• ung92

Era tidigaste graviditets symtom??

Kan knappt tro det, jag tror jag är gravid. Yngsta barnet är 4 år och vi tänkte egntligen inte ha mer barn. Men jag misstänker jag är gravid..:) Hur tidigt kan man känna egentligen?? Vi sexade till det den 27 och 28 oktober och har så jäkla ömma bröstvårtor, ont och molvärk som fasen, kramp i ländryggen, tunga bröst, trött och värk i låren. Har vattniga flytningar med lite vitt i, rinner som till. Tog vanligt grav test idag, blankt.

När har ni plussa och har ni känt av befruktningen och graviditeten bara några dagar efter bim?? :D

• Svar på tråden Era tidigaste graviditets symtom??
  • SML89
    Anonym (Villh­abarn2­nu) testade du med en sån digital där det står Gravid eller inte gravid? eller visade den bara streck?

Vilka har ni andra testat med? och ni som bara testat med sån man ska tyda streck, har ni tänkt testa med sån digital ist?

Ja är på Bim +1/+2 idag och tänkte köpa test imorgon om mensen inte dykt upp. Vet dock inte om jag ska köpa enkla stickor eller sån digital..
  • SML89
    SML89 skrev 2020-11-13 08:43:34 följande:
    Anonym (Villh­abarn2­nu) testade du med en sån digital där det står Gravid eller inte gravid? eller visade den bara streck?

Vilka har ni andra testat med? och ni som bara testat med sån man ska tyda streck, har ni tänkt testa med sån digital ist?

Ja är på Bim +1/+2 idag och tänkte köpa test imorgon om mensen inte dykt upp. Vet dock inte om jag ska köpa enkla stickor eller sån digital..
    Alltså ni som har testat med stickor men fått lite vaga svar o inte riktigt vet va ni ska tro
  • Anonym (Villhabarn2nu)
    SML89 skrev 2020-11-13 08:43:34 följande:

Jag köpte sån som det stod - eller + det är någon ny form CB ett digitalt tidigt test. MEN jag plussade inte förra graviditeten förrän på BIM dagen och även stickorna visade inget. Borde inte stressa med det nu heller utan vänta till BIM är det ingen mens så köper jag mig ett på apoteket isåfall. Har en massa stickor hemma men det rör ingen idé och testa hela tiden man blir bara galen .

Så min rekommendation är att du väntar in BIM och testar den dagen isåfall =)
  • SML89
    Anonym (Villhabarn2nu) skrev 2020-11-13 08:54:48 följande:
    Jag köpte sån som det stod - eller + det är någon ny form CB ett digitalt tidigt test. MEN jag plussade inte förra graviditeten förrän på BIM dagen och även stickorna visade inget. Borde inte stressa med det nu heller utan vänta till BIM är det ingen mens så köper jag mig ett på apoteket isåfall. Har en massa stickor hemma men det rör ingen idé och testa hela tiden man blir bara galen .

Så min rekommendation är att du väntar in BIM och testar den dagen isåfall =)
    Jaha okej =) Nej jag plussade också sent i förra graviditeten jag med så därför väntar jag lite extra. Är alltså redan förbi Bim med 1-2 dagar, men väntar ändå lite till. Haha förstår dig, det är svårt att låta bli om man har test hemma. Drf har jag låtit bli att köpa =D

Har ju nästan inga symptom alls så känner inte stressen med att testa. Hade jag haft en massa symptom hade jag nog redan testat, men har bara haft svag molvärk till och från. Har du börjat känna av nått mer?
  • Anonym (Villhabarn2nu)
    SML89 skrev 2020-11-13 11:15:27 följande:

Jaha okej =) Nej jag plussade också sent i förra graviditeten jag med så därför väntar jag lite extra. Är alltså redan förbi Bim med 1-2 dagar, men väntar ändå lite till. Haha förstår dig, det är svårt att låta bli om man har test hemma. Drf har jag låtit bli att köpa =D

Har ju nästan inga symptom alls så känner inte stressen med att testa. Hade jag haft en massa symptom hade jag nog redan testat, men har bara haft svag molvärk till och från. Har du börjat känna av nått mer?

Du gör ju helt rätt ! Jag känner inte av så mkt mest molande värk men d förknippar jag med mens men ändå är jag dum o testar.

Har du känt av ngt ?
  • SML89
    Anonym (Villhabarn2nu) skrev 2020-11-13 11:23:05 följande:
    Du gör ju helt rätt ! Jag känner inte av så mkt mest molande värk men d förknippar jag med mens men ändå är jag dum o testar.

Har du känt av ngt ?
    De är nyfikenheten som tar över. De är ju svårt att hålla sig om man kan möjligheten att testa.

Känner inget speciellt egentligen. Svag molande värk till och från och kanske lite uppsvullen. Men så kan ja ju känna innan mens med. Utebliven mens är såklart en grej. Men inga andra symptom som ömma bröst, illamående, kissar oftare, extra trötthet som jag läser många andra får tidigt.

Kanske ökade flytningar om de nu är ett symptom.
  • ung92

Helt blankt graviditetstest, så man får väl vänta in mensen. Konstigt, första månaden ja haft så konstigt mående. Men men, den kommer väll nångång

• Anonym (Villhabarn2nu)
    ung92 skrev 2020-11-13 18:59:44 följande:

Helt blankt graviditetstest, så man får väl vänta in mensen. Konstigt, första månaden ja haft så konstigt mående. Men men, den kommer väll nångång

Kommer inte mensen gå till barnmorskan så de får ta blodprov där kan man se tydligast om du har hcG i blodet. Ge inte upp ännu !
  • SML89

Köpte test igår och skulle testa idag men typiskt nog kom mensen i morse =( 4 dagar sen.. Brukar vanligtvis inte va mer än 1 dag sen. Men aja.. Får försöka nästa månad.

• SML89

Usch vilken besvikelse man känner nu.. hade ju börjat få upp mina förhoppningar. Nu har ja iaf ett gäng ÄL teststickor som ja ska köra med i nästa försök. Kan stickorna visa stegring trots att man inte har äl? Eller har man garanterat de om de visar positivt?

• ung92
    SML89 skrev 2020-11-15 07:21:56 följande:

Köpte test igår och skulle testa idag men typiskt nog kom mensen i morse =( 4 dagar sen.. Brukar vanligtvis inte va mer än 1 dag sen. Men aja.. Får försöka nästa månad.

Åh nej vad tråkigt.. Fasen också men som du säger, bara ta nya tag. Jag har inte våga testa mig igen, är tre dagar sen nu. Förmodligen negativt, kanske aldrig fick ägglossning fullt ut om de inte visar något.
  • SML89
    ung92 skrev 2020-11-15 19:28:03 följande:
    Åh nej vad tråkigt.. Fasen också men som du säger, bara ta nya tag. Jag har inte våga testa mig igen, är tre dagar sen nu. Förmodligen negativt, kanske aldrig fick ägglossning fullt ut om de inte visar något.
    Ja verkligen, var ändå först lite inställd på att det inte tagit sig och det kändes helt ok då. Men ju fler dagar mensen blev sen desto mer hopp fick jag.. Man försöker att inte blir föör besatt och engagerad, men ju mer tiden går desto mer besatt blir man ju haha. Tar till fler tips och metoder för varje gång. Nu kommer jag iaf köra på cb digital advance för att vara mer säker på att pricka in äl.

Håller tummarna för att du får ditt + iaf! =)
  • SML89
    Anonym (Villh­abarn2­nu) Har du testat igen? eller hur går de för dig? :)
Svar på tråden Era tidigaste graviditets symtom??