Anonym (Pengar) skrev 2020-10-15 13:11:21 följande:
Men va stolt över att du har planer att du försöker ordna upp det fast att de är längre fram i livet?
Vad är det som du inte har råd med nu? Rannsaka dig själv om det verkligen är en så stor grej så att du inte behöver känna dig stolt?
Får jag fråga vad du har över varje månad?
Känner du dig inte stolt över dig själv eller barnen att du inte kan ge dem allt de vill ha? eller just titeln ensamstående?
Ja jag försöker vara stolt och ibland är man ju stolt speciellt över att man fixar det så barnen alltid får det dem behöver trots att ekonomin är som den är.
Det är väl framförallt mig själv jag inte är stolt över, att man hamnat i denna situationen till att börja med, hade man inte vart för snäll och mesig och tänkt mer på sig själv när man levde ihop med exet så hade situationen sett rätt så annorlunda ut idag, kanske inte en enorm skillnad så men helt klart skillnad till det bättre. Men men försöker tänka framåt istället :)
men sen är det svårt ibland speciellt när man känner stressen över att man aldrig riktigt får alla bitar i livet att passa ihop. Lite olika hur mycket det blir på en månad beror på hur mycket kväll och helg jag jobbar och vissa månader har det ju blivit vabb i princip varannan vecka.
Sen är det jobbigt att inte ha råd med bil just nu, vilket innebär att man får släpa runt barnen i ur och skur vilket man kan få väldigt dåligt samvete över, framförallt nu när det börjar bli kallt. :/