• erikaABC

Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?

Om din partner är otrogen, skulle du vilja att någon berättar det för dig? 
    Din partner är otrogen och någon annan har upptäckt din partner (eller den som personen är otrogen med), skulle du vilja att personen berättade för dig ? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-10-18 10:58:58 följande:
    Jag har berättat för en annan kompis en gång och se då var jag den elaka som bara ville förstöra. Jag fick henne, hennes man och våra gemensamma vänner emot mig... Har hittat andra vänner idag och vet inte om någon annans lycka är värd min.
    Fast det säger ju mer om dem än om dig.
    Jag har varit i din väninnas situation och fick det ebrättat för mig av ett par vänner.
    Jag blev inte arg på dem för att de berättade. Snarare tvärtom. Jag blev tacksam.
    Jag fick också veta att några andra vänner vetat om det utan att berätta.
    De blev jag desto mer besviken på.
    Det kändes som ett dubbelt svek att dels bli bedragen och dels att få veta att andra vetat om det utan att berätta.
    De flesta vill trots alt veta.
    Så försök att inte basera ditt beslut på dina fd vänners agerande.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-10-18 10:59:42 följande:
    Är nog lite feg när det kommer till att helt vända upp och ner på folks liv!
    Men det är ju inte du som gör det. Det är din väns man.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (...) skrev 2020-10-18 00:03:16 följande:

Vågar inte ta det med honom men funderar på att skicka ett anonymt sms till henne...

Ja det tycker jag absolut du ska! Då får hon upp ögonen för det och blir uppmärksam. Skriv dock så utförlig du kan i smset/brevethur du sett honom vara otrogen och med vem, när osv, större chans att hon tror på det då. Skriv även att du berättar för att hon förtjänar att veta och förtjänar bättre osv (så hon inte får för sig att smset är ondsint och bara vill förstöra) Om hon inte tror på det först så lär hon i alla fall vara mer uppmärksam på sin partner framöver.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2020-10-18 11:39:29 följande:

Fast det säger ju mer om dem än om dig.

Jag har varit i din väninnas situation och fick det ebrättat för mig av ett par vänner.

Jag blev inte arg på dem för att de berättade. Snarare tvärtom. Jag blev tacksam.

Jag fick också veta att några andra vänner vetat om det utan att berätta.

De blev jag desto mer besviken på.

Det kändes som ett dubbelt svek att dels bli bedragen och dels att få veta att andra vetat om det utan att berätta.

De flesta vill trots alt veta.

Så försök att inte basera ditt beslut på dina fd vänners agerande.

Jag förstår dig absolut men det är ändå svårt att förbise det som redan hänt. Man lär av sina erfarenheter och jag orkar inte byta umgänge igen, eller, jag vill inte. Däremot anser jag att hon bör få veta så på något sätt ska jag uppmärksamma henne på det...
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2020-10-18 11:39:58 följande:

Men det är ju inte du som gör det. Det är din väns man.

Jo, jag vet! Men ibland skjuter folk budbäraren...
  • Anonym (...)
    Anonym (Elin) skrev 2020-10-18 13:14:16 följande:

Ja det tycker jag absolut du ska! Då får hon upp ögonen för det och blir uppmärksam. Skriv dock så utförlig du kan i smset/brevethur du sett honom vara otrogen och med vem, när osv, större chans att hon tror på det då. Skriv även att du berättar för att hon förtjänar att veta och förtjänar bättre osv (så hon inte får för sig att smset är ondsint och bara vill förstöra) Om hon inte tror på det först så lär hon i alla fall vara mer uppmärksam på sin partner framöver.

Tack för bra tips!
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-10-18 16:12:49 följande:
    Jag förstår dig absolut men det är ändå svårt att förbise det som redan hänt. Man lär av sina erfarenheter och jag orkar inte byta umgänge igen, eller, jag vill inte. Däremot anser jag att hon bör få veta så på något sätt ska jag uppmärksamma henne på det...
    Jag förstår att du tycker det känns svårt.
    Men försök att inte tänka på det dina fd vänner gjorde.
    Det var bara barnsligt och inget som riktiga vänner gör.
    Om du känner din vän tillräckligt väl så borde du veta om hon vill veta.
    Anonym (...) skrev 2020-10-18 16:13:29 följande:
    Ja,och det är fel.
  • Bjoer
    Anonym (...) skrev 2020-10-17 12:12:37 följande:
    Nä, klart jag inte vill!
    Dåså. Berätta. Enda anledningen till att du inte berättar just nu är att det finns en risk att det drabbar dig för att du väntat så länge. Det är alltså egoism och självbevarelsedrift som gör att du inte berättar. Du är rädd att ni inte ska vara vänner längre eftersom hon samtidigt kommer få reda på att du vetat så länge utan att sagt något. Men är det verkligen riktig vänskap från ditt håll ifall du tycker det är viktigare än att se till att din vän inte blir bedragen vecka ut och vecka in?
  • Bjoer
    Anonym (...) skrev 2020-10-18 10:58:58 följande:
    Jag har berättat för en annan kompis en gång och se då var jag den elaka som bara ville förstöra. Jag fick henne, hennes man och våra gemensamma vänner emot mig... Har hittat andra vänner idag och vet inte om någon annans lycka är värd min.
    Mjo, så blir det ibland när man inte blir trodd. Folk har svårt att tro att den andra kan göra något sådant och då är enda förklaringen att den som berättar försöker förstöra något. Det är av samma anledning som folk stöttar män som är anklagade för våldtäkt och börjar mobba den som blev våldtagen. Det är lättare att tro att någon ljuger än att någon våldtagit något, eller i det här fallet, varit otrogen.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (...) skrev 2020-10-18 16:13:54 följande:
    Tack för bra tips!
    Hur har det gått? {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (...) skrev 2020-10-18 16:13:29 följande:
    Det kan hända att någon riktar ilskan mot fel person. Sånt händer i andra fall än bara otrohet, så det kanske inte är så konstigt att vissa agerar så. Tonåringar kan agera sitt dåliga mående mot sina föräldrar, en som har en dålig period på jobbet kanske agerar sin ilska mot sin partner. Inte för att det är rätt och det vet de säkert innerst inne, men det är nog mänskligt att ibland agera irrationellt.

De flesta brukar tänka efter när de lugnat ner sig lite efter ett chockbesked.
  • Anonym (...)
    Anonym (Elin) skrev 2020-10-21 22:11:04 följande:

Hur har det gått? 

Inte alls...
Svar på tråden Om din partner är otrogen, vill du att någon berättar det för dig?