• Anonym (Mizzy­883)
    Sun 11 Oct 2020 12:53
    5917 visningar
    141 svar
    -9 +1
    141
    5917

    Hur få bort hans sexlust?

    Hej alla forummedlemmar

    Jag lever i ett förhållande (gift) sedan rätt många år där vi har ett barn tillsammans. Vårt förhållande är stabilt och bra på de flesta sätt om det inte vore för hans ständiga sexlust. Själv är jag klar med sex. Jag har aldrig haft speciellt hög sexlust och idag är den obefintlig. Det betyder inte att jag inte trivs och känner kärlek, ömhet och allt det där för min man. Men jag vill bara inte ha sex. Jag onanerar inte heller. Gjorde inte det speciellt ofta tidigare heller. 

    Men vi har ett bra liv tillsammans. Vi bor vackert i ett attraktivt område. Vi älskar vårt barn och vi har en aktiv fritid med resor, umgänge träning osv. Han tjänar bra och jag har ett jobb som jag tycker är kul och inspirerande. 

    Men det som ständigt förmörkar solen är hans sexlust. Om han fick som han ville skulle vi nog ha sex varje vecka. Jag vet att det ofta anses som normalt i ett förhållande. Men jag vill helt enkelt inte. Han får gärna onanera om han vill bara jag slipper se, höra eller märka när han gör det. Han får sköta det diskret och snyggt. Och iom att jag har bestämt mig för att inte ha sex längre så har vi naturligtvis inte det heller. Jag kommer däremot aldrig att acceptera att öppna upp förhållandet och ge ok på att han har sex med någon annan. Skulle han ta sig en hemlig älskarinna så är det definitivt slut.

    Återstår då att göra något åt hans sexlust om vi skall fortsätta att vara tillsammans. Och det vill vi båda.

    Vad gör man då? Hur kan jag ordna så att hans sexlust försvinner? Finns det något preparat eller speciell mat, dryck eller ingredienser som tar bort sexlusten? Jag kan tänka mig att jobba på det här under en tid och sakta föra in det i matlagningen så att han plötsligt en dag är på samma nivå som jag. Och det han inte har behov av kommer han ju inte att sakna.

    Hjälp mig. Ge mig tips och förslag. 

  • Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?
  • Tue 13 Oct 2020 15:15
    +1
    Anonym (Mat som dampar) skrev 2020-10-12 09:15:17 följande:

    Maten som dodar din sexlust: www.mabra.com/relationer/maten-som-dodar-din-sexlust-8-livsmedel-att-se-upp-for/

    10 livsmedel som tar dod pa sexlusten: www.svd.se/10-livsmedel-som-tar-dod-pa-sexlusten

    En gammal trad med samma amne: www.familjeliv.se/forum/thread/33910737-tips-for-att-minska-sexlusten


    Varför hjälper du den bindgalna trådstarterskan med hennes befängda vidrigheter?
  • Tue 13 Oct 2020 15:16
    Anonym (Kkf) skrev 2020-10-12 10:39:31 följande:
    Blir ju väldigt fel när hon inte säger varför. Det kan ju bero på något. Ecajt vad måste hon kanske inte säga men, vad.
    Fast oavsett vad det beror på så finns det inget försvar vare sig för den vidriga inställning hon valt eller den fullständigt bindgalna plan hon vill ha hjälp med. Hoppas karln sticker fort som attan och träffar någon som har vett att uppföra sig som folk istället för att bete sig som ett komplett as.
    Anonym (Mat som dampar) skrev 2020-10-12 09:15:17 följande:

    Maten som dodar din sexlust: www.mabra.com/relationer/maten-som-dodar-din-sexlust-8-livsmedel-att-se-upp-for/

    10 livsmedel som tar dod pa sexlusten: www.svd.se/10-livsmedel-som-tar-dod-pa-sexlusten

    En gammal trad med samma amne: www.familjeliv.se/forum/thread/33910737-tips-for-att-minska-sexlusten


    Varför hjälper du den bindgalna trådstarterskan med hennes befängda vidrigheter?
  • Tue 13 Oct 2020 15:18
    Anonym (Livia) skrev 2020-10-12 11:22:49 följande:
    EpicF skrev 2020-10-12 10:44:22 följande:
    Och ändå vill du tvunga honom till något han inte vill...
    Anonym (usch) skrev 2020-10-12 11:08:47 följande:
    Jag misstänker att hon inte älskar honom egentligen.
    Men skärp er va? Ni låter ju inte riktigt kloka. Hans sexliv är faktiskt inte TS ansvar. Vill hon inte ha sex måste hon inte ha det. Hon måste inte heller öppna upp förhållandet och låta honom ha sex med andra. Vill han ha sex med andra får han först lämna förhållandet med TS. Han är ju inte tvingad att vara kvar där. Det är helt och hållet hans eget ansvar och beslut om han hellre väljer ett liv med TS än att ha sex.
    Nej, men då ska hon ge fan i att lägga sig sin mans sexliv. Plus det hon beskriver om hur hon planerat försöka manipulera hans lust smyg visar att hon har valt eller planerar att välja att vara ett vidrigt as.
  • Tue 13 Oct 2020 15:19
    Anonym (Livia) skrev 2020-10-12 11:37:24 följande:
    Fast det är det inte. Blir det ohållbart för honom att leva utan sex är det hans ansvar att lämna förhållandet med TS. 

    Och följer man din logik lär väl samma sak gälla honom? Om han verkligen älskar TS ska väl han vilja ändra situationen? Fattar du inte hur sjukt det låter när ni alla kacklar på om att det enbart är upp till TS och att hon är så ego som inte låter hennes man ligga med andra? Att han säkert är otrogen mot henne, för hans löften om "i nöd och lust" gäller visst inte längre när sex inte längre finns på bordet? 
    TS har som sagt valt att bete sig vidrigt, hon borde inte ha någon relation alls tills hon lärt sig att bete sig som folk.
    Anonym (Livia) skrev 2020-10-12 11:22:49 följande:
    EpicF skrev 2020-10-12 10:44:22 följande:
    Och ändå vill du tvunga honom till något han inte vill...
    Anonym (usch) skrev 2020-10-12 11:08:47 följande:
    Jag misstänker att hon inte älskar honom egentligen.
    Men skärp er va? Ni låter ju inte riktigt kloka. Hans sexliv är faktiskt inte TS ansvar. Vill hon inte ha sex måste hon inte ha det. Hon måste inte heller öppna upp förhållandet och låta honom ha sex med andra. Vill han ha sex med andra får han först lämna förhållandet med TS. Han är ju inte tvingad att vara kvar där. Det är helt och hållet hans eget ansvar och beslut om han hellre väljer ett liv med TS än att ha sex.
    Nej, men då ska hon ge fan i att lägga sig sin mans sexliv. Plus det hon beskriver om hur hon planerat försöka manipulera hans lust smyg visar att hon har valt eller planerar att välja att vara ett vidrigt as.
  • Tue 13 Oct 2020 15:24

    Det återkommer eftersom du skriver det i trådstarten, att du sedan backar när du får skit för dina dumheter, visar ju mest att du inte står för ditt ord.


    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-11 16:14:10 följande:

    Men bara för att det ständigt återkommer här bland svaren så skall jag tala om rakt och tydligt att jag inte tänker blanda ner något i hans mat eller lura i honom något utan hans vetskap. Bra då?

    Men istället för att bara sitta och vänta på något som inte  händer eller förändras så är det väl bra att jag själv är aktiv och börjar ta fram åtgärder.


  • Tue 13 Oct 2020 15:25

    Prova att gå upp 20 kg i vikt ?
    Ganska effektivt om du frågar mej

  • Tue 13 Oct 2020 15:26
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-12 09:35:34 följande:
    Ja...men jag vill ju inte ha honom deprimerad. Jag vill ha honom glad och nöjd. 

    Ett öppet förhållande är inget jag kan tänka mig. Jag vill inte att han har sex med någon annan heller och att han träffar andra kvinnor intimt. Visst ser jag en risk i det att det kan utvecklas till något mer. Och det vill jag ju inte. 

    Men om nu sex är så livsavgörande för honom att han väljer att splittra familjen och vår gemensamma framtid för att få knulla så kan jag ju inte hindra honom att göra slut och söka "lyckan" någon annan stans. Men han verkar ju (tack och lov) inte tänka så. 

    Det är du som väljer att splittra och söndra familjen i så fall eftersom du väljer att bete dig orimligt, oresonligt och oförsvarligt och sätter dina behov i centrum och skiter fullständigt i hans. Förutom de fullständigt bindgalna aktiviteter och bedrägliga beteende du i din trådstart säger dig planera att utföra för att ytterligare kränka din man. Skärp dig.-
  • Tue 13 Oct 2020 15:27
    felix le chat skrev 2020-10-13 15:25:45 följande:

    Prova att gå upp 20 kg i vikt ?
    Ganska effektivt om du frågar mej


    Ja, eller så kan TS prova att bete sig som folk.
  • Tue 13 Oct 2020 15:33
    felix le chat skrev 2020-10-13 15:25:45 följande:

    Prova att gå upp 20 kg i vikt ?
    Ganska effektivt om du frågar mej


    Fast nu så frågar ingen dig. 
  • Tue 13 Oct 2020 15:34
    Cavill skrev 2020-10-13 15:33:25 följande:
    Fast nu så frågar ingen dig. 
    TS frågar väl alla i tråden/på forumet?
  • Tue 13 Oct 2020 16:00
    Cavill skrev 2020-10-13 15:33:25 följande:

    Fast nu så frågar ingen dig. 


    Vem frågade dig om vem TS frågade förresten?
  • Tue 13 Oct 2020 16:15
    Nomanisanisland skrev 2020-10-13 16:00:30 följande:
    Vem frågade dig om vem TS frågade förresten?
    Handlar denna tråden om dig eller ts? För nu är det lite väl mkt svammel från dig. 
    Sitt på händerna ett tag. 
  • Tue 13 Oct 2020 16:44
    Cavill skrev 2020-10-13 15:33:25 följande:
    Fast nu så frågar ingen dig. 
    Håll god ton
    Förväntar mej att kristet uppförande
  • Tue 13 Oct 2020 16:51
    +1
    Cavill skrev 2020-10-13 16:15:37 följande:
    Handlar denna tråden om dig eller ts? För nu är det lite väl mkt svammel från dig. 
    Sitt på händerna ett tag. 
    Att döma av trådstarten så handlar den om två saker: dels att TS har valt att förstöra sitt förhållande genom att vara orimlig och oresonlig och dels att hon vill ha hjälp att ytterligare manipulera och föra sin stackars man bakom ljuset genom att bete sig som ett as. Har man valt att vara sådan, får man nog finna sig i mothugg.
  • theoth­erone
    Tue 13 Oct 2020 17:11

    Men inte i spam. Tagga ner.

  • Tue 13 Oct 2020 17:11
    Anonym (Mizzy883) skrev 2020-10-12 09:32:41 följande:
    Jag skulle nog se det som att det är vår obalans som gör att förhållandet spricker. Att vi inte är kompatibla i våra prioriteringar och behov. Helt enkelt. 
    Fast det är ju inte sant. Det är ju du som valt att vara helt oresonabel.
  • Tue 13 Oct 2020 20:22
    +1

    Men skaffa katt istället om du inte begriper vad en karl ska vara bra till.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Wed 14 Oct 2020 08:39
    Themis skrev 2020-10-13 20:22:49 följande:

    Men skaffa katt istället om du inte begriper vad en karl ska vara bra till.


    Så en man är bara bra att ha till sex...eller vad menar du?

    Inget annat utbyte i en relation med en man?
Svar på tråden Hur få bort hans sexlust?