• Kodia

Vilken Iphone ska jag köpa?

Min gamla 5s är på väg att ge upp helt - kan knappt gå utanför dörren utan att batteriet laddar ur... Så jag behöver köpa en ny, men är så ointresserad, och vet inte vilken jag ska välja. Jag tycker för övrigt att den är helt ok, men har dålig kamera. 
    Så vilken modell är vettigast, med bra batteritid, bra kamera, lite större skärm, inte för dyr, hållbar, osv. Vilka för- och nackdelar är det med de olika modellerna? (som jag, som inte är så intresserad av finesser, kommer att bry mig om)

• Svar på tråden Vilken Iphone ska jag köpa?
  • Tomelilla15

Har kvar min 7a. Tycker den är perfekt avvägning mellan storlek, pris och prestanda. Använder adapter för att kunna ha egna hörlurar - billigt med adapter.

• Anonym (android)

Varför måste det vara en iphone?

• cosinus

Om du är nöjd med din Iphone 5 så skulle jag nu köpa en Iphone SE (andra generationen).

Den är större, som en 6/7/8 men mindre än 11.

Jag fick en sån via jobbet och föredrar den mindre storleken framför de större som många kollegor valt.

Iphone SE (första generationen) har mina barn och den är ju exakt lika stor som 5an men jag tror inte den går att få tag i och även om det går skulle jag inte köpa den då risken är att den om inte allt för lång tid slutar stödja vissa appar.

Jag kommer köpa SE (andra generationen) till 2 av barnen då några av barnaskarans telefoner börjar ge upp och det behöver stuvas om lite. Just nu känns den som bäst price/performance och storlek.

• flygrl

Ifjol behövde jag ny mobil och köpte en iPhone XR trots jag egentligen tycker den är för stor jmf. med den SE (1 gen) jag hade innan men fanns tyvärr inga små alternativ. Jag tycker inte mobilen ska va så stor för den ska va lätt ta med sig och hålla i handen när man är på språng (har själv små händer).

Är iaf väldigt nöjd med min XR MEN hade jag vetat Apple skulle komma med en ny SE bara några månader senare hade jag nog fan väntat på den. Tror man får mycket valuta för pengarna med SE.

• Kodia

Tack för era åsikter! Det verkar som om de flesta tycker att SE är ett bättre köp än 8, fast den är dyrare?

• Anonym (A)
    Kodia skrev 2020-10-13 18:47:33 följande:

Tack för era åsikter! Det verkar som om de flesta tycker att SE är ett bättre köp än 8, fast den är dyrare?

Verkar inte vara några större skillnader;

www.apple.com/iphone/compare/&device2=iphone8
  • Anonym (A)

Sen förespråkar jag personlige xr som jag nämnt innan. Face-id är värt den där extra tusingen.

• flygrl
    Anonym (A) skrev 2020-10-13 21:51:36 följande:

Sen förespråkar jag personlige xr som jag nämnt innan. Face-id är värt den där extra tusingen.

Som sagt om jag vetat det skulle komma en ny SE hade jag nog inväntat den istf köpa en XR i slutet av förra året. MEN å andra sidan när jag nu alltså har en XR måste jag säga jag gillar den och face-ID skulle jag inte villa va utan nu när jag väl vant mig vid det.
  • Anonym (A)
    flygrl skrev 2020-10-13 23:14:21 följande:

Som sagt om jag vetat det skulle komma en ny SE hade jag nog inväntat den istf köpa en XR i slutet av förra året. MEN å andra sidan när jag nu alltså har en XR måste jag säga jag gillar den och face-ID skulle jag inte villa va utan nu när jag väl vant mig vid det.

Ja det är onekligen en bra detalj. I övrigt verkar det inte skilja så mycket på dem. Skärmstorleken då men man vänjer sig vid att stretcha tummen lite längre också..
  • Kodia
    Anonym (A) skrev 2020-10-21 19:22:42 följande:

Nå? Vad blev det?

Det blev en SE. Jättenöjd än så länge! 
    Tack för alla kloka synpunkter! 
  • Anonym (A)
    Kodia skrev 2020-10-21 19:44:05 följande:

Det blev en SE. Jättenöjd än så länge! 

Tack för alla kloka synpunkter! 

Härligt!
Svar på tråden Vilken Iphone ska jag köpa?