För oss så är Libero Touch bäst utan tvekan.

    Den passar vår dotter jättebra, vi har testat andra blöjor men vi kör ni och sedan lång tid enbart på Touch.

  • Jemp

    Vi har föredragit Libero. Det är dock en av de dyrare.

    Icas har funkat när de haft det inom barnomsorgen, nattetid har vi knappt testat nåt annat.

  • närkommertrean
    CrillBill skrev 2020-09-10 04:48:39 följande:

    Tack för svaren! Vad är skillnaden på Libero Touch och Libero Comfort?


    Libero touch är lite mjukare och har kissindikator även på större storlekar. Touch är dyrare. Annars är det ingen större skillnad tror jag. På mina barn har touch och comfort funkat lika bra.
Svar på tråden Behöver tips på blöjor