• Amandy1990

    Vi som väntar svar på NIPT

    Hej!

    Jag ska göra NIPT på torsdag och är redan nervös inför väntan på resultatet! Är det fler som precis gjort NIPT eller ska göra snart? Tänkte att vi kunde vänta tillsammans :)

  • Svar på tråden Vi som väntar svar på NIPT
  • Mosokorv
    Aleeeks skrev 2021-02-03 15:37:32 följande:

    Oh så frustrerande! Hoppas hoppas :)

    Väntar på samtal från BM nu som tog provet, Karolinska vill att man ber kliniken höra av sig till dom för att se hur det går med provet. Så man vet att det är i rullning iaf annars tänker man ju på det värsta möjliga.


    Uppdatera gärna med vad din BM sa efter hon pratat med dom. Jag tog ju provet dagen innan dig så vi bör ju vara med i samma rullar.
  • Aleeeks
    Mosokorv skrev 2021-02-03 15:56:45 följande:

    Uppdatera gärna med vad din BM sa efter hon pratat med dom. Jag tog ju provet dagen innan dig så vi bör ju vara med i samma rullar.


    Absolut det lovar jag, håller tummarna för oss alla!
  • Jolly23
    Mosokorv skrev 2021-02-03 15:54:33 följande:

    Ja det är verkligen frustrerande. I takt med att dagarna går ökar ju oron och man börjar fundera i banorna på vad man ska göra om det visar på risk för 13 och 18. (21 är jag inte säker på att jag avbryter för så den är något mindre oroande.) Jag går in I vecka 15 i morgon, vill det sig illa och allt är kört och man ska vidare med fvp osv kan det ju dröja ohyggligt länge innan man kan avbryta. Man vill ju bara ha ett svar att allt är okej med bebis så man kan släppa iaf den oron. Man har ju så mycket oro i sig redan som det är.

    Får jag inget svar till fredag morgon lär jag nog ställa till med en del oljud. Då är de 16 dagarna slut.


    Fick du högrisk på kub? Eller gjorde du nipt ändå?
  • Jolly23
    Aleeeks skrev 2021-02-03 15:35:14 följande:

    Jag trodde att det skulle gå snabbare pga att det just var Karolinska som analyserade det, inte skickat utomlands. Men nä.. info jag fick va 7-14 dagar.


    Ja precis! Har ju läst om att det tar ca en vecka för vissa.

    Akademiska verkar inte ha någon portal att logga in i som karolinska har. Därför väntar jag in brev som lär ta ännu längre tid.
  • Mosokorv
    Jolly23 skrev 2021-02-03 16:29:07 följande:

    Fick du högrisk på kub? Eller gjorde du nipt ändå?


    Nej vi gör inga kub i min region utan går direkt till nipt. Jag blev erbjuden pga att jag passerat den ålder där fosterdiagnostik erbjuds här.
  • Goldenrobot
    Mosokorv skrev 2021-02-03 15:23:57 följande:

    Nej du här är det 14 dagar och inget svar. Nerverna sitter på utsidan och sidan uppdateras 10 ggr i timmen hela dagarna. Jag börjar bli riktigt avundsjuk och nästan lite sur över alla dom som fått svar på 7-8 dagar

    Jag tog mitt prov den 20. Och igår kunde mvc se att det fanns kvinnor som tog provet den 18 och 19 som ännu inte fått sina svar.

    Jag hoppas verkligen det kommer till fredag. En helg till utan svar orkar jag inte med faktiskt.


    Förstår att väntan är jobbig.

    Jobbigt för dig att gå in så ofta och uppdatera också <3 Karolinska skriver att resultaten publiceras en gång per dag så uppdateringarna lär nog stressa dig mer om jag får spekulera helt oombett <3
  • Mosokorv
    Goldenrobot skrev 2021-02-03 20:03:38 följande:

    Förstår att väntan är jobbig.

    Jobbigt för dig att gå in så ofta och uppdatera också <3 Karolinska skriver att resultaten publiceras en gång per dag så uppdateringarna lär nog stressa dig mer om jag får spekulera helt oombett <3


    Ja dom skriver det. Ändå skriver folk att de uppdaterat hela dagen och plötsligt efter lunch osv fanns svaret där. Så det verkar inte alls som att de uppdaterar en gång om dagen. Sådana inlägg får ju en att hoppas ännu mer.
  • Aleeeks
    Mosokorv skrev 2021-02-03 21:19:28 följande:

    Ja dom skriver det. Ändå skriver folk att de uppdaterat hela dagen och plötsligt efter lunch osv fanns svaret där. Så det verkar inte alls som att de uppdaterar en gång om dagen. Sådana inlägg får ju en att hoppas ännu mer.


    Exakt sånna inlägg får en att uppdatera sidan 20 ggr om dagen ???? haha. Jag missade självklart samtalet från BM kl 19:00!? Får göra ett nytt test imorgon och be dom kontakta Karolinska. Verkar ju vara en allmän fördröjning hos dom då vi är flera som väntar. Ha en fin kväll nu
  • Aleeeks
    Mosokorv skrev 2021-02-03 15:56:45 följande:

    Uppdatera gärna med vad din BM sa efter hon pratat med dom. Jag tog ju provet dagen innan dig så vi bör ju vara med i samma rullar.


    Nu har jag pratat med kliniken och BM sa att pga Corona har dom fått nya direktiv gällande svarstider från Karolinska labbet, 1-3 veckor. I början på januari tog det 3 veckor och nu verkar det också blir så. Förmedlingen någon på labbet som är sjukskriven sa hon. :/

    Det är flera där som inte fått sitt svar.
  • Mosokorv
    Aleeeks skrev 2021-02-04 09:06:43 följande:

    Nu har jag pratat med kliniken och BM sa att pga Corona har dom fått nya direktiv gällande svarstider från Karolinska labbet, 1-3 veckor. I början på januari tog det 3 veckor och nu verkar det också blir så. Förmedlingen någon på labbet som är sjukskriven sa hon. :/

    Det är flera där som inte fått sitt svar.


    Tack för uppdateringen. Även här har jag fått ett liknande svar. Det kändes verkligen skit. Ännu en vecka utan svar.
  • Mosokorv
    Aleeeks skrev 2021-02-04 09:06:43 följande:

    Nu har jag pratat med kliniken och BM sa att pga Corona har dom fått nya direktiv gällande svarstider från Karolinska labbet, 1-3 veckor. I början på januari tog det 3 veckor och nu verkar det också blir så. Förmedlingen någon på labbet som är sjukskriven sa hon. :/

    Det är flera där som inte fått sitt svar.


    Mitt svar har kommit!!! In och kolla om ditt är där!
  • Aleeeks
    Mosokorv skrev 2021-02-04 14:19:00 följande:

    Mitt svar har kommit!!! In och kolla om ditt är där!


    Mitt svar kom också idag!! 13:20! Allt såg bra ut yeey :) hoppas allt var bra hos er med!

    Tack för uppdateringarna och att man fick skriva av sig lite
  • SpändFörväntan

    Jag väntar också på svar.

    Lämnade provet i tisdags den 2/2. Fick svar idag om att provet har anlänt och ska analyseras. Nu följer 3-5 arbetsdagar av ren och skär tortyr!

  • Aleeeks
    SpändFörväntan skrev 2021-02-04 15:21:56 följande:

    Jag väntar också på svar.

    Lämnade provet i tisdags den 2/2. Fick svar idag om att provet har anlänt och ska analyseras. Nu följer 3-5 arbetsdagar av ren och skär tortyr!


    Förstår oron och den här j.. väntan! Håller tummarna att ditt svar kommer i tid med bra nyheter <3
  • SpändFörväntan
    Aleeeks skrev 2021-02-04 16:03:00 följande:

    Förstår oron och den här j.. väntan! Håller tummarna att ditt svar kommer i tid med bra nyheter <3


    Tack! Jag hoppas jag med. Är lite orolig eftersom jag är 38, men vi får se vad resultatet säger.
  • Mosokorv
    Aleeeks skrev 2021-02-04 14:42:58 följande:

    Mitt svar kom också idag!! 13:20! Allt såg bra ut yeey :) hoppas allt var bra hos er med!

    Tack för uppdateringarna och att man fick skriva av sig lite


    Vad roligt! Vilken lättnad! Här var provet också normalt. Lär nog äntligen sova riktigt gott inatt. <3
  • Aleeeks
    SpändFörväntan skrev 2021-02-04 18:28:36 följande:

    Tack! Jag hoppas jag med. Är lite orolig eftersom jag är 38, men vi får se vad resultatet säger.


    Jag förstår det, oron finns där hela tiden känns det som. Är det inte det ena så det det andra men hoppet är det sista som lämnar oss. Det här ska gå bra! Jag är inte långt bakom dig i åldern och enl min IVF klinik så är vi fortfarande ?unga? ;)
  • Aleeeks
    Mosokorv skrev 2021-02-04 19:13:29 följande:

    Vad roligt! Vilken lättnad! Här var provet också normalt. Lär nog äntligen sova riktigt gott inatt. <3


    Åh va härligt! Gosa med magen och sov gott ikväll <3
  • SpändFörväntan
    Aleeeks skrev 2021-02-04 22:04:20 följande:

    Jag förstår det, oron finns där hela tiden känns det som. Är det inte det ena så det det andra men hoppet är det sista som lämnar oss. Det här ska gå bra! Jag är inte långt bakom dig i åldern och enl min IVF klinik så är vi fortfarande ?unga? ;)


    Det låter bra! Dom påstår ju att 40 är det nya 30 :D
Svar på tråden Vi som väntar svar på NIPT