Inlägg från: Frenja07 |Visa alla inlägg
  • Frenja07

Slempropp och mycket blod

Som bm hade jag absolut tagit in dig för en kontroll om du ringt och sagt att det kommer så pass mycket blod som du säger. Hellre en koll för mycket än för lite. Ring igen.

• Frenja07
    Solblomma30 skrev 2020-11-03 17:34:13 följande:

Ja men det låter det ju definitivt som, så roligt och spännande! Även om man blir stressad av blod så är det ju ett tecken på att det händer något därinne! Mitt vatten gick hemma med barn nummer två och då frågade barnmorskan om det hade kommit något blod, och när jag sa nej så sa hon att det var synd för oftast betyder blödning att förlossningen börjar sätta igång. Dock föddes min son bara några få timmar efteråt så det kvittade den gången :)

En sparsam blödning är oftast en teckningsblödning och som du säger ety tecken på att förlossning är på gång. Men jag har varit med om för många ganska sparsamma blödningar som varit början på en katastrof för att kunna avfärda det som ofarligt. Blodklumpar som ts beskriver bör alltid kollas upp snabbt.
  • Frenja07

Hur har det gått ts?

Jag hoppas att du har fått komma in och att allt var bra. Jag har otroligt stor respekt för blödningar då det på bara några minuter faktiskt kan vara försent. Tänker såklart nu främst på ablatio, moderkaksavlossning. Då har man inte tiden att gå hemma och vänta utan det kan bli livsavgörande att få ut bebisen direkt. Har varit med om detta många gånger, riktigt otäckt.

Hoppas att ni mår bra!

• Frenja07
    lh0302 skrev 2020-11-04 15:24:44 följande:

Tack för omtanken! Jag ringde men barnmorskan jag pratade med tyckte att så länge det inte blöder som en mens så är det antagligen ett blodkärl eller en teckningsblödning .. Det är så svårt att avgöra vad som är mycket och lite, mycket för dem är kanske lite för mig. Just nu är det inte illrött längre men det är fortfarande rött, känns lite utblandat med vätska, antingen kanske väldigt tunn flyttning eller vatten, känns mest som vatten faktiskt för kollar jag på trosskyddet så är blodet koncentrerat till mitten och sen fuktigt lite lite missfärgat runt om ..

Jag googlade moderkaksavlossning, men jag har inte ont i magen .. Så jag tror inte att det är det, men tanken har slagit mig och det finns kanske fall då man inte märkt mer än en blödning. Är noga med att känna efter så jag fortfarande har fosterrörelser, skulle det minska ringer jag med en gång och ber om att få komma in!

Tycker att det låter konstigt att du inte får komma för kontroll. Men du.. om du misstänker vattenavgång ska du ju absolut in för kontroll. Nämnde du för förlossningen att du misstänker att det är vatten som sipprar?
Svar på tråden Slempropp och mycket blod