• Anonym (ma)

Jag vill skilja mig men vågar inte

Jag vill skilja mig men vågar inte
    Rädd att ångra mig
    Rädd att bli totalt ensam
    Rädd att få sämre kontakt med barnen

• Svar på tråden Jag vill skilja mig men vågar inte
  • AndreaBD
    Anonym (ma) skrev 2020-11-06 19:27:48 följande:
    De skulle välja pappa
    Blir det bättre av att du är kvar hos honom? 
  • Anonym (ma)
    AndreaBD skrev 2020-11-06 22:17:14 följande:
    Blir det bättre av att du är kvar hos honom? 
    ja
  • Anonym (Hej)

Undrar hur du skulle beskriva ditt idiala förhållande?

Sen undrar jag om du vet hur din mans idiala förhållande är?

Är dessa kompatibla med varandra?

• Anonym (Skild)

Om du är den som funnits där för barnen så överger dom inte dig. Dom är klokare än du tror.

Eller är det en kulturell eller religös aspekt till att dom skulle känna sig tvungna att väja sida?

• Anonym (ma)
    Anonym (Skild) skrev 2020-11-07 00:13:31 följande:

Om du är den som funnits där för barnen så överger dom inte dig. Dom är klokare än du tror.

Eller är det en kulturell eller religös aspekt till att dom skulle känna sig tvungna att väja sida?

Vi skulle inte vara vänner efter skilsmässan utan det skulle bli infekterat
  • AndreaBD
    Anonym (ma) skrev 2020-11-06 22:21:46 följande:
    ja
    Hur då? Det hänger väl inte på om du är ihop med honom - vilken relation du har till dina barn? Vill du vara ihop med honom resten av livet, trots att du egentligen inte vill det?
  • Tow2Mater

Vågar du inte så vågar du inte. Skaffa dig lite andra saker att gora; hobbys, jobb, studier? vilka intressen har du?

• Anonym (ma)
    AndreaBD skrev 2020-11-07 00:26:43 följande:
    Hur då? Det hänger väl inte på om du är ihop med honom - vilken relation du har till dina barn? Vill du vara ihop med honom resten av livet, trots att du egentligen inte vill det?
    det kommer bli konflikter och då kommer barnen ta pappas parti, speciellt om jag tar ut skilsmässa
  • Anonym (ma)
    Tow2Mater skrev 2020-11-07 14:56:36 följande:

Vågar du inte så vågar du inte. Skaffa dig lite andra saker att gora; hobbys, jobb, studier? vilka intressen har du?

Tack. Ja lutar lite åt det
  • AndreaBD
    Anonym (ma) skrev 2020-11-07 18:16:06 följande:
    det kommer bli konflikter och då kommer barnen ta pappas parti, speciellt om jag tar ut skilsmässa
    Det är klart att det blir konflikter om man skiljs. Men vems parti barnen tar - det hänger framför allt på hur ni båda beter er. Det är inte ovanligt att barn tänker om också, om t.ex. den ena föräldern alltid framställer den andra som syndabock. Då har du egentligen ganska bra läge, bara du beter dig bra. 
  • Swedman
    Anonym (ma) skrev 2020-11-07 18:17:12 följande:
    Tack. Ja lutar lite åt det
    Du är barnens mamma och det svårt att slå den rollen. Barn vill ha en glad och STABIL mamma/pappa och det funkar även om mamma/pappa inte bor ihop. Är du en glad mamma?
    Före, under och ett par månader efter en skilsmässa är det turbulent. Måste hålla i hatten då. Det stormar men det går över. Mina erfarenheter...

Kan din "lämna-känsla" smitta av sig omedvetet på barnen?
Svar på tråden Jag vill skilja mig men vågar inte