• Totalt vilse

Hur ofta har ni sex som småbarnsföräldrar?

Jag är bekymrad över min och min mans relation. Vi har varit tillsammans i ca 13 år, gifta sedan 6 år. Idag har vi två små barn på 4 och 2 år. Men, problemet som jag upplever i vår relation är att det inte finns någon attraktion mellan oss. Den har aldrig varit särskilt stark, istället har vi haft fantastiskt roligt ihop och han är min bästa vän Sedan barnen kom har vi haft sex väldigt sällan. Sedan barn nummer två har vi inte haft sex alls, vilket innebär att det är ca tre år sedan vi sist älskade med varandra. Det känns nästan absurt. Jag har försökt ta upp ämnet och han håller med om att så borde det inte vara, men att han är trött och sliten. Jag är ju det också, men jag känner mig mer och mer fundersam. Ska det vara så här? Är det så här att vara småbarnsförälder?

Jag saknar inte nämnvärt att ha sex med honom heller, vilket inte heller känns bra.

Vad tycker ni? Hur ser erat samliv ut när man har små barn?

• Svar på tråden Hur ofta har ni sex som småbarnsföräldrar?
  • Anonym (Been there (man))

Jag trodde inte att det var möjligt för mig att vara utan sex i 1,5 år. Men det var det

Det började redan efter befruktning. Jag tappade intresset och började istället "nesta" så in i bomben.

När underverket väl föddes så halkade sex ned ytterligare på intresseskalan.

Vi gled ifrån varandra stegvis. En dag på semestern så lyckades vi börja igen. Körde på kanske ett år med långt mellan samlaren. Ca 1 månad .

När irritationen mellan oss steg över en viss nivå så gick det inte att reparera längre.

Vi skiljdes åt . Ganska skönt.

Träffade sedan en annan som hade barn på sitt håll.

Vi tog igen de tillfällena jag tidigare missat, det kan jag lova.

Våra misstag: sluta träffa andra människor, göra sig vardagssnygg.

Inte sova tillsammans (eftersom det var enklare att någon sov med bebis i detta fallet jag)

Hett tips: försök att hålla ett snyggt yttre om inte din man ser dig så kommer andra män att göra det.

ta initiativ, erotiska noveller, porr.

Om ni nu känner att det är viktigt att det är ni två.

Försök att vara subtil . Pressa en man kan bli en sak upplevelse .

Alternativt tvinga dig på honom men då får du nog vara ganska pirrig, liksom för att chockstarta systemet.

Men sedan så kan du ju också fråga dig om ni älskar varandra , finns attraktion ?

Kan vara skönt att separera innan barnen blir för medvetna.

Tvinga barnen att växa upp i ett kärlekslöst förhållande där föräldrarna mera är som två lärarvikarier i Eccoskor som avbryter varandra och inte uppskattar ledigheter eller liknande tillsammans känns minst lika trist.

• Totalt vilse

Tack för alla inlägg! Intressant att läsa.

Alla relationer ser ju olika ut och likaså sexlivet. Problemet för mig är attraktionen inte finns där. Vet inte om den ens var särskilt stark från början. Vi har en fantastisk vänskapsrelation, men jag börjar mer och mer känna att det inte räcker för mig. Jag vill ha mer av en relation, men jag har egentligen ingen lust att ha sex med min man. Att separera känns långt bort, samtidigt undrar jag hur länge jag orkar leva så här...?

• Johan70

Även om man inte har sex (man kanske inte orkar) så kan man vara intim ändå. Kramas, pussas, smekas.

Totalt vilse skrev 2020-11-02 10:29:23 följande:

Tack för alla inlägg! Intressant att läsa.

Alla relationer ser ju olika ut och likaså sexlivet. Problemet för mig är attraktionen inte finns där. Vet inte om den ens var särskilt stark från början. Vi har en fantastisk vänskapsrelation, men jag börjar mer och mer känna att det inte räcker för mig. Jag vill ha mer av en relation, men jag har egentligen ingen lust att ha sex med min man. Att separera känns långt bort, samtidigt undrar jag hur länge jag orkar leva så här...?

Har precis brutit upp ur ett förhållande som endast byggdes på attraktion och vänskap. Det är inte heller allt. Man måste ha framtid tillsammans. Samma mål. Det blev så tydligt.
  • Underhill
    Totalt vilse skrev 2020-11-02 10:29:23 följande:
    Tack för alla inlägg! Intressant att läsa. Alla relationer ser ju olika ut och likaså sexlivet. Problemet för mig är attraktionen inte finns där. Vet inte om den ens var särskilt stark från början. Vi har en fantastisk vänskapsrelation, men jag börjar mer och mer känna att det inte räcker för mig. Jag vill ha mer av en relation, men jag har egentligen ingen lust att ha sex med min man. Att separera känns långt bort, samtidigt undrar jag hur länge jag orkar leva så här...?

Tills barnen är tillräckligt stora...eller lämnar boet kanske?
  • Anonym (Fyrbarnsmamma)

Vi har barn mellan 2-15 år och har sex ca varannan-varje dag. Typ alltid iaf varje dag fre-sön. Allt från snabbisar en morgon eller kväll till längre stunder med förspel, varmrätt och eftermys...

Men hade en kris efter andra barnet och till slut blev det psykolog och samtal. Obefintligt sexliv... allt var ganska mörkt och funderade på skilda vägar.

Men vi båda jobbade på förhållandet, egentid och vuxentid...

Efter 5 tuffa år Började det vända ordentligt och plötsligt kom barn 3 och svetsade oss samman mer än tidigare.

• Anonym (2bsrn)

2 barn en på 3 och en på 6 år

Blir sex varannan dag typ

Men våra barn sover själva

• Anonym (Kalle)

En gång i halvåret om jag har har tur. men oftast blir det mer sällan än så. frugan säger att det beror på henne och inte mig. men jag är ingen idiot. klart jag hör henne i duschen. senast idag. tillfredsställer sig själv. så det är mig det är fel på. hatar att inte min fru vill något. skulle jag inte kyssa eller uppvakta henne så skulle vi bara vara kompisar som bor ihop med barn. skikt deprimerande. varför lever man? jo för sina barn endast. men att jag mår så sjukt dåligt över det hjälper inte att säga till henne. vi har pratat pm det så många gånger och hon ändrar sig aldrig. jag älskar henne. men hon visar inget tillbaka. fasar för fars dag och det falska i att låtsas att allt är bra. när jag mår som skit. äh. nu skrev jag lite väl mycket. jag älskar min fru. önskar bara hon gjorde det tillbaka. eller ville experimentera eller nått. video, bilder, leksaker, rollspel. vad som helst.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (SällanSexaren)

Vill bara inflika om någon ser denna tråd att majoriteten (60%) par har sex 2ggr/mån eller mindre. Denna tråd är alltså totalt överrepresenterad av dom som har sex ofta. 

Stackars TS dom blev bombade med par som har sex hur mycket som helst. Själv tycker jag det är totalt normalt att ha väldigt väldigt lite sex under småbarnsåren. Om båda vill: inget alls är OK! Skulle dock att råda alla som har problem och vill ha mer sex att gå i terapi. Av egen erfarenhet är det inget man bara löser som par då det kan finnas mycket lösningar och besvikelser som gör att man tappar attraktionen även om båda vill mer.

Svar på tråden Hur ofta har ni sex som småbarnsföräldrar?