Ulf - vad tycker ni om namnet?
Vad säger ni? Ulf? Är det inte lite rivigt ändå?
Funderar på en Ulf nämligen.
Vad säger ni? Ulf? Är det inte lite rivigt ändå?
Funderar på en Ulf nämligen.
Namnet säger väl inget om hur personen är!? Det var nog det dummaste jag läst den här veckan.
Nä gillar det inte alls. Fundera på om du kommer gilla att kalla din 15-åring med moppemusch Ulf eller Otto. Kommer det låta bra sen i arbetslivet? Revisorn Ulf, datateknikern Otto? För mig är båda namnen väldigt speciella och ger mig vibbarna av en lite konstig person. Men det är ni som föräldrar som ska gilla det.
Inget av namnen är konstiga utan passerar utan höjda ögonbryn från min sida. Just namnet Ulf är jag inte så förtjust i (hellre Torulf, som ngn skrev!). Otto tycker jag är snyggt. (Otto är en noshörning!)
Ja, va fan Torulf it is! Har dock för mig att det var den där onda i Bumbibjörnarna? Men vem bryr sig!
En revisor eller datatekniker kan visst heta Ulf. Lever du i en bubbla där du inte känner (till) någon över 30 år?
Det är bara att kolla på wikipedia så ser man Ulfar med alla möjliga yrken. Politiker, författare, professorer, musiker, idrottsmän etc. I arbetslivet kommer det att gå alldeles utmärkt att heta Ulf.
Sen beror det på hur man ställer sig till smeknamnet Uffe, som hans kompisar säkert kommer att kalla honom.
Ja, Ulf är rivigt! Och man behöver inte alls kallas Uffe för att man heter Ulf. Alla Carl är inte Calle osv. Själv älskar jag Leif, och om vi får en Leif ska han aldrig aldrig kallas Leffe.
Jag gillar Ulf! Redigt, rejält namn men ändå sött på ett barn. Tror det kommer att öka i popularitet de närmaste 5-10 åren. Du är nog lite före din tid bara.
Min pappa heter Ulf. Han hade oturen att ha mycket acne som ung och då var det några som tyckte dom var finurliga och började kalla honom "varulf". Pappa hatar sitt namn..
Nä gillar det inte alls. Fundera på om du kommer gilla att kalla din 15-åring med moppemusch Ulf eller Otto. Kommer det låta bra sen i arbetslivet? Revisorn Ulf, datateknikern Otto? För mig är båda namnen väldigt speciella och ger mig vibbarna av en lite konstig person. Men det är ni som föräldrar som ska gilla det.
Namnet Otto får mig att tänka på en tönt eller en yrkesmördare.
Jättefint. Känner många som heter det, inget konstigt.
Då får du tycka det är dumt. Jag tycker oftast namn säger en hel del om en person. Antagligen är det fördomar men hitills stämmer det rätt bra. T.ex. Kreativa personer ger gärna sina barn kreativa namn och de blir gärna kreativa då de fostras i sån miljö. Men döp du ditt barn till Ulf om du gillar det.
Klart att det är rivigt, det betyder ju varg! Namnet är ingen personlig favorit men det funkar.
Ja, Ulf är rivigt! Och man behöver inte alls kallas Uffe för att man heter Ulf. Alla Carl är inte Calle osv. Själv älskar jag Leif, och om vi får en Leif ska han aldrig aldrig kallas Leffe.
När jag är på väg att spy så låter jag "ulf"
Ulf kan jobba med vad som helst och nej, alla Ulf kallas inte Uffe heller.
De Ulf jag känner är montör, tekniker, egenföretagare, projektingenjör samt professor vid universitet så det lär knappast vara till hinder.
Okej, jobbigt att spy.
Men det kanske är så man låter. Men jag gillar ändå namnet. Men nu blir det Torulf istället. Så coolt namn!
När jag är på väg att spy så låter jag "ulf"