• Stolt Farsa

    Kommer liberalerna överleva 2022?

    Jag har svårt att se vem som skulle stödrösta på liberalerna idag? Väljare från M och KD kommer väl knappast att göra det eftersom Liberalerna släppte fram Stefan Löfven. Jag kan förstå att M väljare kan tänka sig att stödrösta på KD eftersom politiken de för är väldigt lika, det är egentligen bara lite nyanser enligt mig.

    Ska liberalerna överleva 2022 tror jag verkligen de måste kampanja stenhårt och synas mycket i media om de skall kunna vända det här.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kommer liberalerna överleva 2022?
  • Anonym (Harry)
    Anonym (vänsterbliven) skrev 2020-11-25 17:07:53 följande:

    1. Ta bort den sabla snopploggan, dummaste elände jag har sett.

    2. Ta bort Sabuni.

    3. Ta avstånd från den blåbruna sörjan Jimmie har ställt till.

    Då kan jag överväga att rösta L igen men just nu vill de uppenbarligen inte ha några kvinnliga socialliberala röster.


    Det är ju så många som slåss om kvinnliga socialliberala röster så det vore väl dumt att försöka tampas om dem?
  • pyssel
    Anonym (Harry) skrev 2020-11-25 17:59:47 följande:

    Det är ju så många som slåss om kvinnliga socialliberala röster så det vore väl dumt att försöka tampas om dem?


    Vi har just nu ingen säker hemvist :) Fortsätter bidra ekonomiskt till kvinnoförbundet, men vete katten vem som ska få min röst.. Just nu lutar det inte åt L. Lutar inte alls faktiskt.
    Je suis Samuel
  • Anonym (Kalle)
    KillBill skrev 2020-11-25 07:43:15 följande:

    L valde fel partiledare och Nyamko Sabuni ryker nog snart. Man kan bara hoppas Erik Ullenhag vill ställa upp på nytt. Det skulle rädda Liberalarena. 


     


    Det vore bra. Då minskar L ännu mer.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Harry) skrev 2020-11-25 17:59:47 följande:
    Det är ju så många som slåss om kvinnliga socialliberala röster så det vore väl dumt att försöka tampas om dem?
    Finns inget som heter socialliberalt. Det är det vanliga sosseriet.
  • Anonym (Harry)
    Anonym (Kalle) skrev 2020-11-25 21:50:17 följande:

    Finns inget som heter socialliberalt. Det är det vanliga sosseriet.


    Tro kan försätta berg.
  • Anonym (Harry)
    Anonym (Kalle) skrev 2020-11-25 21:50:17 följande:

    Finns inget som heter socialliberalt. Det är det vanliga sosseriet.


    Och socialliberala röster är nästan de tacksammaste att ha i sin väljarbas. De är så övertygade om sin individuella frihet att de helt missar herden och vallhundarna.
  • Flash Gordon
    Anonym (vänsterbliven) skrev 2020-11-25 17:07:53 följande:
    1. Ta bort den sabla snopploggan, dummaste elände jag har sett.
    2. Ta bort Sabuni.
    3. Ta avstånd från den blåbruna sörjan Jimmie har ställt till.

    Då kan jag överväga att rösta L igen men just nu vill de uppenbarligen inte ha några kvinnliga socialliberala röster.
    pyssel skrev 2020-11-25 18:15:19 följande:
    Vi har just nu ingen säker hemvist :) Fortsätter bidra ekonomiskt till kvinnoförbundet, men vete katten vem som ska få min röst.. Just nu lutar det inte åt L. Lutar inte alls faktiskt.
    Så vad hindrar er från att bli centerpartister?

  • Flash Gordon
    ToniErdmann skrev 2020-11-25 16:34:19 följande:
    Någon menade att nästa val är ett val om Danmark.
    Ja: SD, M och KD
    Nej: C, S, V, MP
    Vet ej: L
    Det är ett sätt att konkretisera vad det handlar om.

    Sverigedemokraterna är för stora för att kunna ignoreras. 

    Ska det bedrivas någon borgerlig politik framöver så måste det av nödvändighet ske via SD. Man behöver inte gilla det men man måste förstå det.

    Sedan får man agera därefter.
  • Anonym (väljare)

    Det är väl svårt att avgöra som det ser ut nu.
    När man såg opinionssiffrorna igår såg det ju inte bra ut för dom.
    Dom måste välja sida i god tid inför nästa val.
    Sabuni vill ju byta sida det har hon förklarat från början och Busch vill ju ha med henne på deras sida har hon varit klar med.
    Om dom vinner röster på att byta sida är svårt att avgöra nu.
    Men om dom gör det och stiger kan dom få stödröster ifrån KD och M då dom som det ser ut nu behöver Liberalerna på sin sida för att få majoritet.
    Men dom förlorade röster när dom gick över till den rödgröna sidan men förlorar säkert även den del röster om dom ansluter sig till M-KD-SD.
    Men ska dom överleva måste dom bli tydligare om vad dom står och dom måste jobba hårt för att överleva i riksdagen.

     

  • Flash Gordon

    Ett bra första steg mot att försöka överleva vore att göra det rätta och rimliga inom politiken.

    L röstar alltså EMOT att regeringen skall skynda på med att införa striktare demokratikrav för bidrag till föreningar.

    twitter.com/ledarsidorna_se/status/1331893761538994177

    ledarsidorna.se/2020/11/moderaterna-trottnar-pa-kulturminister-amanda-linds-forhalning-av-demokrativillkor/

    Saknas viljan så saknas den.

  • pyssel
    Flash Gordon skrev 2020-11-26 08:38:10 följande:

    Så vad hindrar er från att bli centerpartister?


    Att det "inte lutar alls" (mot något just nu).
    Je suis Samuel
Svar på tråden Kommer liberalerna överleva 2022?