• Anonym (Pris?)

Vad kostade era vigselringar?

Vad kostade vigselringarna?

Din?

Partnerns?

Vem betalade?

• Svar på tråden Vad kostade era vigselringar?
  • Lilyje

Min kostade inget då det är arvgods från hans mamma.

Hans kostade runt 3000

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • annabellelee

Min förlovningsring ca 6000 kr, vigselringen ca 3000kr. Hans vigselring ca 6000 kr. Jag betalade hans och han mina.

• Anonym (detvartiderdet)

När vi förlovade oss hade jag en enkel titanring, den kostade inte mer än några hundralappar. Min fru hade en solitär diamant ring i vitt guld, kostade ca 18 000 om jag minns rätt. 

Sen när vi gifte oss uppgraderade jag till tungsten för 2 000, och hon skaffade större diamant för nästan 60 000. 

Vi hade helt klart mer pengar att strössla med innan vi fick barn.. 

• Anonym (Alice)
    Anonym (.) skrev 2020-10-25 20:13:02 följande:
    Inte på familjeliv. Här är allt svindyrt och människor har alltid monsterlöner.
    Fast det stämmer ju inte. Kolla bara runt i tråden. Är väl knappt 3-4 stycken vars ringar kostade mer än 10k för bådas. Majoritetens ringar verkar ju vara rätt billiga. En har ju till och med påpekat att man ska väl "ringmärka sig för kärlek, och inte för bling", som om en dyr ring skulle vara dåligt. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Alice) skrev 2020-10-26 11:14:10 följande:
    Fast det stämmer ju inte. Kolla bara runt i tråden. Är väl knappt 3-4 stycken vars ringar kostade mer än 10k för bådas. Majoritetens ringar verkar ju vara rätt billiga. En har ju till och med påpekat att man ska väl "ringmärka sig för kärlek, och inte för bling", som om en dyr ring skulle vara dåligt. 
    Ett undantag gör ingen regel, den bekräftar regeln.
  • Anonym (Kvinna 39)

Våra vigselringar kostade 5000:- sammanlagt. Jag minns inte vad min diamantring kostade men mindre än den summan åtminstone.

• Anonym (Alice)
    Anonym (.) skrev 2020-10-26 11:33:23 följande:
    Ett undantag gör ingen regel, den bekräftar regeln.
    Men länka till trådarna du har sett då? För jag har inte sett några där svaren inte ser ut exakt som i den här. 
  • emmafrö

min förlovningsring ca 20,000
    Gifteringen ca 10 000
    Hans 8000

Vi betalade tillsammans då vi har delad ekonomi

• Anonym (Kvinna)

1500 + 10 000 för mina, han ville inte ha någon då han tyckte det var onödigt. Vi delade på konstaderna.

• Anonym (diamond)

Mina ringar är från min sida av familjen och skulle tro att de har ett värde på ca 60k+. Min man betalade för sin som kostade 6000kr

• Anonym (Anonym)

Våra kostade sammanlagt 20.000 kr

Han betalade för allt.

• Anonym (Jag)

Min 50 000 kr - han betalade, hans 12 000kr - jag betalade.

• Anonym (Ringarna)

Förlovningsringarna runt 800:- tillsammans, vi delade. Vigselringarna blev det 300:- för hans och 6000:- för min. Det ville han ge mig

• Anonym (9)

Våra kostade sammanlagt 9.000

Mina 6-7

Hans 2-3

• Wench85
    Anonym (Pris?) skrev 2020-10-25 17:05:29 följande:

Vad kostade vigselringarna?

Din?

Partnerns?

Vem betalade?

Förlovningsringarna kostade runt 1000 kr styck om jag minns rätt. Båda i titan och hans något dyrare pga storlek. Vigselringen köpte vi hos en juvelsrare som genom rabatthäfte gav 10% rabatt upp till 10 000. Jag minns det som att grundpriset var några tusen över det, kanske 13 000 eller något liknande, med en 1000 i rabatt då med kupongen. Vitt guld med tio små diamanter.

Vi har gemensam ekonomi så vi betalade tillsammans.
  • Anonym (L)

Båda för typ 1 500 kr. Vi betalade med gemensamma kontot.

• Bunny on speed

Tror min förlovningsring plus vigselring gick på ca 15000. Min mans ca 7000.

Vi betalade.

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Vad kostade era vigselringar?