lh0302 skrev 2020-11-04 03:27:33 följande:
Nu väntar jag tredje, men är inte mindre orolig eller cool för det .. Ett ständigt oroande över vad kroppen håller på med, om bebisen verkligen mår som den ska. Jag vet att man ska vara uppmärksam och höra av sig till förlossningen om man är orolig men ibland känner man sig ju bara så dum som ringer och nojar med en massa frågor. Jag har tex en väldigt livlig bebis som rört sig konstant, så pass att jag mått riktigt dåligt. Sen nu för ett par dagar sedan blev det en markant skillnad och då blev jag orolig över det ist! Aldrig kan man slappna av ..
Nej men jag förstår precis! Jag har fyra barn och jag upplever nästan att oron har ökat för varje graviditet. Man vet vad man har att förlora liksom! Det visste man ju inte med första barnet i magen. Jag har en nyss fyllda ettåring här hemma och han var extremt livlig i magen mellan vecka 22-32 ungefär, och jag nojjade så mycket över det. Det var faktiskt som att han aldrig vilade därinne, och han sparkade helt hysteriskt mycket. Det kändes som om han hade epilepsianfall. Och sen när han lugnade sig, precis som du skriver, så var jag orolig för det. Haha. Alltid har man nåt att bekymra sig för som förälder ;)
Hoppas du mår ok nu!