• Anonym (Upprörd)

Känner mig lurad

Jag skulle beställa kläder och min man bad mig beställa till honom samtidigt så det inte blir dubbel frakt. Sagt och gjort och inget konstigt med det, men NU när sakerna har kommit så sa han plötsligt "du kan se det som en tidig farsdagpresent"... Så han tänker alltså inte betala tillbaka.

Han bestämde på så sätt både vad och för vilken summa han skulle få och med den lilla inkomst jag har så var det mycket pengar. Jag sa det, men han låtsades inte höra och har flera gånger tackat för den grymma presenten.

Jag är helt paff och känner mig väldigt lurad.

• Svar på tråden Känner mig lurad
  • Anonym (Kvinna 39)

Och hädanefter beställer han så klart sina saker själv, eller så kan han stå för hela notan.

• Jonnynilsson
    Anonym (Upprörd) skrev 2020-11-01 20:06:05 följande:

Jag skulle beställa kläder och min man bad mig beställa till honom samtidigt så det inte blir dubbel frakt. Sagt och gjort och inget konstigt med det, men NU när sakerna har kommit så sa han plötsligt "du kan se det som en tidig farsdagpresent"... Så han tänker alltså inte betala tillbaka.

Han bestämde på så sätt både vad och för vilken summa han skulle få och med den lilla inkomst jag har så var det mycket pengar. Jag sa det, men han låtsades inte höra och har flera gånger tackat för den grymma presenten.

Jag är helt paff och känner mig väldigt lurad.

Jag är mest förvånad över i vilka konstiga förhållanden folk verkar leva i. begriper inte alls hur man kan leva tillsammans under total ekonomisk separation.
  • Anonym (S)
    Jonnynilsson skrev 2020-11-02 10:45:18 följande:
    Jag är mest förvånad över i vilka konstiga förhållanden folk verkar leva i. begriper inte alls hur man kan leva tillsammans under total ekonomisk separation.
    Nej, jag förstår det inte heller. Inte om man har gemensamma barn endast och är gifta. De flesta har ju inget äktenskapsförord heller, så pengarna delas ju om det blir skilsmässa. 

• Anonym (Rödluvan)

Helt otroligt..

Är milsvid skillnad från det jag är bekant med.

Verkligen sorgligt.

Har ni sex sen..förlåt att jag avviker från ämnet men det är totalt avtändande som han betett sig...

• Anonym (Upprörd)

Och idag blev han sur för att jag inte köpt något!

• Anonym (???)
    Anonym (Upprörd) skrev 2020-11-08 15:26:00 följande:

Men du hade ju köpt något (eftersom han bestämt att du hade gjort det) - är han helt från vettet, en skruv lös? Är det något fel på honom, alltså på riktigt? 
  • Anonym (G)

Han är en idiot. Han kan vare sig uppföra sig eller fatta vem han är pappa till. Grattade han sin egen far?
  • Anonym (Liz)

Hur tänker han egentligen?

Har han betalat tillbaks för kläderna?

Flyttade du till din bror någon gång? Vad sa han om det?
  • molly50

Men det är väl inte du som ska köpa något till honom på Fars dag.
    Jisses,vilken människa!  
  • Anonym (pv)

Vilken följetång
  • Anonym (tssssssssssssss)
    Anonym (pv) skrev 2020-11-08 21:36:07 följande:
    Vilken följetång
    "FöljetOng"
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Liz) skrev 2020-11-08 17:52:57 följande:

Hur tänker han egentligen?

Har han betalat tillbaks för kläderna?

Flyttade du till din bror någon gång? Vad sa han om det?

Nej.

Vad menar du?
  • molly50
    Anonym (Upprörd) skrev 2020-11-09 06:01:20 följande:
    Nej.

Vad menar du?
    Då tycker jag du kan skicka tillbaka hans kläder eller sälja dem.
    Då kanske han lär sig nå´t.
  • Anonym (Man med klös)
    Anonym (Upprörd) skrev 2020-11-01 20:32:52 följande:
    Kan inte minnas att det var något speciellt. Barnen hade gjort kort och han hade köpt tårta. Känner oavsett att det inte spelar någon roll om han så hade köpt en bil, det ska ju vara upp till givaren att avgöra vad man vill ge..
    Å andra sidan skulle det blivit en krasch om inte centralbankerna starta QE 1, dvs pumpade in nytryckta pengar i systemen och det hade ingen kunnat förutse att de skulle göra heller. Så det är lätt att vara mallig men ändå bara en slump att det artade sig, ett par hårsmåner från en riktigt stjärnsmäll.
  • Anonym (Man med klös)
    Anonym (Man med klös) skrev 2020-12-11 07:58:31 följande:
    Å andra sidan skulle det blivit en krasch om inte centralbankerna starta QE 1, dvs pumpade in nytryckta pengar i systemen och det hade ingen kunnat förutse att de skulle göra heller. Så det är lätt att vara mallig men ändå bara en slump att det artade sig, ett par hårsmåner från en riktigt stjärnsmäll.
    Alltid kul när familjeliv buggar så att man får upp ett svar i en annan tråd. Jag gillar det också.
  • Hin

Asså det här är ju så jävla sjukt att jag fnissar hejdlöst ...

Han är ju uppenbarligen helt dum i huvudet. Skit i att ni är ihop för en stund, bara för diskussionens skull, och fråga honom vad han hade ansett om en polare till honom hade gjort exakt detsamma mot honom själv (fast kanske födelsedag eller ngt istället för Fars dag då). Hade han uppskattat det?

Att det sen dessutom skulle vara just en Fars dags-grej är ju bara ännu dummare. Han vet att han inte är din farsa eller? Varför högg han inte bara i med silverbröllop eller något annat, lika irrelevant?

Svar på tråden Känner mig lurad