Dragningskraft
Har så stark dragningskraft till en kvinna på jobbet. Fick barn för 4 månader sen, så har inte legat på ett halvår. Kan det vara därför jag dras till kollegan? Min fru vill inte ligga, onani hjälper inte tillräckligt. Vad gör man?
Har så stark dragningskraft till en kvinna på jobbet. Fick barn för 4 månader sen, så har inte legat på ett halvår. Kan det vara därför jag dras till kollegan? Min fru vill inte ligga, onani hjälper inte tillräckligt. Vad gör man?
Nja, fast det går ju åt båda hållen. Hon måste ju oxå förstå att sexbristen ÄR ett problem för förhållandet och att det inte kommer hålla i längden. Bara för att man själv tappat lusten så kan man ju inte förvänta sig att ens partner ska acceptera att leva i celibat så länge man själv känner för det.
De behöver sätta sig ner och prata ut ordentligt kring VARFÖR hon inte längre har lust och HUR de ska lösa problemet. Men för att det ska ske måste ju hon förstå att det ÄR ett problem för dem båda och inte bara för honom.
Om det vore killen som inte vill alltså.
Absolut, poängen är att hon måste förstå att det är problem för båda och inte bara för honom för det tror jag inte många gör. Eller rättare sagt man förstår nog det men eftersom man själv inte har lust så är ju sexbristen inte ett problem för en själv och då är det kanske ganska lätt att ignorera det.
Ja jag tjatade lite om det, bebis blev liksom 5 månader till slut utan att vi gjort det
Har nu haft en gång och var väl typ en mirakelkur mot dragningskraften
Berättade aldrig heller om det för nån
Nu kan det väl bara rulla på? Vad säger ni?
Varför ska vi män förvägras sex med andra kvinnor, när man känner sån dragning?
Svar: det behöver vi inte.
Livet är kort. Njut.
www.familjeliv.se/forum/thread/80665818-onaturligt-vara-monogam-som-man
När kvinnor har fått barn så flyttas deras fokus ifrån sex till att ta hand om barnet. Det är det viktigaste och sex blir rätt ointressant. Inte för alla men för många.
Kvar står mannen som inte har samma hormonella förändring. Hans lust är lika starkt som tidigare, desperationen växer för varje avvisning, och han kan inte förstå varför hon, som tidigare kanske var ett djur i sängen, nu lägger all sin tid på barnet. Inte ens ett barmhärtighetsligg blir det.
Detta förändras ibland, men det kan lika gärna förbli på samma sätt tills dess hennes kropp (sinne/hormoner) säger att det är dags att producera nästa barn.
I ett sånt här läge så kan han skaffa sig en älskarinna. Kommer det ut så blir han dömd moraliskt. "Han borde stå ut med tanke på den uppoffring frun gör för barnet".
Ibland tänker jag att hade vi levat i ett samhälle där fler kan skilja på sex och kärlek så hade vi haft färre skilsmässor. Har du en partner som vill mer än du så lätta på förbudet men var överens. Och dra inte hem någon sjukdom.
Att bli kåt på någon annan än sin partner är väl ändå faktiskt rätt så vanligt. Sen är det ju vad vi gör av det. Skulle ju va jävligt trist om du faktiskt sumpar hela ditt nya liv, ditt familjeliv, pga av lite kåthet och dragningskraft till en annan kvinna än din egen.
Steppa upp och ta ansvar och välkommen in i föräldraskapet. Du kommer lära dig att sätta dina egna behov i andra hand.
Surt? Nej då. Med god kommunikation och viljan att jobba på ett härligt sexliv så kommer det funka sjukt bra.
Själv var jag nog inte riktigt jävla kåt förrän jag kom tillbaka till jobbet från barnledigheten och började få ett socialt liv igen. Man klädde upp dig och började lite smått känna dig attraktiv igen. Det ligger hos kvinnan. Spelade ingen roll, iaf i mitt fall hur mycket maken bekräftade att han älskade mig och tyckte att jag var attraktiv. JAG kände det inte och JAG kände mig bara som mamma.
Och vad gör man när man är kåt och känner en dragningskraft till någon annan.., ? Finns två alternativ. Du väljer. Men låt dig först bara sätta dig in i konsekvenserna.
Ha de :)
I ett sånt här läge så kan han skaffa sig en älskarinna. Kommer det ut så blir han dömd moraliskt. "Han borde stå ut med tanke på den uppoffring frun gör för barnet".
Ibland tänker jag att hade vi levat i ett samhälle där fler kan skilja på sex och kärlek så hade vi haft färre skilsmässor. Har du en partner som vill mer än du så lätta på förbudet men var överens. Och dra inte hem någon sjukdom.
Ja som sagt, det är inte en fråga om vem som har rätt eller fel. Ingen har ju fel. Hon gör inte fel i att inte vilja ha sex, för vill hon inte så vill hon inte och precis som du skriver ska inte tvinga sig själv till det. Men TS har ju heller inte fel i att vilja ha sex och vara frustrerad över att inte kunna ha det med sin partner.
Det är snarare en fråga om att BÅDA måste förstå att de har ett problem i sitt förhållande som BÅDA behöver försöka lösa om de vill att förhållandet ska överleva. Och då räcker det inte med att TS ska fjäska för henne för att försöka få henne få henne att få lust. Hon själv måste inse att förhållandet kommer dö utan sex och vara lika drivande i att försöka hitta en lösning.
Ja jag tjatade lite om det, bebis blev liksom 5 månader till slut utan att vi gjort det
Har nu haft en gång och var väl typ en mirakelkur mot dragningskraften
Berättade aldrig heller om det för nån
Nu kan det väl bara rulla på? Vad säger ni?