• Violii

    När skaffade ni bebis nummer 3?

    Jag har två döttrar, en på 2 år och en på 7 månader. Just nu är det inte aktuellt för bebisverkstad men jag känner i hela min själ att vår familj har plats för en till, vår sista pusselbit och en trea.

    Ni som har 3 barn eller planerar för det. Hur tätt? Berätta Hur ni tänker.

  • Svar på tråden När skaffade ni bebis nummer 3?
  • Anonym (...)

    Fyra år mellan första pch andra. Åtta år till innan tredje. Vill ha en fjärde, men tänker kanske vänta fem-sex år först. Älskar bebisar så vill verkligen kunna njuta 100% av dem. Fyra-sex år är det optimala glappet enligt mig (allra helst om jag fick styra så skulle lillasyskonet matcha precis när storasyskonet börjar förskoleklass, det är bara lyx och njut hela tiden!)

  • Anonym (Cecilia)

    21 månader mellan första och andra barnet

    10 år tog det tills trean föddes. Helt enkelt för att livet kom emellan och bestämde åt mig när han fick födas.

  • lövet2

    Det var 2½ år mellan de två första. Det kändes som lite för lång tid, så trean kom efter 1 år 10 månader.

  • Anonym (K)

    2 år och 11 månader mellan ettan och tvåan. Fick ett mf innan tvåan och skulle annars haft 2 år och 7 månaders åldersskillnad. Mellan tvåan och trean är det 3 år och 1 månad. Även då fick jag ett mf innan så annars hade vi haft 2 år och 5 månader mellan. Den graviditeten var dock oplanerad, vi skulle bara ha två barn, men efter mf ändrade vi oss och försökte få till en trea vilket alltså tog 8 månader.

    Vi tänkte väl typ 2,5 år mellan barnen från början men det var när vi var unga och okunniga och trodde att alla graviditeter blir ett levande barn, att mf händer andra men inte oss. Nu vet vi att det inte går att planera barn. Ha en önskan, visst, men sen blir det som det blir ändå. Tre år har dock funkat fint tycker jag. Det äldre barnet kan mycket själv, går att prata med och förstår att en liten bebis behöver mamma/pappa på ett annat sätt, även om hen inte alltid är nöjd med det.

  • Anonym (Inte fler än två)

    Läste på flashback att det bara är wt som skaffar fler än två. Och eftersom det stod där måste det vara sant

  • dameke

    4 år mellan andra och tredje. Jag ville ha 2 täta barn, vänta några år och sedan ha 2 täta igen. Så det är 2,5 år mellan de två första, fyra år mellan tvåan och trean och 2,5 år mellan trean och fyran.

  • Bunny on speed

    Blev gravid igen när första var 11 månader.

    Väntar gärna med ny graviditet tills tvåan är närmare 18 månader.


    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden När skaffade ni bebis nummer 3?