• Lippstick2016

Inga symtom LÄNGRE!

Är gravid i vecka 11+1 men för några dagar försvann symtomen helt. Inget illamående eller ont i brösten. Kan inte låta bli att ha katastrof tankar tänker på detta konstant. Har ett ultraljud inbokat om 10 dagar =( känns som evigheter dit.

• Svar på tråden Inga symtom LÄNGRE!
  • Anonym (..)

Hur går de föresten med dina symptom fått dem tillbaka?

• Anonym (..)

Ah nej samma här :(

Idag fick jag meddelande att de måste boka om mitt ultraljud också först var de 3 e november och nu 19 e november känns ännu värre nu så måste försöka få tag på en tid privat.

Jag vet inte om jag har nått jag är mer sugen på faktiskt har dock saker jag inte kan äta typ ägg har alltid ätit ägg men det går inte just nu och lax kan vara motigt haha

Sjdå?

• Lippstick2016

Åh så drygt men vet du i Göteborg så finns de ett ställe som heter barnmorskegruppen kostar 700 tror de ska vara en av dem billigaste. Det är iaf en lättnad att få veta att allt är ok.

Haha men de är ju ett symtom =D jag äcklas av grädde tårtor o bakelser typ haha

• Anonym (..)

Åh vad bra måste kolla in det, tack för tips :D

Haha ja de kanske de är ;)

Men ändå bra ju då trycker du inte i dig sånt iallafall, är inte så förtjust i sånt jag häller :D

• Favolosa

Jag hade liknande upplevelse. När jag var i vecka 11+0 så mådde jag plötsligt också bättre. Illamåendet var borta och brösten var inte längre så brutalt ömma som tidigare. Jag gjorde ett UL privat i v 11+4 och allt var bra!

Nu är jag i v. 23+3 och har en pigg lite kille i magen.

Att symptomen avtar runt v 11 är inte ovanligt. Dels blir symptomen mildare och dels vänjer man sig samtidigt så det känns som alla symptom är helt borta.

Jag förstår din oro men försök att glädja dig över att du mår bättre! Och kolla om det finns någon privat klinik inom rimligt avstånd där du kan göra ett UL.

• Lippstick2016

Uppdaterar här... Vart på ultraljud idag 12±5 fostret mådde bra. Så man kan va gravid utan några vidare syntom =D

• Anonym (..)

Åhh vad kul, då kan du oxå pusta ut nu!!

Jag bokade faktiskt privat tidigt ultraljud i måndags på det stället du tipsade om, var så sjukt nervös.. fick världen bästa och mysigaste barnmorska och allt såg bra ut med hjärnaktivitet och den var precis dem måtten som skulle vara i den veckan jag är i 9+6 och som du sa jag har ju inte haft några symptom alls typ så håller med allt kan vara bra ändå :) hoppas allt går bra nu efter detta. Och extra plus så fick min sambo följa med in.

• Lippstick2016

Åh så skönt att höra ändå. Jag har läst att har man sett hjärtaktivitet osv e chansen för missfall mycket mycket liten. Så att pusta ut och slappna av det är det bästa du kan göra och jag med. Så nu vet vi ju faktiskt att man behöver inte alltid känna så mycket för att faktiskt vara gravid. Varje graviditet är unik! Förresten du va frisör? Är det ok att färga håret när man är gravid? Står så mycket olika överallt =/

• Anonym (..)
    Lippstick2016 skrev 2020-10-21 23:05:53 följande:

Åh så skönt att höra ändå. Jag har läst att har man sett hjärtaktivitet osv e chansen för missfall mycket mycket liten. Så att pusta ut och slappna av det är det bästa du kan göra och jag med. Så nu vet vi ju faktiskt att man behöver inte alltid känna så mycket för att faktiskt vara gravid. Varje graviditet är unik! Förresten du va frisör? Är det ok att färga håret när man är gravid? Står så mycket olika överallt =/

Så skönt, ja nu får vi slappna av för en stund iallafall.. haha

Jag har hört de också förut, hoppas det stämmer!

Jag vet att det är många olika åsikter om färgning när man är gravid, jag skulle ändå säga att man bör var lite försiktig iallafall med färg som skall ner i botten.

Slingor är du ju inte ner i botten och kletar. Fast jag har kollega som helblekte håret när hon var gravid och har några få kunder som färgar håret trots gravida och det har gått bra endå. Brukar du färga hela håret:)?
  • Lippstick2016

Aha hmm svårt beslut de där. Om något skulle hända kanske av helt andra anledningar med så skulle jag anklagat mig själv om jag färgade håret. Sån ångest grej. Jag brukar köra en helfärgning men behöver bara färga utväxten och jag tror min frisör lägger i blekning för jag har mörkt hår o brukar färga till ljust brunt. Kanske gör de senare när man kan känna bebisen då kan man ha lite koll iaf att allt fortfarande står rätt till. Förresten är detta din första graviditet?

• Anonym (..)

Aha hmm svårt beslut de där. Om något skulle hända kanske av helt andra anledningar med så skulle jag anklagat mig själv om jag färgade håret. Sån ångest grej. Jag brukar köra en helfärgning men behöver bara färga utväxten och jag tror min frisör lägger i blekning för jag har mörkt hår o brukar färga till ljust brunt. Kanske gör de senare när man kan känna bebisen då kan man ha lite koll iaf att allt fortfarande står rätt till. Förresten är detta din första graviditet?

Ja jag håller med, vänta lite är nog klokt!

Jag står ju i dessa kemikalier dagligen och det känns inte så hälsosamt häller nu när jag är gravid..

Vad jobbar du med, är det ett krävande jobb? :)

Ja detta är min första så allt är väldigt nytt för mig, sjdå är det din första :)?

• Lippstick2016

Kan förstå den oron med =/ inte lätt dehär. Jag är faktiskt mamma ledig just nu. Min minsta var bara 9 månader när jag blev gravid igen. Men annars jobbar jag som undersköterska. Tror inte jag kommer gå tillbaka lider redan av fruktansvärd foglossning =( detta blir mitt tredje barn sen är familjen komplett =D

• Anonym (..)

Ja det lite läskigt men kanske kan minska ner på färgningar sen :)

Ahh men vad mysigt, då är du ju rutinerad och vet precis vad som väntar :D

Du har väl inte en lugn stund kan jag tänka mig ;)

Har alla dina graviditeter varit lika varandra så här långt :)?

Förstår dig hade inte häller gått tillbaka om jag hade haft samma, det är ju inte mindre att göra nu i Corona tider häller.

• Lippstick2016

Ja precis haha ja vakna nätter 2 timmar sömn per natt ibland blir jag chockad över mig själv att jag ska göra allt detta igen. Meeen sen är jag iaf klar. Nä alla graviditeter varit så olika så det jag själv lärt mig är att varje graviditet är unik =D

• Anonym (..)

Haha ja kan bara tänka mig, antar du får passa på att sova små stunder mitt på dagen när tillfället ges.

Ja det verkar som alla har olika upplevelser med graviditeter, bra att veta ändå! :)

• Lippstick2016

Vilket är typ aldrig haha min minsta sover en gång om dagen o då måste man hinna med så mycket som inte blivit gjort. Blivit van att sova lite =p vad är ditt priliminära bf?

Svar på tråden Inga symtom LÄNGRE!