• Anonym (Psykfall)

Tjej___ Hadu du kunnat bo särbo med en kille du gillar i flera års tid eller för alltid?

Hade du kunnat tänka dig att bo särbo med en kille i flera års tid eller för alltid?

Ponera att du träffar en kille/man som du tycker är snäll, attraktiv, rolig, heltidarbete osv. Han har de egenskaper du söker. Men det finns 1 problem: Han har psykiska besvär och vill därför att ni bor var för sig i egna boenden. Anledningen till att han vill att ni bor var för sig är att han inte vill riskera att du blir indragen eller involverad i hans psykiska ohälsa, eftersom det blir för tärande och slitsamt för dig och relationen. Hur hade du ställt dig till det?
    Han vill att ni träffas och sover över hos varandra, men inte delar samma boende.

1. Hade du kunnat tänka dig att inge ett sådant förhållande, fastän ni kanske aldrig kan flytta ihop?

2. Hade du kunnat tänka dig att skaffa barn med samma person?   
  • Svar på tråden Tjej___ Hadu du kunnat bo särbo med en kille du gillar i flera års tid eller för alltid?
  • Mimosa86
    Anonym (Affe Afghan) skrev 2020-10-22 16:42:46 följande:

FL är helt fel ställe att framförs frågan på. Män utan arbete, med psykiska problem eller som inte begått sexualdebut saknar människovärde enligt de fina kvinnorna med god värdegrund.

Hmmmm hur tänker du nu? FL svämmar över av trådar från desperata kvinnor som skaffat barn med våldsamma män, otrogna män och män med psykisk ohälsa.

Och dommen från män överlag i dessa trådar är att dessa kvinnor får skylla sig själva som går och ynglar av sig med dessa män när det finns så många bra män därute som aldrig får chansen.

Hur ska ni ha det egentligen?

Skaffar jag barn med en man med psykiska besvär så får jag skylla mig själv. Jag valde fel.

Väljer jag från start bort en sådan man då har jag kass människosyn och ett mansförakt?

Jisses..
  • Jemp

Jag hade nog kunnat tänka mig ettt samboförhållande framöver om jag separerade idag, nu när jag har de barn jag vill ha ser ju målen med en relation delvis annorlunda ut.

Hade absolut inte skaffat barn i det läget.

• mari123

Särbo. Toppen. Förhållandet blir livslångt för man nöter inte på varandra.......MEN liksom skaffa barn med en "distansman"? NÄ

• Anonym (Pop)

Varför vill han skaffa barn om han psykiska hälsa är så dålig? Tyder på dålig självinsikt.

• Anonym (nej)

Absolut inte, har en man med narcissistiska drag idag och jag kommer aldrig vilja bo ihop men någon man efter denna tragiska man.

Skulle jag träffa någon som har psykiska besvär så skulle han gå bort. Aldrig igen.

Särbo med en vettig man, ja.

• Anonym (nej)
    Anonym (dra på trissor - hon är naken) skrev 2020-10-22 16:22:43 följande:
    Mrs Moneybags skrev 2020-10-22 16:12:29 följande:

Jag kan gärna bo särbo med någon, men nej, jag vill inte vara tillsammans med någon som har psykiska besvär och jag vill absolut inte ha barn med en sådan person. 

Älska en psykisk sjuk person - absolut! Det är en helt annan sak. För ett fungerande förhållande däremot bör man vara någorlunda stabil, vilket han kanske är om han har bra medicinering och annan hjälp. Den här mannen du talar om verkar vara både mogen och godhjärtad som inte vill utsätta dig för något jobbigt. Jag skulle försöka förbli vänner. 

Cornellia skrev 2020-10-22 14:39:18 följande:

1. Nej

2. Absolut inte

Här har ni en ärlig kille som är uppriktig, sedan får han bara nej och skit. Vara vänner m.m. Inte konstigt att så många döljer och väljer att ljuga om sina problem. Någon sa en gång "man kommer ingen vart på att vara ärlig". Tror personen som kom på det hade rätt. 

Har man ingen erfarenhet av psykiska problem så har man inte. Var bara glad för det. Men ditt inlägg är väldig genomskinligt.
    Jag har erfarenhet, det är för jobbigt och hela familjen är i kris pga detta. Ingenting blir hellre bättre hur jag än kämpar.
    Det enda som är att separera men då har jag dödshot på mig och alla som står mig nära som påföljd. Barnen ska jag absolut inte ha osv.
    Psykiska besvär kan vara skit att ha att göra med.

Alla håller inte på så som min man, men det finns en gemensam nämnare. Det drabbar inte bara den som har diagnosen. Det drabbar alla i närheten.
  • Anonym (K)

Nej och nej.

Men det beror inte på särboskapet.

• smulpaj01

Är det du ts som är den med psykisk ohälsa? Som vill ha barn men aldrig leva ihop?

I så fall hoppas jag att du går i behandling och att du snart mår bättre.

• Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Psykfall) skrev 2020-10-22 14:32:50 följande:
    Hade du kunnat tänka dig att bo särbo med en kille i flera års tid eller för alltid?

Ponera att du träffar en kille/man som du tycker är snäll, attraktiv, rolig, heltidarbete osv. Han har de egenskaper du söker. Men det finns 1 problem: Han har psykiska besvär och vill därför att ni bor var för sig i egna boenden. Anledningen till att han vill att ni bor var för sig är att han inte vill riskera att du blir indragen eller involverad i hans psykiska ohälsa, eftersom det blir för tärande och slitsamt för dig och relationen. Hur hade du ställt dig till det?
    Han vill att ni träffas och sover över hos varandra, men inte delar samma boende.

1. Hade du kunnat tänka dig att inge ett sådant förhållande, fastän ni kanske aldrig kan flytta ihop?

2. Hade du kunnat tänka dig att skaffa barn med samma person?   
    1) Om jag visste det redan innan - nej.
    2) Absolut inte!!
  • Mantrasina

1) Ja absolut. Hade tillochmed föredragit det.

2) Nej. Jag vill inte skaffa barn med någon alls, så det skulle inte vara aktuellt med den här killen heller.

• Physalis

Att bo särbo låter rätt trevligt. Att ens partner har såna psykiska besvär att denne aldrig kan bo tillsammans med någon annan men ändå vill ha barn stället jag mig tveksam till. Det låter som att den andra kommer få ta ett enormt ansvar över barnet och visst bli indragen och drabbad på olika sätt av den psykiska ohälsan.

Så teoretiskt och utan känslor inblandat är det ett stort nej på båda frågorna.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (.)
    Anonym (nej) skrev 2020-10-24 09:47:13 följande:

Har man ingen erfarenhet av psykiska problem så har man inte. Var bara glad för det. Men ditt inlägg är väldig genomskinligt.

Jag har erfarenhet, det är för jobbigt och hela familjen är i kris pga detta. Ingenting blir hellre bättre hur jag än kämpar.

Det enda som är att separera men då har jag dödshot på mig och alla som står mig nära som påföljd. Barnen ska jag absolut inte ha osv.

Psykiska besvär kan vara skit att ha att göra med.

Alla håller inte på så som min man, men det finns en gemensam nämnare. Det drabbar inte bara den som har diagnosen. Det drabbar alla i närheten.

Tack. Det är alltid naiva människor utan egen erfarenhet som tycker att psykisk ohälsa är väl inte så farligt. Det är de närmaste som får dra det tyngsta lasset runt den sjuke, bara den som sett det med egna ögon vet hur tungt det kan vara. Hoppas du och barnen reder er.
Svar på tråden Tjej___ Hadu du kunnat bo särbo med en kille du gillar i flera års tid eller för alltid?