• Anonym (Alfabeta)

    Hon vill aldrig ligga

    Jag är en man i 40-årsåldern som ser bra ut, vältränad och håller mig ung och fräsch.

    Jag har ett förhållande med en kvinna i min ålder sedan ett par år tillbaka som varit bra fram tills i våras.

    Vi har alltid haft massor med sex, snabbisar i köket och varje morgon och kväll. Nu kommer hon alltid med dåliga ursäkter till att hon inte vill ligga med mig. Att hon är stressad, trött, har mens (!), vill se en serie osv. För mig är det viktigt att ha sex dagligen gärna flera gånger för att hålla intimiteten vid liv, vilket jag gjort tydligt för henne. Jag har köpt krämer som ska göra det skönt för henne, köpt blommor och gått ner på henne i köket och fick då en utskällning!

    Häromnatten jobbade hon kvällsskift på akuten och jag satt uppe och väntade ända till klockan halv tolv för att vi skulle ha tid att vara intima. Hon duschade och jag antog att hon gjorde sig ren och fräsch för mig. Hon ville inte att jag skulle komma in i duschen (!) sedan ville hon bara sova! Jag förklarade flera gånger hur sugen jag var och skedade och smekte henne men hon kom med massa ursäkter. Blev uppriktigt förbannad.

    Jag har även en del saker jag vill prova i sängen, har skrivit ner dessa till henne. Det är inga svåra saker utan handlar om olika ställningar, att jag vill att hon pratar lite på ryska osv. Hon har gått från att vara en kåtbock till en riktigt tråkig människa i sänghalmen.

    Känner mig avvisad och arg. Några tips på hur jag får henne på hugget igen? Nu går hon med på samlag max tre gånger i veckan!

  • Svar på tråden Hon vill aldrig ligga
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 18:19:10 följande:
    Hon har alla smycken hon vill ha...
    Den kommentaren var nog inte allvarligt menad ska du se.
  • Anonym (Alfabeta)
    Anonym (Trött) skrev 2020-11-13 18:24:57 följande:

    Det är orimligt att kräva sex varje dag, ännu orimligare att kräva det flera gånger per dag.

    Orimligt. Obehagligt. Sjukt.

    Du kan säkert få närhet om du slutar kräva så mycket sex!

    Slår vad om att hon inte ens vågar ge dig en kram, för då förväntar du dig att ni ska knulla på direkten.

    Tjatar du på henne om att hon ska ta initiativ också?

    Det gjorde mitt ex. Vi hann knappt ur sängen innan han klagade på att jag inte tog initiativ.

    Och köp inga jävla stayups heller.


    Men nej herregud vad tror du jag är för människa? Är det så provocerande att jag vill ligga med min tjej? Har aldrig någonsin tvingat henne till någonting och kommer aldrig att göra. Tråkigt att höra vad du varit med om, jag beklagar det. Nej för mig är sex ett sätt att visa närhet bara helt enkelt...
  • Anonym (oj)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 18:31:24 följande:
    Men nej herregud vad tror du jag är för människa? Är det så provocerande att jag vill ligga med min tjej? Har aldrig någonsin tvingat henne till någonting och kommer aldrig att göra. Tråkigt att höra vad du varit med om, jag beklagar det. Nej för mig är sex ett sätt att visa närhet bara helt enkelt...
    Men snälla nån, ingen blir provocerad att du vill ha sex med henne. Däremot inser de flesta att det inte är realistiskt att kräva sex varje dag när man varit tillsammans ett par år. Varför kan du inte nöja dig med ett par tre gånger i veckan?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (oj) skrev 2020-11-13 18:49:34 följande:
    Men snälla nån, ingen blir provocerad att du vill ha sex med henne. Däremot inser de flesta att det inte är realistiskt att kräva sex varje dag när man varit tillsammans ett par år. Varför kan du inte nöja dig med ett par tre gånger i veckan?
    Eller hur?
    Annars får han väl använda fröken höger.
  • Fiona M
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 18:31:24 följande:

    Nej för mig är sex ett sätt att visa närhet bara helt enkelt...


    Vilka andra sätt har du för att visa närhet, kärlek och uppskattning?
  • Plupp73
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 18:31:24 följande:

    Men nej herregud vad tror du jag är för människa? Är det så provocerande att jag vill ligga med min tjej? Har aldrig någonsin tvingat henne till någonting och kommer aldrig att göra. Tråkigt att höra vad du varit med om, jag beklagar det. Nej för mig är sex ett sätt att visa närhet bara helt enkelt...


    Jag tror bara att problemet är att för dig är sex att få närhet, medan fin tjej troligen vill kunna ha närhet utan sex. Så din förväntan på sex blir ett krav för henbe
  • Anonym (L)
    Anonym (-) skrev 2020-11-12 23:14:29 följande:

    Fast hur lätt är det när typ 99,9 % av alla män har hög sexdrift?


    Så det är bättre att ljuga då? Men okej. Så om en man inte vill ha barn är det okej om han påstår att han vill det, för annars är det svårt att hitta en kvinna att leva med?
  • Anonym (-)
    Anonym (blä) skrev 2020-11-13 19:15:21 följande:

    Dumpa henne och gå vidare!


    Varför anser du att ts ska dumpa henne? Är kvinnor sexobjekt som bara är till för att behaga män eller?
  • Anonym (-)
    Anonym (L) skrev 2020-11-13 19:20:28 följande:

    Så det är bättre att ljuga då? Men okej. Så om en man inte vill ha barn är det okej om han påstår att han vill det, för annars är det svårt att hitta en kvinna att leva med?


    Det är ju inte samma sak ens.
  • Finlandssvensk
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 18:12:34 följande:

    Hon är mager, trött och arg. Tänker att hon behöver uppmärksamhet och närhet? Förstår hur du menar... men man ska inte behöva tjata tycker jag... hon kanske borde ta ut lite semester? Jo hon har gjort ett schema, vi hjälps åt. Nej såklart men en förlossning är en legitim anledning till att inte vilja.


    Bara att man inte vill är en legitim anledning att inte vilja. Herregud. Vill hon inte ha sex så vill hon inte.

    Du skriver med frågetecken "tänker att hon behöver?", kanske du skulle sätta dig ner med henne och fråga vad hon behöver och hur hon mår. Är hon mager, trött och arg låter det mer som en depression än för lite sex. Behöver hon närhet och uppmärksamhet så behöver hon någon som lyssnar på henne och ger henne kramar. Inte någon som köper trosor och börjar smeka henne i köket.

    Och nej, man ska inte behöva göra ett schema för att karln i huset ska göra hälften.

    Mitt tips är; börja tänka med huvud och hjärta och sluta tänka med kuken!

    Att hon någonting har sagt åt dig att hon vill ha sex regelbundet betyder inte att hon måste ha sex med dig. Någonsin. Sluta tjata på henne!
  • Anonym (L)
    Anonym (-) skrev 2020-11-13 19:24:02 följande:

    Det är ju inte samma sak ens.


    Lögn som lögn väl?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (L) skrev 2020-11-13 21:23:31 följande:
    Lögn som lögn väl?
    Är väl en stor skillnad, förstår du inte det?
  • Anonym (wtf)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 18:12:34 följande:

    Hon är mager, trött och arg. Tänker att hon behöver uppmärksamhet och närhet? Förstår hur du menar... men man ska inte behöva tjata tycker jag... hon kanske borde ta ut lite semester? Jo hon har gjort ett schema, vi hjälps åt. Nej såklart men en förlossning är en legitim anledning till att inte vilja.


    Uppmärksamhet och närhet är inte lika med sex! Allt du gör gör du för att få stoppa in k**en i henne. Inte för att du faktiskt bryr dig om hur hon mår, vad hon känner, vad hon vill. Allt är bara ett ändamål för att du ska få komma till och tömma dig i henne. Sluta fokusera på att all närhet ska leda till sex!
  • Anonym (L)
    Anonym (Trött) skrev 2020-11-13 21:42:26 följande:

    Är väl en stor skillnad, förstår du inte det?


    Jag tycker inte det är skillnad. Hur skulle det vara det menar du?
  • Anonym (konstigt???)

    Blir stressad bara jag läser texten! usch hade aldrig pallat en sådan kille. Känt mig helt kvävd och pressad. Chilla säger jag bara. Du verkar ha ett beroendeproblem som inte handlar om sex. Du projicerar allt på sex. Försök med avslappning, träning eller skaffa intressen du kan gå upp i. Din tjej kommer med all sannolikhet inte att vilja ligga med dig mer så som du pressar henne. Visa att du bryr dig och kan smeka henne utan att förvänta dig sex. Kommunicera med henne om hennes behov. Ingen människa orkar gå omkring och vara en sexdocka dygnet runt. Kanske du borde köpa en sån istället??

Svar på tråden Hon vill aldrig ligga