• VillaVillerkulla

Hur ofta säger/skriver du till en person att du tycker att den är dum, dryg eller korkad, i förhållande till hur ofta du TÄNKER det?

Säger du ditt hjärtas mening, eller låter du bli?

Hur ofta säger/skriver du till en person att du tycker att den är dum, dryg eller korkad, i förhållande till hur ofta du TÄNKER det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta säger/skriver du till en person att du tycker att den är dum, dryg eller korkad, i förhållande till hur ofta du TÄNKER det?
  • Litorina

Kan inte minnas att jag någonsin sagt det, så det slutade jag nog med som ganska liten.

• VillaVillerkulla
    Långbenopluto skrev 2020-09-15 15:21:37 följande:

Menar du i vuxenålder?

Eller på högstadienivå som dig?

Du försöker få fram att du gör det ofta, ska jag tolka det så?
  • Sisisisi

Jag tänker det flera gånger om dagen om olika personer, alldeles för många är ju totalt slut i huvudet, men jag påtalar ju inte för personer att de är det. Oftast så drabbar det ju inte mig så det finns ju ingen anledning att jag ska säga vad jag tycker och tänker hela tiden.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Xenia

Om nån närstående uttrycker/beter sig dumt eller drygt så skulle jag säkert säga det. Men vem kan hjälpa att den är korkad, dvs har låg intelligens?

Utomstående är det ingen idé att säga något till, vad gott skulle det göra?

• Aniiee

Tänker: Alldeles för ofta
    Säger: Alldeles för sällan.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • GöstaPetter

En normalfuntad individ över 15 år har inget behov att kalla personer i sin omgivning för "dum, dryg eller korkad".

• VillaVillerkulla
    GöstaPetter skrev 2020-09-15 17:19:30 följande:

En normalfuntad individ över 15 år har inget behov att kalla personer i sin omgivning för "dum, dryg eller korkad".

Sannolikheten för att folk ska svara ärligt på frågan minskar när du säger så.
  • GöstaPetter
    VillaVillerkulla skrev 2020-09-17 08:58:16 följande:
    Sannolikheten för att folk ska svara ärligt på frågan minskar när du säger så.
    Du tror på allvar att en person som inte kan bete sig som folk skulle bry sig om ett inlägg på ett anonymt forum?
  • Alexi

Tänker det - jätteofta

Säger det till någon - extremt sällan

Svar på tråden Hur ofta säger/skriver du till en person att du tycker att den är dum, dryg eller korkad, i förhållande till hur ofta du TÄNKER det?