• Anonym (pro)

Lustar

Jag är en gift kvinna som med god marginal har passerat 50. Jag har ett bra arbete och ordnade sociala förhållanden. Jag och min man har levt och trivts tillsammans i 30 år drygt och har vuxna barn.
    Vi är öppna mot varandra med det mesta men det är en sak som min man inte vet. Jag blir lite attraherad av unga killar och känner en lust till dem. Att på något sätt få uppleva känslorna från när jag var ung killen var nyfiken. Jag har lite dåligt samvete för det. Är jag lite pervers? Ska jag berätta det här för min man eller ska det förbli min hemlighet?
    Är det nån som har känt likadant eller är jag ensam om det här?

• Svar på tråden Lustar
  • Anonym (Drömmer)
    Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 10:47:44 följande:
    Bestämmer du vad din man tycker är ok?
    Nej, gör du?
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (Drömmer) skrev 2020-11-23 12:53:51 följande:
    Nej, gör du?
    Nä precis, så varför sitter du och påstår att det är du som bestämmer vad som är ok för din man? Det avgör väl han själv?
  • wolf666

Sitter i lite liknande funderingar själv, dock är jag inte heller purung (50).

Skriv gärna pm

• Anonym (varför berätta allt)

Ibland kan ju också själva diskussionen om snedsteg bli en liten krydda i förhållandet. Om man vill hålla ihop det så skärper man sig lite. Kanske tänder lite på att tillsammans leka med tanken . 
    Alltså jag gillar true love and tenderness men jag moraliserar inte över vad filk tänder på eller väljer i sitt liv. 

• Anonym (trolleri)
    Anonym (varför berätta allt) skrev 2020-11-23 14:15:58 följande:

Ibland kan ju också själva diskussionen om snedsteg bli en liten krydda i förhållandet. Om man vill hålla ihop det så skärper man sig lite. Kanske tänder lite på att tillsammans leka med tanken . 
    Alltså jag gillar true love and tenderness men jag moraliserar inte över vad filk tänder på eller väljer i sitt liv. 

Ja som sagt, det är väldigt stor skillnad mellan tankar och fantasier, rollspell eller whatever man använder för att krydda upp sexlivet MED sin partner och att knulla med någon random snubbe för sin egen skull.

Jag ser inget som helst fel i att moralisera över svek, lögner och medveten förnedring av andra människor. Jag tycker snarare det är sånt man SKA moralisera över så folk fattar att det inte är acceptabelt. Att låtsas vara neutra i frågor som rör att behandla andra människor illa ser jag snarare som väldigt oempatiskt... det är som att säga.. "jag moraliserar inte för jag bryr mig inte ett skit om hur man behandlar andra människor och hur det får dem att må"
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (varför berätta allt) skrev 2020-11-23 14:15:58 följande:

Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 16:18:43 följande:
    Ja som sagt, det är väldigt stor skillnad mellan tankar och fantasier, rollspell eller whatever man använder för att krydda upp sexlivet MED sin partner och att knulla med någon random snubbe för sin egen skull.

Jag ser inget som helst fel i att moralisera över svek, lögner och medveten förnedring av andra människor. Jag tycker snarare det är sånt man SKA moralisera över så folk fattar att det inte är acceptabelt. Att låtsas vara neutra i frågor som rör att behandla andra människor illa ser jag snarare som väldigt oempatiskt... det är som att säga.. "jag moraliserar inte för jag bryr mig inte ett skit om hur man behandlar andra människor och hur det får dem att må"
    Den här tråden är inte så svår att genomskåda, upplägget är ganska typiskt för människor som vill vara otrogna med förstår att det är fel och behöver andras medhåll för att rättfärdiga det för sig själva.

TS är sugen på att knulla lamkött, men då hon har partner så förstår hon att det är fel så hon skriver en tråd och ser vilken respons hon får. Om alla tycker "skit i rätt eller fel, kör bara" eller "du väljer det som känns bäst för dig" (vilket i sig är samma sak som att säga "kör bara" för i båda fallen skiter man i hennes partner och barn) så har hon fått vatten på sin kvarn om att det är helt ok att bedra sin man.. för om andra tycker det är ok så är det ju kanske inte så fel ändå... eller?

• Anonym (varför berätta allt)
    Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 16:28:30 följande:
    Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 16:18:43 följande:

Den här tråden är inte så svår att genomskåda, upplägget är ganska typiskt för människor som vill vara otrogna med förstår att det är fel och behöver andras medhåll för att rättfärdiga det för sig själva.

TS är sugen på att knulla lamkött, men då hon har partner så förstår hon att det är fel så hon skriver en tråd och ser vilken respons hon får. Om alla tycker "skit i rätt eller fel, kör bara" eller "du väljer det som känns bäst för dig" (vilket i sig är samma sak som att säga "kör bara" för i båda fallen skiter man i hennes partner och barn) så har hon fått vatten på sin kvarn om att det är helt ok att bedra sin man.. för om andra tycker det är ok så är det ju kanske inte så fel ändå... eller?

Personligen har jag aldrig varit otrogen men det finns ju liksom olika moraliska kompasser där. Det finns de personer som kan snatta i butik eller köra över grannens katt utan att säga något. Jag är inte sådan men TS kanske är?

Låt oss säga att TS är otrogen typ en gång, ingen får veta något och hon kan ha fortsatt bra relation med sin man efter det eftersom TS då insåg att gräset inte var grönare. Det kan ju t ex vara positivt. 
    I Sverige kan man ju inte äga en annan människa även om man är gifta.  
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (varför berätta allt) skrev 2020-11-23 17:12:58 följande:
    Personligen har jag aldrig varit otrogen men det finns ju liksom olika moraliska kompasser där. Det finns de personer som kan snatta i butik eller köra över grannens katt utan att säga något. Jag är inte sådan men TS kanske är?

Låt oss säga att TS är otrogen typ en gång, ingen får veta något och hon kan ha fortsatt bra relation med sin man efter det eftersom TS då insåg att gräset inte var grönare. Det kan ju t ex vara positivt. 
    I Sverige kan man ju inte äga en annan människa även om man är gifta.  
    Så du menar att alla moralkompasser är helt ok?
    Om min moralkompass säger att det är ok att svika och förnedra andra så är det helt ok och måste accepteras av alla? Vad min moralkompass får för konsekvenser för andra spelar ingen som helst roll?

Vad TS tycker är irrelevant, gränserna i ett förhållande sätts av BÅDA inte av en.
    Gillar man inte tvåsamhet så ska man inte vara i ett monogamt förhållande. Då öppnar man upp förhållande i samförstånd med sin partner eller avslutar förhållandet och går in i ett nytt förhållande med någon som delar ens preferenser. Om man inte klarar av att vara två om att sätta gränser utan tycker man kan sätta dem lite som man vill och gå bakom ryggen på andra för att den andra inte ska få någon möjlighet att säga emot så är man både feg och egoistiskt och faktiskt extrem omogen. 

Ja i Sverige äger man inte andra men det men det betyder inte att man kan behandla andra som man vill. Förhållanden handlar om överenskommelser och förtroende, inte om ägarskap.
  • Anonym (Drömmer)
    Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 13:20:48 följande:
    Nä precis, så varför sitter du och påstår att det är du som bestämmer vad som är ok för din man? Det avgör väl han själv?
    Nu ljuger du! Jag har aldrig påstått att jag bestämmer vad som är ok för min man. Läs mina inlägg! Jag bestämmer vad som är ok för MIG! Det är du som försöker bestämma vad andra ska tänka och tycka. Lycka till med det!
  • Anonym (pro)
    Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 17:43:16 följande:
    Så du menar att alla moralkompasser är helt ok?
    Om min moralkompass säger att det är ok att svika och förnedra andra så är det helt ok och måste accepteras av alla? Vad min moralkompass får för konsekvenser för andra spelar ingen som helst roll?

Vad TS tycker är irrelevant, gränserna i ett förhållande sätts av BÅDA inte av en.
    Gillar man inte tvåsamhet så ska man inte vara i ett monogamt förhållande. Då öppnar man upp förhållande i samförstånd med sin partner eller avslutar förhållandet och går in i ett nytt förhållande med någon som delar ens preferenser. Om man inte klarar av att vara två om att sätta gränser utan tycker man kan sätta dem lite som man vill och gå bakom ryggen på andra för att den andra inte ska få någon möjlighet att säga emot så är man både feg och egoistiskt och faktiskt extrem omogen. 

Ja i Sverige äger man inte andra men det men det betyder inte att man kan behandla andra som man vill. Förhållanden handlar om överenskommelser och förtroende, inte om ägarskap.
    Tack för att du engagerar dig så mycket i mitt liv och vad jag gör och tänker.
    Såna som du finns det tyvärr gott om.
    De hör eller har läst nåt och sen lägger de själva till och drar ifrån som det passar. När de har bestämt sig för hur det är kan de sen moralisera hejvilt med utgångspunkt från sin egen förträfflighet.
    Jag och min man tycker att vi har ett bra förhållande. Men kanske ska jag först fråga vad du tycker. Vi litar på varandra och kan också förstå och acceptera att man nån gång i livet kan ha lust till någon annan utan att det behöver betyda att vi inte tycker om varandra.. Min man har varit med andra kvinnor vid några tillfällen och det har han berättat. Jag har inte delat säng med någon annan man men om jag skulle göra det så är jag inte rädd för att berätta det för min man.
    Om man i hemlighet inleder ett mer stadigt förhållande med någon annat kan jag tycka att det inte är ok.
    Att jag har tvekat till att berätta för min man beror inte på att jag vill gå bakom ryggen på honom. Vi har det här förankrat hos varandra.
    Att jag inte vet om jag vågar berätta beror på att mina fantasier handlar om mycket yngre män eller snarare killar. Såna förhållanden betraktas ju av många lite sjukliga tankar. En av dem är säkert du.
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (pro) skrev 2020-11-24 07:28:33 följande:
    Tack för att du engagerar dig så mycket i mitt liv och vad jag gör och tänker.
    Såna som du finns det tyvärr gott om.
    De hör eller har läst nåt och sen lägger de själva till och drar ifrån som det passar. När de har bestämt sig för hur det är kan de sen moralisera hejvilt med utgångspunkt från sin egen förträfflighet.
    Jag och min man tycker att vi har ett bra förhållande. Men kanske ska jag först fråga vad du tycker. Vi litar på varandra och kan också förstå och acceptera att man nån gång i livet kan ha lust till någon annan utan att det behöver betyda att vi inte tycker om varandra.. Min man har varit med andra kvinnor vid några tillfällen och det har han berättat. Jag har inte delat säng med någon annan man men om jag skulle göra det så är jag inte rädd för att berätta det för min man.
    Om man i hemlighet inleder ett mer stadigt förhållande med någon annat kan jag tycka att det inte är ok.
    Att jag har tvekat till att berätta för min man beror inte på att jag vill gå bakom ryggen på honom. Vi har det här förankrat hos varandra.
    Att jag inte vet om jag vågar berätta beror på att mina fantasier handlar om mycket yngre män eller snarare killar. Såna förhållanden betraktas ju av många lite sjukliga tankar. En av dem är säkert du.
    Frågeställningen är ganska enkel och så länge du håller dig till FANTASIER och TANKAR så är det inget problem, alla är fria att fantisera precis hur mycket du vill och du behöver inte dela med dig av det till din partner om du inte vill för dina TANKAR är dina egna och alla har tankar och fantasier, det har förmodligen din partner oxå. Vad som däremot INTE är ok är att göra VERKLIGHET av sina tankar och gå ut och knulla första bästa snubbe som matchar dina fantasier.... men komplicerat än så behöver det inte vara.

Men nu dyker det upp ny information (din man har själv knullat andra) som du INTE delat med dig av tidigare och som sätter hela frågeställningen i ett annat ljus, men som du tydligen förväntar dig att vi som skriver här ändå på något sätt skulle haft med i beräkningen eftersom vi givetvis kan läsa tankar och veta exakt allt du vet men inte sagt.

Om din man knullat runt med andra kvinnor och du är ok med det så HAR ni ju redan en mer eller mindre öppet förhållande. Och om han får knulla runt borde väl även du kunna göra verklighet av dina fantasier.
  • Anonym (moralgubben)

Vad jag inte förstår är varför du skriver under OTROHET???  Du och din man är ju så förstående och tillåter varandra små snesteg. Så om jag förstår dig rätt så berättar du för din man när det är dax. Är det så jag skall tolka ditt senaste inlägg????

• Anonym (pro)
    Anonym (moralgubben) skrev 2020-11-26 23:57:02 följande:

Vad jag inte förstår är varför du skriver under OTROHET???  Du och din man är ju så förstående och tillåter varandra små snesteg. Så om jag förstår dig rätt så berättar du för din man när det är dax. Är det så jag skall tolka ditt senaste inlägg????

Ja precis

Betyder otrohet att man gör det i smyg. Eller kan man tolka ordet som att man inte alltid är trogen sin partner. Ja har tolkat in det som det senare men kanske är det fel?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Drömmer) skrev 2020-11-23 20:19:21 följande:
    Nu ljuger du! Jag har aldrig påstått att jag bestämmer vad som är ok för min man. Läs mina inlägg! Jag bestämmer vad som är ok för MIG! Det är du som försöker bestämma vad andra ska tänka och tycka. Lycka till med det!
    Men herregud, Vad du bestämmer är ok för dig beror ju på vad DIN MAN gör.
    När han hittar på något, bestämmer DU vad som är ok för dig.
  • användarnamn08

Varför inte föreslå swingersklubb?

Man kan ju hinta att man läst om det och fråga vad han tycker, han kanske är sugen på testa nytt oxå..

• Anonym (50+ dude)
    användarnamn08 skrev 2020-11-28 13:51:26 följande:

Varför inte föreslå swingersklubb?

Man kan ju hinta att man läst om det och fråga vad han tycker, han kanske är sugen på testa nytt oxå..

Jag tror inte att "lammkött" släpps in i swingersklubbar men jag kan ha fel...

(det var suget efter sånt som var anledningen att tråden skapades)

• Anonym (Drömmer)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-11-28 11:00:16 följande:
    Men herregud, Vad du bestämmer är ok för dig beror ju på vad DIN MAN gör.
    När han hittar på något, bestämmer DU vad som är ok för dig.
    Just det. Var det oklart?
  • Anonym (moralgubben)

Vad flummig du är TS. Antingen står man för sina lustar och delar det med sin partner eller så går man bakom ryggen på den man säger sig älska. Svårare än så är det inte. Det kallas moral till skillnad från nyttomoral där man bra tänker på sig själv. Och hur kul är det att vara tillsammans med en sådan???

Svar på tråden Lustar